Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Τρία χρόνια με τη θηλιά στο λαιμό


23 Απριλίου. Μια ακόμη εθνική επέτειος προστέθηκε τα τελευταία χρόνια στο ελληνικό καλεντάρι. Δεν είναι όμως, κάποια επανάσταση ενάντια στον εχθρό ή κάποιο μεγάλο ελληνικό κατόρθωμα. Είναι μια «μαύρη» επέτειος και μπαίνει στη λίστα με αυτές που θυμόμαστε με πόνο. Όπως την Άλωση, τη Μικρασιατική Καταστροφή, την Κυπριακή τραγωδία, τα Ίμια κ.λπ.
Πρόκειται για την επέτειο του… Καστελόριζου. Τέτοια μέρα το 2010 ο Γ. Παπανδρέου έπαιρνε το ύφος του αποφασιστικού και με φόντο το γραφικό λιμανάκι του ακριτικού νησιού μας ανακοίνωνε την προσφυγή στο Μηχανισμό Στήριξης.
Αφού μας αράδιασε τα τραγικά λάθη των προηγούμενων κυβερνήσεων ξεχνώντας φυσικά ότι «λεφτά υπήρχαν» μέχρι που εξελέγη, αφού μας είπε ότι η Ελλάδα θα τα καταφέρει είπε και το αποτέλεσμα: «Είναι ανάγκη, ανάγκη εθνική και επιτακτική, να ζητήσουμε επισήμως από τους εταίρους μας την ενεργοποίηση του μηχανισμού στήριξης, που από κοινού δημιουργήσαμε στην Ε.Ε.». και συνέχισε:

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Cosco: Θέλει μεγαλύτερο μερίδιο στον ΟΛΠ - ζητά πώληση μετοχών

Ο μόνος δρόμος για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά με παράλληλη εξασφάλιση των υπαρχόντων θέσεων εργασίας αλλά και αύξηση της απασχόλησης είναι η πώληση μετοχών του ΟΛΠ, ξεκαθάρισε ο Έλληνας Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της Piraeus Container Terminal, θυγατρικής της Cosco που ελέγχει ΣΕΜΠΟ ΙΙ και ΙΙΙ, κ. Τάσος Βαμβακίδης.

Σε διευκρινιστική ερώτηση του Capital.gr, στο πλαίσιο του συνεδρίου του Economist, επανέλαβε: «θέλουμε πώληση μετοχών», επιβεβαιώνοντας έτσι εμμέσως τις πληροφορίες που πρώτο δημοσίευσε το Κεφάλαιο του Σαββάτου για συμμετοχή στη διαδικασία αξιοποίησης που ανοίγει αυτές τις ημέρες το ΤΑΙΠΕΔ.

Υπενθυμίζονται οι πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες προκρίνεται η λύση της συνολικής αξιοποίησης του Πειραιά και όχι των επιμέρους παραχωρήσεων. 

Σημειώνεται ότι κύκλοι που είναι σε θέση να γνωρίζουν τις απόψεις του νέους επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Σταυρίδη αναφέρουν ότι πρόσφατα δήλωσε σε κλειστή συνάντηση πως «όταν έχεις ένα διαμάντι δεν το σπας σε δέκα μικρότερα».

Εντός των επόμενων ημερών, πιθανότατα και αύριο, αναμένονται οι ανακοινώσεις σχετικά με το μοντέλο που θα υιοθετήσει το ΤΑΙΠΕΔ για τους διαγωνισμούς αξιοποίησης ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Οι δηλώσεις Βαμβακίδη είναι στο ίδιο μήκος κύματος με τις πληροφορίες που θέλουν μια πολύ μεγάλη προσφορά από την Cosco ενδεχομένως της τάξης του 1 δισ. ευρώ (στο οποίο θα περιλαμβάνονται και επενδύσεις) για την απόκτηση του έλεγχου του λιμανιού. 

Κύκλοι κοντά στο management της PCT σημειώνουν ότι την επίσημη θέση της Cosco για τον Πειραιά έχει διατυπώσει ο διευθύνων σύμβουλός της, Captain Fu, και πως οι δηλώσεις Βαμβακίδη ουσιαστικά εκφράζουν την άποψη για το ποιο θα είναι το πιο επιτυχημένο μοντέλο αξιοποίησης για τον ΟΛΠ.



Πηγή:www.capital.gr

Αντιδρά η διοίκηση του ΟΛΠ σε συνολική παραχώρηση


Σε τροχιά σύγκρουσης οδηγούνται οι διοικήσεις των δύο εισηγμένων λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης με τον βασικό τους μέτοχο, το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς αμφότεροι αλλά κυρίως ο ΟΛΠ διατυπώνουν εμφατικά την αντίθεσή τους με την συνολική παραχώρηση των λιμανιών.

Με δεδομένο ότι από τη μία η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση και από την άλλη αναμένεται εντός των ημερών να ανακοινώσει και το μοντέλο αξιοποίησης που προκρίνει για την αξιοποίησή τους γεννάται ζήτημα εμπιστοσύνης στο management αναφέρουν χρηματιστηριακοί κύκλοι.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες επιλέγεται το μοντέλο της συνολικής παραχώρησης των λιμανιών πιθανότατα και με πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών των εισηγμένων που θα είναι οι λειτουργοί (operator) των υποδομών ενώ ιδιοκτήτης τους (landlord) θα παραμείνει το δημόσιο.

Σήμερα ψηφίζεται άλλωστε και το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου ναυτιλίας και ανάπτυξης, με το οποίο ιδρύεται και Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων που θα αποτελεί το εποπτικό όργανο του δημοσίου.

ΟΛΠ: Το Σεπτέμβριο σε πλήρη λειτουργία ο επιλιμένιος σταθμός φόρτωσης αυτοκινήτων

Στην πλήρη λειτουργία του επιλιμένιου σταθμού φόρτωσης αυτοκινήτων στο Car-Terminal του ΟΛΠ Α.Ε. στο Ν. Ικόνιο το Σεπτέμβριο 2013 κατέληξε η σύσκεψη που έγινε στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ Α.Ε. παρουσία του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργου Ανωμερίτη, του Δ/ντος Σύμβουλου της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. κ. Κώστα Σπηλιόπουλου, και Διευθυντικών στελεχών των δύο εταιριών.
 
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. ενημέρωσε τον ΟΛΠ Α.Ε. ότι όλες οι απομένουσες τεχνικές εργασίες στους εμπορικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου 2013.
 
Είναι γνωστό ότι έχουν ήδη ξεκινήσει οι συνομιλίες μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., ΟΛΠ Α.Ε., ναυτιλιακών εταιρειών και εταιρειών logistics, ώστε από το Σεπτέμβριο 2013 να μπορεί να αρχίσει η λειτουργική χρήση του επιλιμένιου σταθμού αυτοκινήτων, για μεταφορά αυτοκινήτων με εμπορικό τρένο.
 
Όπως είναι γνωστό, τέλος, μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και ΟΣΕ Α.Ε. έχει υπογραφεί Σύμβαση Παραχώρησης, η οποία και εκτελείται με τελικό στόχο τη σιδηροδρομική διασύνδεση του Λιμένα Πειραιά με το Θριάσιο.



Πηγή:www.capital.gr

«Οι σύντροφοι απ’ τους άλλους πλανήτες…»


Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη
Τι είναι καλύτερο για μας και την Πατρίδα; Μα αυτό που αποδεδειγμένα λειτουργεί κι άλλού, θετικά κι επί μακρόν. Οι άνθρωποι ζουν καλύτερα στις χώρες που έχουν κοινοβουλευτική δημοκρατία, μικτή οικονομία, πολυποίκιλη παραγωγική – οικονομική δράση. Ο άγριος, πούρος νεοφιλελευθερισμός και ο «μαρξισμός – λενινισμός», όπου κι αν εφαρμόστηκαν, κλάψανε μανούλες. Στις χώρες της νεοφιλελεύθερου ζούγκλας, όπως στην Λατινική Αμερική ή και τις ίδιες τις ΗΠΑ, οι κοινωνικές διαφορές έγιναν χαοτικές αλλά στις χώρες όπου οι ποικιλόχρωμοι κομμουνιστές πήραν την εξουσία, το αίμα έφτασε ως το γόνατο και η μιζέρια κι η ανελευθερία μοιράστηκαν σε ίσες γενναίες μερίδες για όλους. Πλην βεβαίως των μελών της κομματικής γραφειοκρατίας, που είναι «πιο ίσοι απ’ τους άλλους». Πχ στην Γαλλία, τη Σουηδία, τη Δανία, οι άνθρωποι ζουν καλύτερα από αλλού, μ’ όλα τα σκαμπανεβάσματα της Ιστορίας και τις κρίσεις. Σίγουρα καλύτερα από την Β. Κορέα, την Κούβα, τις χώρες τις πρώην Σοβιετικής Ένωσης.
Η θεωρία των Μαρξ, Έγκελς, Λένιν απέτυχε παντού. Έφερε αίμα, βαρβαρότητα κι ανελευθερία. Προσπάθησαν πολλοί να ξηλώσουν το κέρδος από την οικονομία κι επειδή η απληστία και η φιλοδοξία είναι στην ανθρώπινη φύση, κάποιοι επιδίωξαν το κέρδος μέσα από την διαφθορά. Και το πήραν, αφού παράλληλα εκατομμύρια πέθαναν με μια σφαίρα στο σβέρκο, στην φυλακή, την εξορία ή απλά από πείνα. Όταν ο Τσε πήγαινε να σκοτωθεί για τις ιδέες του στην Βολιβία, ήδη πολλοί κουβανοί σύντροφοι του βούλιαζαν στην αγκαλιά της γραμματέως τους και στα μικρά ή μεγάλα προνόμια τους. Η ισότητα είχε πάει περίπατο, πριν έρθει.