Η ΔΑΚΕ τεχνικων του ΟΛΠ ανταποκρινομενη στις αναγκες των καιρων προσφερει στα μελη,και τους φιλους,ενα δικτυακο τοπο,που θα εξυπηρετουνται οι αναγκες ενημερωσης,τοσο σε υπηρεσιακο οσο και σε συνδικαλιστικο επιπεδο.
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΟΛΠ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΟΛΠ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2016
Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016
Ο ΣΥΡΙΖΑ εξαφάνισε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τον ΟΛΠ
Οι Κώστας Δουζίνας, Εύη Καρακώστα, Νίνα Κασιμάτη και Ελένη Σταματάκη με ερώτηση που κατέθεσαν στην Βουλή ζητούν από τους αρμόδιους υπουργούς Θοδωρή Δρίτσα και Ευκλείδη Τσακαλώτο όλα τα έγγραφα που συνοδεύουν την συμφωνία ΤΑΙΠΕΔ – Cosco
Στα «κάγκελα» ετοιμάζονται να ανέβουν οι βουλευτές Πειραιά με τον ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά τα κυβερνητικά σχέδια ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.Οι Κώστας Δουζίνας, Εύη Καρακώστα, Νίνα Κασιμάτη και Ελένη Σταματάκη με ερώτηση που κατέθεσαν στην Βουλή ζητούν από τους αρμόδιους υπουργούς Θοδωρή Δρίτσα και Ευκλείδη Τσακαλώτο όλα τα έγγραφα που συνοδεύουν την συμφωνία ΤΑΙΠΕΔ – Cosco.
Αίσθηση ωστόσο προκαλεί το γεγονός ότι αν και η ερώτηση κατατέθηκε στις 29 Ιανουαρίου, το γραφείο τύπου του ΣΥΡΙΖΑ δεν την απέστειλε στους αρμόδιους δημοσιογράφους όπως κάνει με όλες τις άλλες ερωτήσεις. Επίσης, η συγκεκριμένη ερώτηση λείπει και από το επίσημο site του ΣΥΡΙΖΑ!
Πάντως, οι βουλευτές ζητούν από τους υπουργους να καταθέσουν τα εξής έγγραφα:
1. Το σύνολο της αρχικής προσφοράς του τελικά επιλεγέντος προτιμώμενου επενδυτή καθώς και την τελική- βελτιωμένη προσφορά του.
2. Τις προσφορές όλων των υπόλοιπων υποψήφιων επενδυτών.
3. Τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ με τις οποίες απορρίφθηκαν τυχόν άλλες υποβληθείσες προσφορές και η απόφαση ΔΣ ΤΑΙΠΕΔ με την οποία εγκρίθηκε η προσφορά του προτιμώμενου επενδυτή, συνοδευόμενες από τα αντίστοιχα πρακτικά.
4. Τις αποτιμήσεις της αξίας της ΟΛΠ ΑΕ, οι οποίες συντάχθηκαν από τους ανεξάρτητους εκτιμητές, επιλογής ΤΑΙΠΕΔ.
5. Φύλλα υπολογισμού της αντικειμενικής αξίας των εκτάσεων που παραχωρούνται στον προτιμώμενο επενδυτή.
6. Πιστοποιητικά κυριότητας και μη διεκδίκησης των εκτάσεων που παραχωρούνται στον προτιμώμενο επενδυτή.
7. Απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου ΟΛΠ ΑΕ με την οποία να εγκρίνεται Σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης
ΟΛΠ: Αποκρατικοποίηση... αλά ελληνικά!
Είναι πραγματικά να απορεί κανείς με όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στη διαδικασία αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ. Το ΤΑΙΠΕΔ πανηγυρίζει και μιλά για ιστορική απόφαση, ο υπουργός Ναυτιλίας υποστηρίζει ότι δεν ενημερώθηκε και πως η συμφωνία δεν έχει κλείσει, ενώ η ΝΔ από τη μια αισθάνεται δικαιωμένη για το αποτέλεσμα και από την άλλη ζητά μέσω στελεχών της την παραίτηση του αρμόδιου υπουργού. Δεν θα σχολιάσω τα παραπάνω, θεωρώ, όμως, χρήσιμο να παραθέσω ορισμένα στοιχεία για την ουσία της αποκρατικοποίησης.
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Ενα μεγάλο μέρος του πολιτικού συστήματος και της ελληνικής κοινωνίας έχει πειστεί ότι το μοντέλο του κράτους-επιχειρηματία εξάντλησε τις δυνατότητές του. Το γεγονός αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι πρέπει να περάσουμε στο άλλο άκρο, δηλαδή από κρατικά σε ιδιωτικά μονοπώλια.
Οταν το 2014 το ΤΑΙΠΕΔ ενημέρωνε τη Βουλή για τη διαδικασία αποκρατικοποίησης, τόνισε ότι το μοντέλο που επέλεξε για τον ΟΛΠ θα δημιουργήσει επενδυτικό ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα το τίμημα που θα εξασφαλίσει το Δημόσιο να είναι τουλάχιστον ικανοποιητικό. Το αποτέλεσμα της διαδικασίας σίγουρα δεν δικαιώνει τις προσδοκίες. Και εξηγούμαι. Μία από τις δεσμεύσεις του 3ου Μνημονίου ήταν η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ με βάση τη διαδικασία που είχε προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ το 2014. Σύμφωνα με τα λεγόμενα της τότε διοίκησής του στη Βουλή, η αποτίμηση της πραγματικής αξίας του Οργανισμού δεν θα συνδέεται με τη χρηματιστηριακή του αξία, αλλά με βάση τις εισηγήσεις ανεξάρτητων αποτιμητών. Παρ’ όλα αυτά, οι εν λόγω εισηγήσεις -και κατ’ επέκταση η αποδοχή της προσφοράς από τη διοίκηση του Ταμείου- έγιναν με βάση τη χρηματιστηριακή αξία του Οργανισμού. Επιπλέον, η προσέλκυση αρκετών επενδυτών στην οποία προσδοκούσε το ΤΑΙΠΕΔ δεν επετεύχθη, με αποτέλεσμα να μη δημιουργηθούν ανταγωνιστικές πιέσεις που θα οδηγούσαν σε αυξημένο τίμημα. Η υποβολή μίας μόνο προσφοράς για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας δεν πρέπει να ικανοποιεί κανέναν.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι πρόσφατα η Cosco απέκτησε έναντι 813,62 εκατ. € το 64,5% του μεγαλύτερου ιδιωτικού λιμανιού της Τουρκίας, Kumport Terminal, το εμπορικό τμήμα του οποίου είναι μόλις το ένα τρίτο του ΟΛΠ. Με βάση τα παραπάνω αδυνατώ να αντιληφθώ γιατί το ΤΑΙΠΕΔ έκρινε ως ικανοποιητική μια προσφορά ύψους 368,5 εκατ. € για το 67% του ΟΛΠ, τη στιγμή μάλιστα που η Cosco θα εισπράττει από τη θυγατρική της ΣΕΠ το ενοίκιο της παραχώρησης των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, το οποίο το 2015 ήταν 38 εκατ. €.
Τέλος, η διαδικασία καθεαυτή θέτει σημαντικά ερωτήματα διαφάνειας και διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ελπίζω να απαντηθούν επαρκώς από τους αρμόδιους όταν έρθει η σύμβαση παραχώρησης για κύρωση στη Βουλή.
Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2014
Επικοινωνία Σαμαρά-Κινέζου πρωθυπουργού για ολοκλήρωση φιλικού διακανονισμού ανάμεσα σε ΟΛΠ και Cosco
Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Λι Κετσιάνγκ είχε σήμερα ο Αντώνης Σαμαράς. Ο πρωθυπουργός της Κίνας εξέφρασε την ικανοποίησή του στον Έλληνα πρωθυπουργό για την ολοκλήρωση του φιλικού διακανονισμού ανάμεσα στον ΟΛΠ και την Cosco
Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Κινέζο ομόλογό του Λι Κετσιάνγκ είχε σήμερα ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς
Σύμφωνα με πληροφορίες ο πρωθυπουργός της Κίνας εξέφρασε την ικανοποίησή του στον Έλληνα πρωθυπουργό για την ολοκλήρωση του φιλικού διακανονισμού ανάμεσα στον ΟΛΠ και την Cosco, συμφωνία που οδηγεί σε πρόσθετες επενδύσεις ύψους 230 εκ ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά και τη δημιουργία 1000 θέσεων εργασίας.
Ο κ. Κετσιάνγκ επανέλαβε την πρόθεση της κινεζικής πλευράς για επιπλέον επενδύσεις καθώς και τη συμμετοχή της Cosco στη διαδικασία αποκρατικοποίησης.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη δικτύων ταχείας διασύνδεσης του λιμανιού του Πειραιά με την ανατολική και κεντρική Ευρώπη μέσω σιδηροδρομικών και οδικών υποδομών στις οποίες η Κίνα είναι πρόθυμη να συμβάλει επενδυτικά προκειμένου να καταστεί το λιμάνι πύλη διασύνδεσης της Ασίας με την Ευρώπη.
Οι δύο ηγέτες συζήτησαν και για άλλα επενδυτικά θέματα όπως το ελληνικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και τη συμμετοχή κινεζικών εταιρειών σε ενεργειακά και κατασκευαστικά έργα.
Ο Αντώνης Σαμαράς ευχαρίστησε τον Λι Κετσιάνγκ για τη συνεχή εμπιστοσύνη και την έμπρακτη υποστήριξη της Κίνας στη χώρα μας και ο Κινέζος πρωθυπουργός από την πλευρά του επανέλαβε την προσήλωσή του στους στενούς δεσμούς των δύο χωρών και στην προσωπική φιλία του με τον Έλληνα πρωθυπουργό.
Σάββατο 2 Αυγούστου 2014
Σάββατο 19 Ιουλίου 2014
ΟΜ.Υ.Λ.Ε. για Cosco: «Ανάπτυξη βασισμένη στο αίμα των εργαζομένων»
Η ΟΜ.Υ.Λ.Ε. και τα συνδικάτα του Ο.Λ.Π «εδώ και
τέσσερα χρόνια καταγγέλλουν τις μεσαιωνικές εργασιακές σχέσεις που έχουν
μετατρέψει την προβλήτα 2 της ΣΕΠ σε σύγχρονη 'γαλέρα’», αναφέρει σε ανακοίνωσή
της η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.). Σύμφωνα με την
Ομοσπονδία «δυστυχώς, η Cosco
συνεπικουρούμενη από την κυβέρνηση και προσωπικά τον Πρωθυπουργό κ. Σαμαρά, ο
οποίος επισκέφτηκε πέντε φορές μέσα σε ένα χρόνο την ΣΕΠ (Cosco) επιμελώς αποκρύπτουν την κατάσταση
αυτή.
Αρνούνται να απαντήσουν στα στοιχεία που έχουμε καταθέσει, ότι στην προβλήτα που δραστηριοποιείται η Cosco – ΣΕΠ, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Γάνδης είναι η μοναδική στην Ευρώπη που λειτουργεί χωρίς το συνταγματικό δικαίωμα συνδικαλιστικής δράσης και στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων».
Σήμερα, οι ίδιοι εργαζόμενοι που διατίθενται μέσω ιδιωτικής εταιρίας στην Cosco «απεκάλυψαν με τον πιο έντονο τρόπο, τον εργασιακό μεσαίωνα που χρόνια τώρα βιώνουν όπως διαπιστώνεται μέσα από τα αιτήματα που κατέθεσαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.
Ως συνδικάτα των Λιμανιών, «σεβόμενοι πλήρως την αυτονομία δράσης των εργαζομένων και την κατοχύρωση τους με δημιουργία συνδικάτου, βρισκόμαστε όπως κάναμε από την πρώτη στιγμή αλληλέγγυοι στον ΑΓΩΝΑ τους.
Καλούμε την κυβέρνηση και προσωπικά τον πρωθυπουργό να δώσει τέλος στο κάτεργο της Cosco και να σταματήσει να το διαφημίζει.
Με συνέπεια και απόλυτο σεβασμό στην βούληση των εργαζομένων, θα συνεχίσουμε τον αγώνα να ανατραπεί το εργασιακό καθεστώς τύπου Cosco που δυσφημεί την χώρα μας σε ολόκληρη την Ευρώπη», καταλήγει η Ομοσπονδία.
Αρνούνται να απαντήσουν στα στοιχεία που έχουμε καταθέσει, ότι στην προβλήτα που δραστηριοποιείται η Cosco – ΣΕΠ, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Γάνδης είναι η μοναδική στην Ευρώπη που λειτουργεί χωρίς το συνταγματικό δικαίωμα συνδικαλιστικής δράσης και στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων».
Σήμερα, οι ίδιοι εργαζόμενοι που διατίθενται μέσω ιδιωτικής εταιρίας στην Cosco «απεκάλυψαν με τον πιο έντονο τρόπο, τον εργασιακό μεσαίωνα που χρόνια τώρα βιώνουν όπως διαπιστώνεται μέσα από τα αιτήματα που κατέθεσαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.
- Δεν υπάρχουν ΣΣΕ
- Δεν τηρείται η νομοθεσία περί βαρέων ανθυγιεινών
- Δεν πληρώνονται για εργασία (καβοδεσία) καθώς και για υπερωρίες και εργασία Σαββάτου και Κυριακής – Αργιών
- Δεν καταβάλλονται τριετίες
- Δεν δηλώνονται εργατικά ατυχήματα και μεταφέρονται με ιδιωτικά αυτοκίνητα
- Δεν καταβάλλονται δεδουλευμένα».
Ως συνδικάτα των Λιμανιών, «σεβόμενοι πλήρως την αυτονομία δράσης των εργαζομένων και την κατοχύρωση τους με δημιουργία συνδικάτου, βρισκόμαστε όπως κάναμε από την πρώτη στιγμή αλληλέγγυοι στον ΑΓΩΝΑ τους.
Καλούμε την κυβέρνηση και προσωπικά τον πρωθυπουργό να δώσει τέλος στο κάτεργο της Cosco και να σταματήσει να το διαφημίζει.
Με συνέπεια και απόλυτο σεβασμό στην βούληση των εργαζομένων, θα συνεχίσουμε τον αγώνα να ανατραπεί το εργασιακό καθεστώς τύπου Cosco που δυσφημεί την χώρα μας σε ολόκληρη την Ευρώπη», καταλήγει η Ομοσπονδία.
Απεργία εργαζομένων στον «παράδεισο» της Cosco
Από το πρωί της Παρασκευής οι
εργαζόμενοι στην προβλήτα ξεκίνησαν για πρώτη φορά απεργία, καταγγέλλοντας
ανύπαρκτες εργασιακές σχέσεις – Κλειστή έως τη Δευτέρα η προβλήτα – Δημιουργία
σωματείου αποφάσισαν οι εργαζόμενοι.
Twee
Από νωρίς το πρωί της Παρασκευής οι εργαζόμενοι
στην προβλήτα της Cosco ξεσηκώθηκαν
ενάντια στον εργασιακό Μεσαίωνα που βιώνουν.
Πρόκειται για την πρώτη κινητοποίηση στην προβλήτα της Cosco, που ξεκίνησε όταν οι εργαζόμενοι στη νυχτερινή βάρδια αρνήθηκαν να βγουν από τον χώρο του terminal και η πρωινή βάρδια έμεινε απ’ έξω. Στο σημείο έφτασαν υπεύθυνοι της εταιρείας και ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για τα αιτήματα που τέθηκαν.
Αρχικά οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν στάση εργασίας και συγκέντρωση θέτοντας αιτήματα για τις συνθήκες εργασίας. Λίγο αργότερα πραγματοποίησαν άτυπη συνέλευση και αποφάσισαν να συνεχίσουν την κινητοποίησή τους μέχρι τη Δευτέρα και να προχωρήσουν στη δημιουργία σωματείου.
Χαρακτηριστικό αίτημα των εργαζομένων είναι να δηλώνονται τα εργατικά ατυχήματα καθώς μέχρι τώρα σε περίπτωση ατυχήματος μεταφέρονται τραυματίες με ιδιωτικά αυτοκίνητα και δεν γίνεται δήλωση εργατικού ατυχήματος…
Τα αιτήματα των εργαζομένων
Υπενθυμίζουμε ότι ο πρωθυπουργός μέσα σ' ένα χρόνο έχει επισκεφθεί τέσσερις φορές τις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά, χωρίς ωστόσο να έχει επισκεφθεί ποτέ μέχρι σήμερα τον δημόσιο ΟΛΠ. Κατά την τελευταία του επίσκεψη τον Ιούνιο, μάλιστα, έκανε λόγο για την περίφημη «ελληνοκινεζική συνεργασία, η οποία έχει οδηγήσει σε εντυπωσιακή αύξηση των εμπορευματικών όγκων», μίλησε για «στρατηγική σχέση, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει και φέρνει πολύ σημαντικά αποτελέσματα» και πρόσθεσε πως «τώρα μπορούμε να κοιτάζουμε στα μάτια το αύριο». Επίσης, ο κ. Σαμαράς είχε τονίσει ότι «οι δυνατότητες ανάπτυξης είναι τεράστιες και αυτές θα οδηγήσουν, ανάμεσα στα άλλα, και σε αύξηση της απασχόλησης»…
Πρόκειται για την πρώτη κινητοποίηση στην προβλήτα της Cosco, που ξεκίνησε όταν οι εργαζόμενοι στη νυχτερινή βάρδια αρνήθηκαν να βγουν από τον χώρο του terminal και η πρωινή βάρδια έμεινε απ’ έξω. Στο σημείο έφτασαν υπεύθυνοι της εταιρείας και ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για τα αιτήματα που τέθηκαν.
Αρχικά οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν στάση εργασίας και συγκέντρωση θέτοντας αιτήματα για τις συνθήκες εργασίας. Λίγο αργότερα πραγματοποίησαν άτυπη συνέλευση και αποφάσισαν να συνεχίσουν την κινητοποίησή τους μέχρι τη Δευτέρα και να προχωρήσουν στη δημιουργία σωματείου.
Χαρακτηριστικό αίτημα των εργαζομένων είναι να δηλώνονται τα εργατικά ατυχήματα καθώς μέχρι τώρα σε περίπτωση ατυχήματος μεταφέρονται τραυματίες με ιδιωτικά αυτοκίνητα και δεν γίνεται δήλωση εργατικού ατυχήματος…
Στιγμιότυπο από την επίσκεψη
του πρωθυπουργού στις εγκαταστάσεις της Cosco με τον Κινέζο ομόλογό του στα τέλη
Ιουνίου. Τότε ο κ. Σαμαράς θριαμβολογούσε για την «εντυπωσιακή αύξηση των
εμπορευματικών όγκων» και μοίραζε μερικές χιλιάδες θέσεις εργασίας…
Τα αιτήματα των εργαζομένων
- Να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
- Να αναγνωριστεί το επάγγελμα ως βαρύ και ανθυγιεινό.
- Να αυξηθεί το ημερομίσθιο.
- Να αυξηθεί η «πόστα» σε κάθε γερανογέφυρα στα 5 άτομα από 3 που είναι σήμερα (ήταν 4 άτομα και μειώθηκε κατά ένα).
- Να πληρώνεται η καβοδεσία, οι υπερωρίες, τα Σαββατοκύριακα και οι αργίες.
- Να δηλώνονται τα εργατικά ατυχήματα γιατί αυτή τη στιγμή μεταφέρουν τραυματίες με ΙΧ.
- Να καταβληθεί ειδικό επίδομα στους εναερίτες.
- Να δοθεί επίδομα επικινδυνότητας.
- Να υπολογίζονται οι τριετίες.
- Να φτιαχτεί επιτροπή εργαζόμενων που θα συζητάει τα προβλήματα στον χώρο.
- Να υπάρξουν διαλείμματα μέσα στις βάρδιες
- Να καταργηθούν τα 16ωρα εργασίας.
- Να υπάρξει κανονισμός εργασίας.
- Να καταβληθούν τα οφειλόμενα.
Υπενθυμίζουμε ότι ο πρωθυπουργός μέσα σ' ένα χρόνο έχει επισκεφθεί τέσσερις φορές τις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά, χωρίς ωστόσο να έχει επισκεφθεί ποτέ μέχρι σήμερα τον δημόσιο ΟΛΠ. Κατά την τελευταία του επίσκεψη τον Ιούνιο, μάλιστα, έκανε λόγο για την περίφημη «ελληνοκινεζική συνεργασία, η οποία έχει οδηγήσει σε εντυπωσιακή αύξηση των εμπορευματικών όγκων», μίλησε για «στρατηγική σχέση, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει και φέρνει πολύ σημαντικά αποτελέσματα» και πρόσθεσε πως «τώρα μπορούμε να κοιτάζουμε στα μάτια το αύριο». Επίσης, ο κ. Σαμαράς είχε τονίσει ότι «οι δυνατότητες ανάπτυξης είναι τεράστιες και αυτές θα οδηγήσουν, ανάμεσα στα άλλα, και σε αύξηση της απασχόλησης»…
Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014
Σε σύσκεψη στον ΟΛΠ ο νέος Δήμαρχος Πειραιά
Σύσκεψη με τον Πρόεδρο του Ο.Λ.Π. Α.Ε. Γιώργο Ανωμερίτη είχε ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης πλαισιωμένος από ομάδα εργασίας του συνδυασμού "ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΝΙΚΗΤΗΣ" με θέμα την διοργάνωση της Ευρωπαϊκής Ημέρας Ναυτιλίας 2015, η οποία θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Μάιο στον Πειραιά.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν αναλυτικά όλες οι λεπτομέρειες για τον σχεδιασμό των κοινών δράσεων μεταξύ Δήμου Πειραιά και Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Οι δύο πλευρές όρισαν την επόμενη συνάντηση εργασίας για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Ναυτιλίας 2015 στα τέλη Ιουλίου.
Νωρίτερα ο Γιάννης Μώραλης επισκέφθηκε τη Λαϊκή Αγορά στα Μανιάτικα, όπου συνομίλησε με κατοίκους και παραγωγούς. Οι πολίτες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το ότι ο νέος Δήμαρχος Πειραιά είναι στο πλευρό τους και μετά τη νίκη στις δημοτικές εκλογές.
Επιπλέον ο κ. Μώραλης είχε προγραμματισμένη συνάντηση με κατοίκους της Αιτωλικού κατά τη διάρκεια της οποίας συνομίλησε μαζί τους για τα έργα του Μετρό που γίνονται στην περιοχή τους και άκουσε τους προβληματισμούς τους.
Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ στο επίκεντρο της συνάντησης Δούρου με Ανωμερίτη
Στο κτίριο της διοίκησης του ΟΛΠ συναντήθηκαν την Τρίτη η εκλεγμένη Περιφερειάρχης ΑττικήςΡένα Δούρου και οι νέοι αντιπεριφερειάρχες Περαιά Γιώργος Γαβρίλης και Νήσων Παναγιώτης Χατζηπέρος με τον πρόεδρο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη και στελέχη του Οργανισμού. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ με την παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού, σε ιδιώτες καθώς και η συνεργασία περιφέρειας και Οργανισμού σε μια σειρά από ζητήματα που αφορούν στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.
Ο Γ. Ανωμερίτης ενημέρωσε την Περιφερειάρχη και τους Αντιπεριφερειάρχες για την πορεία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, καθώς και για μια σειρά από ζητήματα που αφορούν τόσο στη λειτουργία του λιμανιού όσο και σε έργα που έχουν προγραμματιστεί και πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί και συνδέονται στενά με την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.
Η Ρένα Δούρου επεσήμανε το γεγονός ότι η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού του Πειραιά είναι θέμα εθνικής σημασίας και τόνισε ότι η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση είναι και «οικονομικά καταστροφική γιατί υπονομεύει κάθε προσπάθεια για μελλοντική παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, αφαιρώντας από την κυβέρνηση ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης, αποκλείοντας τη δυνατότητα το δημόσιο λιμάνι να γίνει κινητήριος μοχλός ανάπτυξης και ευημερίας – τόσο του Πειραιά όσο και της χώρας». Ταυτόχρονα επεσήμανε τη σημασία που έχει το γεγονός ότι η αντίθεση στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά αποτελεί θέση που συσπειρώνει σύσσωμη την πειραϊκή κοινωνία και τους παραγωγικούς και αυτοδιοικητικούς φορείς της πόλης.
Σχετικά με τα έργα που προγραμματίζεται να υλοποιηθούν στο λιμάνι και στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά με τη συμμετοχή του ΟΛΠ, η Ρένα Δούρου ανέφερε ότι επιδίωξη της νέας Περιφερειακής αρχής θα είναι η αξιοποίηση όλων των ευρωπαϊκών πηγών χρηματοδότησης για την υλοποίηση έργων με υψηλή κοινωνική ανταποδοτικότητα, τα οποία θα έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αναγκαίων υποδομών για την πόλη και τους κατοίκους.
Στην τοποθέτηση του ο Γιώργος Γαβρίλης, αφού δήλωσε την κατηγορηματική αντίθεση του στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και την ανάγκη της συνολικής προσπάθειας για την αποτροπή μια τέτοιας εξέλιξης, τόνισε την ανάγκη το λιμάνι να διατηρήσει υπό δημόσιο έλεγχο το σύνολο των δραστηριοτήτων του. Η σπουδαιότητα του λιμανιού για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, ανέφερε ο κ. Γαβρίλης, καθιστά αναγκαία την ύπαρξη σχέσεων συνεργασίας με διάρκεια και πολιτικό βάθος μεταξύ ΟΛΠ και Περιφέρειας.
Ο Παναγιώτης Χατζηπέρος αναφέρθηκε στο θέμα της κρουαζιέρας και στην προσπάθεια μεγιστοποίησης των ωφελειών από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, ειδικά για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, καθώς και στην ανάγκη αντιμετώπισης μιας σειράς προβλημάτων όπως είναι οι μεγάλες επιβαρύνσεις που επιβάλλει το αεροδρόμιο των Αθηνών στις τιμές των εισιτηρίων.
Σάββατο 29 Μαρτίου 2014
Δημοτική Ισοπολιτεία το όνομα της παράταξης του Μπάμπη Καούκη
Δημοτική Ισοπολιτεία: Για ένα Δήμο με ίσα δικαιώματα παροχές και ευκαιρίες για όλους. Για ένα Δήμο που παράγει πολιτισμό ουσίας και όχι βιτρίνας… Πολιτισμό με επίκεντρο τον δημότη και όχι με βάση τη προβολή του εκάστοτε Δημάρχου και των ημετέρων του. Για ένα Δήμο που στόχος του είναι όχι η παγίωση των συνθηκών κρίσης, αλλά η συνεχής προσπάθεια για ανέλιξη των λειτουργιών και δραστηριοτήτων του με βασική προτεραιότητα τις ανάγκες του πολίτη. Για ένα ίσα προσβάσιμο και καλύτερο Ίλιον!!!
Ήρθε η ώρα η δικιά σας για ενεργή συμμετοχή!!!
Επιτέλους ΑλλάΖουμε!!!
Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2013
Οταν ο Καραμανλής έμαθε ότι τον παρακολουθούσαν
10.11.2013
To βράδυ της 10ης Μαρτίου 2005 όλα φαίνονταν ομαλά. Ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής απουσίαζε στη Μαδρίτη σε επίσημη επίσκεψη, ενώ ο Ολυμπιακός του Σωκράτη Κόκκαλη έδινε ένα πολύ ενδιαφέρον ευρωπαϊκό παιχνίδι, το οποίο παρακολούθησε από την πολυτελή σουίτα του στο μόλις ανακαινισμένο λόγω Ολυμπιακών Αγώνων Στάδιο Καραϊσκάκη ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Γιώργος Κορωνιάς. Η εταιρία του ήταν χορηγός της θρυλικής ποδοσφαιρικής ομάδας εκείνη την εποχή. Στην κορυφή της πολιτικής ατζέντας στο εσωτερικό ήταν ο νόμος με τον βασικό μέτοχο και η σύγκρουση της κυβέρνησης με επιχειρηματικά συμφέροντα. Η Διάσκεψη στην οποία μετείχε ο Καραμανλής στην ισπανική πρωτεύουσα είχε ως θέμα «Δημοκρατία - τρομοκρατία - ασφάλεια». Η βραδιά δεν εξελίχθηκε για τον Κορωνιά όπως ήθελε. Ο Ολυμπιακός αγωνιζόμενος για το Κύπελλο UEFA έχασε από την αγγλική Νιούκασλ με 3-1 μέσα στον Πειραιά, ενώ ο Κορωνιάς λίγο πριν από τη λήξη του αγώνα έλαβε ένα τηλέφωνο που τον τάραξε. Ενημερώθηκε από συνεργάτες του ότι βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του ο υπάλληλος Κώστας Τσαλικίδης, ο οποίος είχε ενημερώσει μέρες πριν τους προϊσταμένους του ότι βρέθηκε παραβιασμένο το λογισμικό της εταιρίας στις εγκαταστάσεις της Παιανίας. Αμέσως αναζήτησε τον διευθυντή του πρωθυπουργικού γραφείου Γιάννη Αγγέλου και ζήτησε ραντεβού κατεπειγόντως στο Μαξίμου.
Ο Αγγέλου τηλεφώνησε στον Καραμανλή στη Μαδρίτη και τον ενημέρωσε για το περίεργο αίτημα. «Να μην είσαι μόνος σου. Φώναξε και τον Βουλγαράκη να είναι παρών στη συνάντηση ως αρμόδιος υπουργός Δημόσιας Τάξης» ήταν η οδηγία του. Ο Κορωνιάς επισκέφθηκε το Μαξίμου και υπό το βάρος της αποκάλυψης για τον θάνατο του υπαλλήλου του ενημέρωσε για τα ευρήματα της έρευνάς του: Μέσω της εταιρίας του παρακολουθούνταν η μισή κυβέρνηση Καραμανλή, με πρώτον τον ίδιο τον πρωθυπουργό και τη σύζυγό του Νατάσα. Ο Κορωνιάς έδειχνε μάλιστα έκπληκτος για τα ευρήματα και, όπως έγινε αργότερα γνωστό, είπε στους συνεργάτες του την περίφημη φράση «μπήκαν κλέφτες στο σπίτι μας». Γνώριζε προφανώς ότι κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων γίνονταν παρακολουθήσεις για τον φόβο της τρομοκρατικής επίθεσης, ίσως όμως και να μην είχε αίσθηση ότι αυτό το δίκτυο χρησιμοποιήθηκε αργότερα για άλλους σκοπούς. Αλλά και αυτό δεν μπορεί να το πει κανείς με βεβαιότητα. Ο Καραμανλής δεν ανησύχησε για τον εαυτό του από την αποκάλυψη. Κρυψίνους όπως ήταν και είναι πάντοτε, φρόντιζε να μιλά λίγο στα τηλέφωνα και αυτό από καρτοκινητά των ανδρών ασφαλείας του, μπερδεμένα μάλιστα. Τη μία φορά έπαιρνε το κινητό του ενός, την άλλη το κινητό του άλλου. Προβληματίστηκε όμως έντονα όταν πληροφορήθηκε ότι η κυβέρνησή του είχε γίνει στο σύνολό της αντικείμενο παρακολουθήσεων και είχε πέσει θύμα υποκλοπών. Μόλις επέστρεψε, συγκάλεσε μια μίνι σύσκεψη στο γραφείο του με τη συμμετοχή των Μολυβιάτη - Ρουσόπουλου - Αγγέλου - Βουλγαράκη.
Οι υποψίες στράφηκαν αμέσως προς μία συγκεκριμένη πλευρά, αλλά με δεδομένο ότι εκκρεμούσε το ταξίδι Καραμανλή στις ΗΠΑ την άνοιξη της ίδιας χρονιάς και η συνάντησή του με τον πρόεδρο Μπους ο πρωθυπουργός θέλησε να χειριστεί το θέμα θεσμικά. Αν και του προτάθηκε να «ξεχάσει» το επεισόδιο για να μην επιβαρυνθούν περαιτέρω οι διπλωματικές σχέσεις των δύο χωρών και τεθούν σε κίνδυνο εθνικά συμφέροντα, σε αυτό ήταν κάθετος: «Και τι θα λέμε αν μετά μερικά χρόνια αποκαλυφθεί ότι μας παρακολουθούσαν; Οτι δεν το είπαμε διότι...; Θα είμαστε υπόλογοι έναντι της Ιστορίας» είπε και σήκωσε το τριψήφιο. Κάλεσε τον ήδη ενημερωμένο υπουργό Δικαιοσύνης Αναστάση Παπαληγούρα και του έδωσε ρητή οδηγία: «Αναστάση, να δοθεί αμέσως η υπόθεση στη Δικαιοσύνη!» του είπε και τα πράγματα πήραν τη δικαστική οδό. «Δεν γινόταν αλλιώς! Αυτός ήταν ο σωστός δρόμος. Πήρα βάρος με το να κρατηθεί η υπόθεση μυστική έναν χρόνο ώσπου να ολοκληρωθεί η δικαστική έρευνα. Σκεφθείτε να μην το είχαμε αποφασίσει!» έλεγε χρόνια αργότερα στους συνεργάτες του.
Ο έντρομος πρεσβευτής
Θορυβημένος ο τότε Αμερικανός πρέσβης Ρίτσαρντ Ρις -εξαιτίας της αυτοκτονίας Τσαλικίδη-, μόλις κάθισε η σκόνη μήνες αργότερα, ζήτησε να δει τον πρωθυπουργό. Εκείνος τον δέχθηκε στο Μαξίμου, αλλά δεδομένου ότι η δικαστική έρευνα διαρκούσε προτίμησε να μην του πει τίποτε. Το ίδιο έκανε και ο πρέσβης για να μην «καρφωθεί». Ο Καραμανλής βεβαίως είχε αποκτήσει μια πρώτη εικόνα, γιατί η ΕΥΠ είχε εντοπίσει τα καρτοκινητά-σκιές και τις απολήξεις τους, αλλά η απόφασή του ήταν ειλημμένη. Η έρευνα κάποια στιγμή έκλεισε και τα ευρήματα ήταν εξόχως ενδιαφέροντα. Αυτό που έκανε εντύπωση στον πρωθυπουργό δεν ήταν ότι παρακολουθούσαν το τηλέφωνο της συζύγου του Νατάσας, καθώς σε αυτήν είχε δώσει το συγκεκριμένο κινητό, αλλά ότι οι υποκλοπείς της εταιρίας κινητής τηλεφωνίας είχαν τεχνολογία για να παρακολουθούν και σταθερά τηλέφωνα, όπως αυτό του γραφείου του στην οδό Πλουτάρχου, όπου παλαιότερα έκανε τα μυστικά του ραντεβού.
«Πρόεδρε, βγες και πες ποιοι κρύβονται πίσω και πάμε να πάρουμε 50% στις εκλογές»
Οταν ο υπουργός Δικαιοσύνης έκανε γνωστό στον πρωθυπουργό ότι η δικαστική έρευνα ολοκληρώθηκε και υποδεικνύει συγκεκριμένο τρίγωνο του κέντρου των Αθηνών ως στρατηγείο των υποκλοπών, ο Καραμανλής συγκάλεσε μια μυστική σύσκεψη στο σπίτι του τότε υπουργού Επικρατείας Θόδωρου Ρουσόπουλου στο Παλαιό Ψυχικό. «Ο καθένας σας θα πει το κομμάτι του» τους έδωσε οδηγία με την προσθήκη να αναφερθούν χωρίς φόβο και πάθος στα ευρήματα της έρευνας. Ο Βουλγαράκης μάλιστα, πιο ενθουσιώδης από όλους, την ώρα που βρίσκονταν στην πόρτα για την αναχώρηση, λέγεται ότι είπε στον Καραμανλή: «Πρόεδρε, βγες και πες δημοσίως ποιοι κρύβονται από πίσω και πάμε να πάρουμε 50% στις εκλογές». Κατά βάθος ήξερε ότι αυτά δεν γίνονται, γιατί το επόμενο στάδιο θα ήταν η απαρχή για τη διακοπή ή για τη δοκιμασία των διπλωματικών σχέσεων Ελλάδας - Αμερικής. Ρόλο πυροσβέστη μετά τη συνέντευξη Τύπου των τριών υπουργών ανέλαβε ο υπουργός Εξωτερικών Πέτρος Μολυβιάτης. Συναντήθηκε δημοσίως με τον πρέσβη των ΗΠΑ στην Αθήνα στο GB Corner της «Μεγάλης Βρεταννίας» και φωτογραφήθηκαν. «Πέτρο, εμείς δεν έχουμε σχέση» του είπε μόλις έκλεισαν οι κάμερες και σταμάτησαν τα φλας. Προφανώς και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ δεν είχε σχέση. Οι υπόλοιποι όμως;
Την τελική απάντηση θα δώσει και επισήμως η δικαστική έρευνα, που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Μανώλης Κοττάκης
Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013
Ενωτικό μήνυμα Σαμαρά: δεν είναι ώρα για εσωτερικές διαμάχες και διχασμούς
Η Δημοκρατία είναι πιο ισχυρή από όσο φαντάζονται οι εχθροί της
Ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έκανε προ ολίγου την εξής δήλωση:
Το ξέρουμε όλοι ότι η χώρα βρίσκεται σε εξαιρετικά κρίσιμη στιγμή.
Και ότι ο λαός μας υπομένει τις μεγαλύτερες θυσίες.
Για να νικήσει την κρίση. Και να πετύχει την οικονομική του αναγέννηση.
Δεν είναι ώρα για εσωτερικές διαμάχες. Ούτε για ένταση.
Οι όποιες πολιτικές διαφωνίες λύνονται με διάλογο δημοκρατικό, όχι με διαφωνίες εμπρηστικές, ούτε με τη βία, απ΄ όπου και αν προέρχεται, και – πολύ περισσότερο – όχι με το αίμα. Που μας διαιρεί μέσα και μας εκθέτει έξω από την Ελλάδα.
Όπως συνέβη με την απάνθρωπη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, που κάθε Έλληνας καταδικάζει με απέχθεια.
Αγωνίζομαι και θα αγωνιστώ μέχρι τέλους για να τελειώσει η ανηφόρα των θυσιών του Ελληνικού λαού.
Όμως, η κατηφόρα της βίας καταστρέφει κάθε προοπτική να αποκτήσει η Ελλάδα εκείνο που της αξίζει: ανάπτυξη, ειρήνη και ευημερία. Ας σεβαστεί λοιπόν ο καθένας το λαό, τους κόπους και τις θυσίες του.
Και βεβαίως, αυτή η κυβέρνηση, είναι αποφασισμένη να μην επιτρέψει στους επίγονους των ναζί να δηλητηριάζουν την κοινωνική μας ζωή, να εγκληματούν, να τρομοκρατούν και να υποσκάπτουν τα θεμέλια της χώρας που γέννησε τη Δημοκρατία!
Η Δημοκρατία είναι πολύ πιο ισχυρή απ΄ όσο φαντάζονται οι εχθροί της!
Κυριακή 14 Ιουλίου 2013
Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013
Ο Βενιζέλος …”γρουσούζεψε” τον «Κάπτεν Γουέι»
Δε μπορεί, αυτός ο Βενιζέλος έχει το χάρισμα του… Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Δεν πρόλαβε να παρασημοφορήσει τον «Κάπτεν Γουέι» Τζιαφού, τον επικεφαλής της Cosco, και το Κομμουνιστικό Κόμμα, τον «έφαγε». Ανακοίνωσε την αντικατάστασή τους, λίγα 24ωρα αφ’ ότου βρέθηκε στην Ελλάδα και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης τον υποδέχθηκε με παράσημα. Ελπίζουμε να είναι τυχαίο.
Επί της ουσίας, η αποχώρηση του κάπτεν, ο οποίος κρατούσε επί 15 χρόνια το τιμόνι της μεγάλης κινεζικής εταιρείας, δεν αλλάζει τους σχεδιασμούς για την Ελλάδα.
Το λιμάνι του Πειραιά είναι στρατηγική επιλογή για την Κίνα, οπότε οι επενδύσεις τους και το νέο σχέδιο πάνω από 200 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε ο Τζιαφού δεν επηρεάζονται από τις αλλαγές.
Ο κάπτεν φέρεται να χρεώνεται την αδυναμία της εταιρείας να περάσει σε κέρδη από ζημιές αν και το Κόμμα λέει ότι αντικαθίσταται διότι έχει περάσει προ πολλού το όριο συνταξιοδότησης στελεχών. Ουσιαστικά πρόκειται περί απόλυσης με διπλωματικό τρόπο.
Χρέη προέδρου της China Ocean Shipping Group αναλαμβάνει ο Ma Zehua.
Δυστυχώς για τον κάπτεν Γουέι ο Μεγαλόσταυρος του Φοίνικα, του… κάθισε βαρύς.
Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013
Πλήθος κόσμου στη συγκέντρωση συμπαράστασης των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ στην ΕΡΤ - Δείτε το πρόγραμμα της ΝΕΤ live
Δίπλα - δίπλα στο προαύλιο της ΕΡΤ: ΠΑΜΕ, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ και αντεξουσιαστές - Συνεχής ενημέρωση

Μεγάλο πλήθος κόσμου έχει συγκεντρωθεί από νωρίς το πρωί της Πέμπτης έξω από το ραδιομέγαρο της ΕΡΤ στην Αγία Παρασκευή όπου βρίσκεται σε εξέλιξη η συγκέντρωση της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ.
Ξεχωριστή συγκέντρωση πραγματοποίησε το ΠΑΜΕ στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής, ενώ αργότερα τα μέλη του κατευθύνθηκαν προς το ραδιομέγαρο, στο πραύλιο του οποίου ενώθηκαν με τους διαδηλωτές του ΣΥΡΙΖΑ, του ΑΝΤΑΡΣΥΑ και των αντεξουσιαστικών κινήσεων. Μια εικόνα που δεν είχαμε ξαναδεί σε συγκεντρώσεις τουλάχιστον από τότε που ξέσπασε η κρίση στην Ελλάδα.
Το πρόγραμμα της ΕΡΤ αναμεταδίδεται από το Διαδίκτυο, την τηλεόραση του 902 και από το site της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης EBU σε αυτή τη διεύθυνση
15.15: Αντιπροσωπεία της EBU έρχεται στην Ελλάδα ζητώντας να συναντηθεί με τον Πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, για το λουκέτο στην ΕΡΤ. Αυτή τη στιγμή η EBU κρατάει «ζωντανή» την ΕΡΤ μεταδίδοντας μέσω δορυφόρου και Internet το σήμα της ΝΕΤ
14.44: Ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων, Τζιμ Μπουμέλα απέστειλε στον Πρωθυπουργό της Ελλάδος την ακόλουθη επιστολή για το κλείσιμο της ΕΡΤ:
14.25: Μεγάλες διαδηλώσεις διαμαρτυρίας για το κλείσιμο της ΕΡΤ σε πολλές πόλεις της Ελλάδας
14.23: Τον Ιούλιο θα συζητηθεί στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το κλείσιμο της ΕΡΤ.
14.16: Από τα μεγάφωνα της ΕΡΤ οι εργαζόμενοι καλούν τους διαδηλωτές να μην φύγουν από τη συγκέντρωση και ζητούν από τον κόσμο που βλέπει online το πρόγραμμα της ΝΕΤ να κατέβει και να ενωθεί με όσους βρίσκονται έξω από το Ραδιομέγαρο.
14.11: Ο Αλέκος Αλαβάνος επικεφαλής του Σχεδίου Β δήλωσε: «Η κυβέρνηση ήθελε να καταργήσει τη δημόσια τηλεόραση. Πρώτη φορά σήμερα, με την απόφαση των εργαζομένων να μην σταματήσει το πρόγραμμα, έχουμε τηλεόραση του λαού και δημόσια τηλεόραση. Σας ευχαριστούμε πολύ γιατί μας δίνεται μια ανάσα ελευθερίας».
13.45: Στις 16.00 οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ θα πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση
13.37: Ο γενικός γραμματέας της Ιταλικής Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων και μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων κ. Φράνκο Σίντι δήλωσε στο vima.gr: «Το κλείσιμο της ΕΡΤ δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό. Καλούμε την κυβέρνηση και τον κ. Σαμαρά να ανακαλέσει την απόφασή του. Είναι ακόμα πιο απαράδεκτο αυτό που λέει η κυβέρνηση πως η ΕΡΤ θα μείνει κλειστή για τρεις μήνες. Η απόφαση αυτή δεν έχει και κανένα οικονομικό όφελος. Εάν συμβεί αυτό θα απαξιωθεί το σήμα και συνολικά τα περιουσιακά στοιχεία του δημόσιου φορέα. Ανεξάρτητα από τα οικονομικά στοιχεία το αγαθό της δημόσιας ενημέρωσης είναι βασικό συστατικό μιας δημοκρατικής χώρας».
13.31: Αυτή τη στιγμή ομιλεί ο πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ κ. Π. Καλφαγιάννης, ενώ λίγο πριν είχε απευθύνει χαιρετισμό ο πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ κ. Γ. Σαββίδης
13.07 O αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Αλ. Τσίπρας δήλωσε μεταξύ άλλων: «Το σήμα της δημόσιας τηλεόρασης πέφτει μονάχα όταν μια χώρα κυρίαρχη καταλαμβάνεται από ξένες δυνάμεις ή όταν καταλύεται πραξικοπηματικά η δημοκρατία. Αυτό που συνέβη προχθές το βράδυ είναι πρωτοφανές, σε συνθήκες δημοκρατίας και ειρήνης. Η κυβέρνηση Σαμαρά φέρει ακέραια την ευθύνη, διότι με τη συμβολική αυτή πράξη επιχείρησε τη φίμωση της ελεύθερης έκφρασης, την κατάλυση της δημοκρατίας, των δημοκρατικών ελευθεριών, αλλά ταυτόχρονα επιχείρησε να παραδώσει την ενημέρωση στα ιδιωτικά συμφέροντα της διαπλοκής, και μάλιστα μονοπωλιακά.
Νωρίτερα ο γγ του ΚΚΕ κ. Δ. Κουτσούμπας είχε δηλώσει: «Το ΚΚΕ είναι παρόν. Ζητάμε την κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Ζητάμε να ανοίξει εδώ και τώρα η δημόσια ραδιοτηλεόραση. Είναι κοινωνικό αγαθό, ανήκε, πρέπει να ανήκει στον λαό. Από αυτήν την άποψη του ΚΚΕ θα συνεχίσει να κάνει όλες εκείνες τις ενέργειες και στα πλαίσια της Βουλής, αλλά κυρίως στο κίνημα, σε συντονισμό με τους εργαζόμενους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα».
13.02 Ο γενικός γραμματέας των ρεπόρτερ χωρίς σύνορα Κριστόφ Ντελουάρ δήλωσε στο «Βήμα»: «Η ΕΡΤ πρέπει να ξανανοίξει άμεσα. Σε μία δημοκρατική χώρα πρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα σε ιδιωτικά και δημόσια ΜΜΕ. Η Ελλάδα μέσα σε τρία χρόνια, όσο αφορά την ελευθερία του Τύπου, έπεσε από την 35η καλύτερη θέση στην 84η. Το κλείσιμο της ΕΡΤ είναι αποκορύφωμα μιας διαδικασίας της οποίας είχαν προηγηθεί βίαιες επιθέσες και μηνύσεις σε δημοσιογράφους».
13.00 Στον χώρο της συγκέντρωσης ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξης Τσίπρας.
12.30 Κλειστή είναι η άνοδος της Μεσογείων. Η διαδήλωση ξεκινά από την πλατεία της Αγίας Παρασκευής, έξω από το Ραδιομέγαρο και συνεχίζει στην Μεσογείων ενώ πολύς κόσμος προσέρχεται στη συγκέντρωση.
ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ κήρυξαν 24ωρη απεργία για σήμερα, Πέμπτη, προς συμπαράσταση στους εργαζόμενους στη δημόσια τηλεόραση.
«Θέλουμε να δείξουμε την αλληλεγγύη μας στους εργαζομένους και να διαμαρτυρηθούμε εναντίον των απαράδεκτων μέτρων στο Δημόσιο» ανέφερε στο πρακτορείο Reuters ο γενικός γραμματέας της ΑΔΕΔΥ Ηλίας Ηλιόπουλος.
Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας πραγματοποιούνται σε όλη την Ελλάδα σε περιφερειακούς σταθμούς της ΕΡΤ.
Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε εξέλιξη συγκέντρωση στο Άγαλμα Βενιζέλου και θα ακολουθήσει πορεία στα κεντρικά γραφεία της ΕΡΤ στην λεωφόρο Στρατού.
Μέσω Διαδικτύου -αν και μετ' εμποδίων- συνεχίζουν να εκπέμπουν οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ, ενώ συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας πραγματοποιούνται σε όλη την Ελλάδα σε περιφερειακούς σταθμούς.
Ξεχωριστή συγκέντρωση πραγματοποίησε το ΠΑΜΕ στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής, ενώ αργότερα τα μέλη του κατευθύνθηκαν προς το ραδιομέγαρο, στο πραύλιο του οποίου ενώθηκαν με τους διαδηλωτές του ΣΥΡΙΖΑ, του ΑΝΤΑΡΣΥΑ και των αντεξουσιαστικών κινήσεων. Μια εικόνα που δεν είχαμε ξαναδεί σε συγκεντρώσεις τουλάχιστον από τότε που ξέσπασε η κρίση στην Ελλάδα.
Το πρόγραμμα της ΕΡΤ αναμεταδίδεται από το Διαδίκτυο, την τηλεόραση του 902 και από το site της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης EBU σε αυτή τη διεύθυνση
15.15: Αντιπροσωπεία της EBU έρχεται στην Ελλάδα ζητώντας να συναντηθεί με τον Πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, για το λουκέτο στην ΕΡΤ. Αυτή τη στιγμή η EBU κρατάει «ζωντανή» την ΕΡΤ μεταδίδοντας μέσω δορυφόρου και Internet το σήμα της ΝΕΤ
14.44: Ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων, Τζιμ Μπουμέλα απέστειλε στον Πρωθυπουργό της Ελλάδος την ακόλουθη επιστολή για το κλείσιμο της ΕΡΤ:
«Κύριε Πρωθυπουργέ,
Σας απευθύνω αυτή την επιστολή εκ μέρους της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων, η οποία εκπροσωπεί 600.000 δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο για να σας εκφράσω την απογοήτευση και την κατάπληξη από την απόφαση της κυβέρνησής σας να χορηγήσει έκτακτες εξουσίες στον υπουργό Οικονομικών προκειμένου να σταματήσουν οι μεταδόσεις της ΕΡΤ από χθες τα μεσάνυχτα.
Καταδικάζουμε ανεπιφύλακτα αυτή την εξέλιξη, η πρώτη στην ιστορία της ευρωπαϊκής ραδιοτηλεόρασης, και καλούμε την Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ενωση ( EBU ), να σας υπενθυμίσει τη δέσμευση την οποία έχετε, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Συνθήκη που υπογράψατε πριν πέντε χρόνια, με την οποία αναγνωρίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας της ραδιοτηλεόρασης, της οποίας η ύπαρξη και η ανεξαρτησία βρίσκεται στην καρδία των δημοκρατικών χωρών μας, καθώς αποτελεί πυλώνα του κοινοτικού κεκτημένου και της πολυφωνίας των ΜΜΕ, σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Θα κινητοποιήσουμε τις 180 Ενώσεις μέλη της Ομοσπονδίας σε όλο τον κόσμο, προκειμένου να σταθούν στο πλευρό των Ελλήνων συναδέλφων και να συνδράμουν τον αγώνα τους, για να ανατραπεί αυτή η απαράδεκτη απόφαση.
Η ΔΟΔ έχει τη διάθεση, μαζί με τις ελληνικές δημοσιογραφικές Ενώσεις, να αναζητήσει λύσεις, όμως προς το παρόν σας παροτρύνουμε να παρέμβετε για να αποκατασταθεί αμέσως η λειτουργία της ΕΡΤ.
Περιμένω την άμεση ανταπόκρισή σας σε αυτό το κατεπείγον ζήτημα».
14.25: Μεγάλες διαδηλώσεις διαμαρτυρίας για το κλείσιμο της ΕΡΤ σε πολλές πόλεις της Ελλάδας
14.23: Τον Ιούλιο θα συζητηθεί στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το κλείσιμο της ΕΡΤ.
14.16: Από τα μεγάφωνα της ΕΡΤ οι εργαζόμενοι καλούν τους διαδηλωτές να μην φύγουν από τη συγκέντρωση και ζητούν από τον κόσμο που βλέπει online το πρόγραμμα της ΝΕΤ να κατέβει και να ενωθεί με όσους βρίσκονται έξω από το Ραδιομέγαρο.
14.11: Ο Αλέκος Αλαβάνος επικεφαλής του Σχεδίου Β δήλωσε: «Η κυβέρνηση ήθελε να καταργήσει τη δημόσια τηλεόραση. Πρώτη φορά σήμερα, με την απόφαση των εργαζομένων να μην σταματήσει το πρόγραμμα, έχουμε τηλεόραση του λαού και δημόσια τηλεόραση. Σας ευχαριστούμε πολύ γιατί μας δίνεται μια ανάσα ελευθερίας».
13.45: Στις 16.00 οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ θα πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση
13.37: Ο γενικός γραμματέας της Ιταλικής Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων και μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων κ. Φράνκο Σίντι δήλωσε στο vima.gr: «Το κλείσιμο της ΕΡΤ δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό. Καλούμε την κυβέρνηση και τον κ. Σαμαρά να ανακαλέσει την απόφασή του. Είναι ακόμα πιο απαράδεκτο αυτό που λέει η κυβέρνηση πως η ΕΡΤ θα μείνει κλειστή για τρεις μήνες. Η απόφαση αυτή δεν έχει και κανένα οικονομικό όφελος. Εάν συμβεί αυτό θα απαξιωθεί το σήμα και συνολικά τα περιουσιακά στοιχεία του δημόσιου φορέα. Ανεξάρτητα από τα οικονομικά στοιχεία το αγαθό της δημόσιας ενημέρωσης είναι βασικό συστατικό μιας δημοκρατικής χώρας».
13.31: Αυτή τη στιγμή ομιλεί ο πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ κ. Π. Καλφαγιάννης, ενώ λίγο πριν είχε απευθύνει χαιρετισμό ο πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ κ. Γ. Σαββίδης
13.07 O αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Αλ. Τσίπρας δήλωσε μεταξύ άλλων: «Το σήμα της δημόσιας τηλεόρασης πέφτει μονάχα όταν μια χώρα κυρίαρχη καταλαμβάνεται από ξένες δυνάμεις ή όταν καταλύεται πραξικοπηματικά η δημοκρατία. Αυτό που συνέβη προχθές το βράδυ είναι πρωτοφανές, σε συνθήκες δημοκρατίας και ειρήνης. Η κυβέρνηση Σαμαρά φέρει ακέραια την ευθύνη, διότι με τη συμβολική αυτή πράξη επιχείρησε τη φίμωση της ελεύθερης έκφρασης, την κατάλυση της δημοκρατίας, των δημοκρατικών ελευθεριών, αλλά ταυτόχρονα επιχείρησε να παραδώσει την ενημέρωση στα ιδιωτικά συμφέροντα της διαπλοκής, και μάλιστα μονοπωλιακά.
Νωρίτερα ο γγ του ΚΚΕ κ. Δ. Κουτσούμπας είχε δηλώσει: «Το ΚΚΕ είναι παρόν. Ζητάμε την κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Ζητάμε να ανοίξει εδώ και τώρα η δημόσια ραδιοτηλεόραση. Είναι κοινωνικό αγαθό, ανήκε, πρέπει να ανήκει στον λαό. Από αυτήν την άποψη του ΚΚΕ θα συνεχίσει να κάνει όλες εκείνες τις ενέργειες και στα πλαίσια της Βουλής, αλλά κυρίως στο κίνημα, σε συντονισμό με τους εργαζόμενους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα».
13.02 Ο γενικός γραμματέας των ρεπόρτερ χωρίς σύνορα Κριστόφ Ντελουάρ δήλωσε στο «Βήμα»: «Η ΕΡΤ πρέπει να ξανανοίξει άμεσα. Σε μία δημοκρατική χώρα πρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα σε ιδιωτικά και δημόσια ΜΜΕ. Η Ελλάδα μέσα σε τρία χρόνια, όσο αφορά την ελευθερία του Τύπου, έπεσε από την 35η καλύτερη θέση στην 84η. Το κλείσιμο της ΕΡΤ είναι αποκορύφωμα μιας διαδικασίας της οποίας είχαν προηγηθεί βίαιες επιθέσες και μηνύσεις σε δημοσιογράφους».
13.00 Στον χώρο της συγκέντρωσης ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξης Τσίπρας.
12.30 Κλειστή είναι η άνοδος της Μεσογείων. Η διαδήλωση ξεκινά από την πλατεία της Αγίας Παρασκευής, έξω από το Ραδιομέγαρο και συνεχίζει στην Μεσογείων ενώ πολύς κόσμος προσέρχεται στη συγκέντρωση.
ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ κήρυξαν 24ωρη απεργία για σήμερα, Πέμπτη, προς συμπαράσταση στους εργαζόμενους στη δημόσια τηλεόραση.
«Θέλουμε να δείξουμε την αλληλεγγύη μας στους εργαζομένους και να διαμαρτυρηθούμε εναντίον των απαράδεκτων μέτρων στο Δημόσιο» ανέφερε στο πρακτορείο Reuters ο γενικός γραμματέας της ΑΔΕΔΥ Ηλίας Ηλιόπουλος.
Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας πραγματοποιούνται σε όλη την Ελλάδα σε περιφερειακούς σταθμούς της ΕΡΤ.
Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε εξέλιξη συγκέντρωση στο Άγαλμα Βενιζέλου και θα ακολουθήσει πορεία στα κεντρικά γραφεία της ΕΡΤ στην λεωφόρο Στρατού.
Μέσω Διαδικτύου -αν και μετ' εμποδίων- συνεχίζουν να εκπέμπουν οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ, ενώ συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας πραγματοποιούνται σε όλη την Ελλάδα σε περιφερειακούς σταθμούς.
Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013
''Έλα ξανά στο λιμάνι να σου δείξουμε τι πραγματικά συμβαίνει''

Ανοιχτή επιστολή προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψή του στις εγκαταστάσεις της Cosco απέστειλαν οι συνδικαλιστές του ΟΛΠ. Μέσω αυτής του παραθέτουν την κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι και τον καλούν να το επισκεφθεί ξανά προκειμένου να διαμορφώσει μία πραγματική και αντικειμενική εικόνα για το τι συμβαίνει εκεί.
Ολόκληρη η επιστολή των συνδικαλιστών έχει ώς εξής:
«Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,
Στις 30.5.2013 επισκεφθήκατε την προβλήτα ΙΙ του container terminal, που έχει παραχωρηθεί στην COSCO (ΣΕΠ).
Εκφράσατε το θαυμασμό σας για την προβλήτα αυτή, η οποία όμως δεν είναι επένδυση της COSCO αλλά έχει κατασκευαστεί από τον Δημόσιο ΟΛΠ. Η σημερινή της αξία ανέρχεται στα 300 εκ. ευρώ.
Παραλείψατε να επισκεφτείτε την Προβλήτα Ι, την οποία διαχειρίζεται ο ΟΛΠ και η οποία κατασκευάστηκε το 2010 με κεφάλαια του ΟΛΠ, αξίας 190 εκ. ευρώ. Η επένδυση αυτή προέκυψε ως ανάγκη, εξαιτίας της παραχώρησης της μεγάλης προβλήτας ΙΙ στην COSCO. Μία από τις συνέπειες αυτής της παραχώρησης ήταν η απώλεια 450 θέσεων εργασίας στον ΟΛΠ.
Θεωρήσατε σημαντική εξέλιξη την έλευση του τραίνου στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων. Όμως αυτό έγινε το 2006, μετά από συμφωνία μεταξύ των ΟΛΠ και ΟΣΕ πριν από την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ. Η επένδυση έγινε με χρήματα του ελληνικού λαού και κονδύλια από την ΕΕ. Αυτό αποσιωπάται και επικοινωνιακά επιχειρείται να πιστωθεί ως επένδυση της COSCO.
Μιλήσατε κύριε Πρόεδρε, για απασχόληση χιλίων εργαζομένων στον προβλήτα ΙΙ (COSCO), όπως ασφαλώς σας ενημέρωσαν, ενώ παραλείψατε να ζητήσετε επίσημα στοιχεία της Επιθεώρησης Εργασίας. Αν το είχατε κάνει, θα διαπιστώνατε ότι απασχολούνται περίπου 260 εργαζόμενοι.
Θα έπρεπε επίσης να ενημερωθείτε κύριε Πρόεδρε, εάν στον προβλήτα II που είναι υπό τη διαχείριση της COSCO υπάρχουν ΣΣΕ, καθώς και δυνατότητα λειτουργίας Συνδικαλιστικών Οργανώσεων, όπως το Σύνταγμα της χώρας μας ορίζει.
Είναι γνωστό ότι είναι ο μοναδικός προβλήτας στην Ευρώπη που δεν αναγνωρίζονται συνδικαλιστικά δικαιώματα, καθώς και δυνατότητα σύναψης ΣΣΕ.
Το γεγονός αυτό έχει αποτελέσει αντικείμενο επανειλημμένων καταγγελιών του Ευρωπαϊκού Τμήματος του Διεθνούς Δικτύου Εργαζομένων στα Λιμάνια / International Dockworkers Council (IDC).
Κύριε Πρόεδρε, προκειμένου να επαληθεύσετε όλα όσα σας αναφέρουμε, σας προσκαλούμε να επισκεφθείτε τον ΟΛΠ, να συζητήσετε με εργαζόμενους και συναλλασσόμενους στο λιμάνι και να διαμορφώσετε πραγματική και αντικειμενική εικόνα.
Με εκτίμηση
Οι Διοικήσεις των Συνδικαλιστικών Οργανώσεων στον ΟΛΠ
Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.)
Ένωση Τεχνικών και Χειριστών Υπαλλήλων ΟΛΠ
Ένωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ
Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ
Σύνδεσμος Εποπτών Αρχιεργατών ΟΛΠ».
Παρασκευή 17 Μαΐου 2013
Αθήνα και Πεκίνο αποφάσισαν εντατικοποίηση της συνεργασίας σε οικονομία και εμπόριο
«Η Ελλάδα καλωσορίζει και χαιρετίζει την συμμετοχή κινεζικών επιχειρήσεων στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και δηλώνει την πρόθεσή της να παρέχει τις απαραίτητες διευκολύνσεις και υποστήριξη».
Η φράση αυτή που περιλαμβάνεται στην κοινή δήλωση που υπέγραψαν tην Παρασκευή οι κυβερνήσεις των δύο χωρών αποτυπώνει τους στόχους της Αθήνας για τις σχέσεις της με το Πεκίνο μετά την επίσκεψη του Αντώνη Σαμαρά στην Κίνα. Λιμάνια, αεροδρόμια και σιδηρόδρομοι είχαν αποτελέσει εξάλλου βασικό θέμα στην ατζέντα των συνομιλιών που είχε τις προηγούμενες ημέρες ο Έλληνας πρωθυπουργός με Κινέζους αξιωματούχους.
Από την πλευρά της η κινεζική κυβέρνηση δηλώνει ότι θα «ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις της να εισάγουν περισσότερα ελληνικά ανώτερα προϊόντα βάσει των αναγκών της αγοράς».
Ειδικά, δε, για την κρίση χρέους που αντιμετωπίζει η χώρα μας το Πεκίνο δηλώνει ότι «θα εξακολουθήσει να επιδεικνύει κατανόηση και υποστήριξη προς την Ελλάδα».
Δεν είναι τυχαία εξάλλου η ονομαστική αναφορά των τριών αυτών τομέων σε εκείνους για τους οποίους οι δύο κυβερνήσεις προαναγγέλλουν εντατικοποίηση και εμβάθυνση της συνεργασίας τους.
Ο Σαμαράς στο Πεκίνο
(Ανανεωμένο) – Το σύνολο των ελληνοκινεζικών σχέσεων συζητήθηκε στη συνάντηση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά με τον Κινέζο ομολογό του Λι Κετσιάνγκ. Σε γεύμα που παρέθεσε στην ελληνική αποστολή, ο Κινέζος πρωθυπουργός ανέφερε ότι «είμαστε παγκόσμιες ναυτιλιακές δυνάμεις και μπορούμε να συνεργαστούμε σε πολλούς τομείς. Από το 2010 υπάρχει αυξημένη συνεργασία, ενώ οι κινεζικές επιχειρήσεις επιθυμούν να ενεργοποιηθούν στους τομείς των υποδομών. Θα κάνουμε ενέργειες ώστε να ενισχύσουμε τις εμπορικές συναλλαγές, με στόχο το 2015 ο όγκος των συναλλαγών να φθάσει τα 8 δισ. ευρώ».
FT: Η Ελλάδα θα επιβιώσει και θα ακμάσει
Άλλο ένα ξένο δημοσίευμα το οποίο κάνει λόγο για την αντιστροφή του κλίματος στην Ελλάδα παρουσιάζουν οι Financial Times. Όπως αναφέρουν σε σχετικό άρθρο, ορισμένα από τα μεγάλα επενδυτικά funds τα οποία είχαν στοιχηματίσει πως η Ελλάδα θα παραμείνει στο ευρώ, τώρα πιστεύουν πως επιπλέον θα ακμάσει, επισημαίνοντας ωστόσο ότι υπάρχουν ακόμα πολλά οικονομικά προβλήματα στη χώρα.
Οι Financial Times χαρακτηρίζουν σημαντική ώθηση την αναβάθμιση της πιστοληπτικής αξιολόγησης της Ελλάδας σε B minus από τον οίκο Fitch, τονίζοντας ωστόσο ότι η χώρα παραμένει στην επικράτεια του «junk».
Κυριακή 12 Μαΐου 2013
Με φουλ ατζέντα στο δρόμο για Κίνα
Εμπόριο, επενδύσεις, αποκρατικοποιήσεις, τουρισμός, ενέργεια, όλα βρίσκονται στην «κινεζική» ατζέντα του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος ετοιμάζεται για την επίσημη επίσκεψη σε Πεκίνο και Σαγκάη στις 15-19 Μαΐου. Το ενδιαφέρον της χώρας του για διεύρυνση της οικονομικής συνεργασίας με την Ελλάδα και τη σημασία που αποδίδεται στο ταξίδι Σαμαρά επιβεβαίωσε ο Κινέζος πρέσβης στην Αθήνα Ντου Κιγουέν μιλώντας σε Έλληνες δημοσιογράφους.
Ο πρέσβης της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο σημείωσε ότι πρόκειται για μια από τις πρώτες επισκέψεις ηγέτη δυτικού κράτους στο Πεκίνο μετά την ανάδειξη της νέας κινεζικής ηγεσίας τον περασμένο Μάρτιο και προανήγγειλε την υπογραφή σειράς οικονομικών και εμπορικών συμφωνιών.
Υπογράμμισε δε ότι παρά την κρίση ο όγκος του εμπορίου μεταξύ Ελλάδας και Κίνας παραμένει πάνω από τα τέσσερα δισ. δολάρια και εξέφρασε την εκτίμηση ότι η διμερής συνεργασία θα ενισχυθεί από την επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού και τις συμφωνίες που θα υπογραφούν. Ως τομείς με ιδιαίτερη προοπτική ανάπτυξης ανέφερε την εξαγωγή ελληνικού ελαιολάδου και κρασιού, μαρμάρου και γουναρικών Καστοριάς.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)


























