Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

24ΩΡΗ ΠΑΝΑΤΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ 06.02.2013




ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΛΙΜΑΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
( ΟΜ.Υ.Λ.Ε )

Πειραιάς 05.02.2013


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Η Κυβέρνηση συνεχίζει τον ολισθηρό δρόμο του αυταρχισμού και της ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης.

Μετά την επιστράτευση στις συγκοινωνίες η Κυβέρνηση προχώρησε σε νέα επιστράτευση στους ναυτεργάτες.

Επιχειρεί να επιβάλει τη σκληρή, μνημονιακή, αντιλαϊκή, πολιτική με την ποινικοποίηση των αγώνων των εργαζομένων.

Την ώρα που η κοινωνία και η οικονομία διαλύονται, την ώρα που γκρεμίζονται θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα, όπως ο συνταγματικά κατοχυρωμένος θεσμός των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, η Κυβέρνηση μετατρέπει την κοινωνία σε ένα ατελείωτο στρατόπεδο.

Το Συνδικαλιστικό Κίνημα απαντάει ενωμένο στον αυταρχισμό της Κυβέρνησης.

Η ΓΣΕΕ μαζί με τα Εργατικά Κέντρα κήρυξαν 24ωρη Παναττική Απεργία την Τετάρτη 06.02.2013.

Καλούμε τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ και στους Οργανισμούς λιμένων Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας να συμμετάσχουν δυναμικά στην 24ωρη Παναττική Απεργία την Τετάρτη 06.02.2013.

Καλούμε να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση που διοργανώνεται στις 10 π.μ. στον Αγ. Διονύσιο Πειραιά.

Επιστράτευση των ναυτεργατών αποφάσισε η κυβέρνηση


Την πολιτική επιστράτευση των ναυτεργατών αποφάσισε η κυβέρνηση με τα φύλλα να είναι έτοιμα για επίδοση, από αύριο τα ξημερώματα όπου κατ’ ουσίαν λήγει το τελεσίγραφο. Πριν από λίγη ώρα ο υπουργός Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλης σε δηλώσεις του τόνισε ότι η κυβέρνηση έκανε ότι ήταν δυνατό στο πλαίσιο ενός εξαντλητικού διαλόγου. Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι εισηγήθηκε την επίταξη υπηρεσιών και πληρωμάτων, και ο πρωθυπουργός έκανε δεκτή την εισήγηση.
Η επίταξη ξεκινά από τις 6 το πρωί της Τετάρτης εκτός κι αν υπάρξουν άλλες αποφάσεις των ναυτεργατών.
Οι ναυτικοί με οριακή πλειοψηφία 8-7 αποφάσισαν τη νέα 48ωρη απεργία αν και οι 7 ψήφοι ήταν υπέρ της πρότασης για αναστολή της κινητοποίησης για 24 ώρες ώστε να εφοδιαστεί η αγορά και να μην υπάρξει πρόβλημα με τη μεταφορά ευπαθών προϊόντων.
Ωστόσο, φαίνεται ότι επικράτησαν και στην περίπτωση των ναυτεργατών ακραίες φωνές, όχι μόνο από αυτούς που υποστηρίζονται από το ΚΚΕ αλλά και από άλλους πολιτικούς χώρους, εκτός από τον Γ. Χαλά που ανήκει στη ΝΔ και ζήτησε την 24ωρη αναστολή της απεργίας. Πρόκειται για τους Σ. Τσιμπόγλου και Γ. Μανουσογιαννάκη που  ανήκουν στον σκληρό πυρήνα του ΚΚΕ και του ΠΑΜΕ, καθώς και του  Α. Νταλακωγιώργου με θητεία σε ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ που τώρα φαίνεται να γέρνει προς τον ΣΥΡΙΖΑ.
Ο Γιάννης Χαλάς έχει πάνω από 20 χρόνια στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και είναι ο γηραιότερος εν ενεργεία συνδικαλιστής στη χώρα.
Ο Σάββας Τσιμπόγλου είναι κορυφαίο στέλεχος του ΠΑΜΕ, πρόεδρος του σωματείου των μηχανικών και το 1996 ήταν υποψήφιος με το ΚΚΕ στην Α’ Πειραιά. Ήταν από τους πρωταγωνιστές των επεισοδίων σε βάρος κρουαζιερόπλοιων που ήθελαν να κατεβάσουν τουρίστες. Έρχεται μονίμως σε σκληρή αντιπαράθεση με την εκάστοτε κυβέρνηση αφού φαίνεται να παίρνει κατ’ ευθείαν γραμμή από τον Περισσό.
Ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης, κι αυτός ισχυρό στέλεχος του ΠΑΜΕ είναι πρόεδρος επί σειρά ετών της Πανελλήνιας Ένωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο Στέφενσων». Υπήρξε κι αυτός υποψήφιος με το ΚΚΕ για την περιφέρεια.
Όσο για τον Αντώνη Νταλακογιώργο, είναι πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών, αν και δεν ανήκει στο ΠΑΜΕ, σήμερα πρόσκειται στον Συνασπισμό, ενώ έχει πλούσιο παρελθόν στον χώρο του ΠΑΣΟΚ και του ΚΚΕ, από το οποίο αποχώρησε στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
Αυτοί λοιπόν αποφάσισαν να σηκώσουν το βάρος της συνέχισης των κινητοποιήσεων, μετά τον Σταματόπουλο του μετρό και φυσικά τον Μπούτα που προς το παρόν δεν έχει κάνει δυναμική κίνηση. Η είδηση για την επικείμενη επιστράτευση προκάλεσε εκνευρισμό στους απεργούς με τον Τσιμπόγλου να δηλώνει: «Έχουμε κάνει 31 απεργίες με πολιτική επιστράτευση, δεν βλέπω λόγο για να αλλάξουμε στάση. Πολύ εύκολα λένε την λέξη επίταξη. Πρόκειται για αναγκαστική εργασία που γυρίζει τον τροχό της ιστορίας πολλά χρόνια πίσω».
Με σκλήρυνση του αγώνα τους ετοιμάζονται να απαντήσουν από την πλευρά τους οι ναυτεργάτες, οι οποίοι πραγματοποιούν αυτή την ώρα, συγκέντρωση διαμαρτυρίας στον Άγιο Διονύσιο Πειραιά.
«Είμαστε εναντίον αυτών των καταστάσεων, οι επιστρατεύσεις τις οποίες έχουμε δεχθεί επανειλημμένως, δεν έχουν λύσει θέματα, δυστυχώς οξύνουν καταστάσεις», είχε προειδοποιήσει νωρίτερα ο γ.γ. της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς. Κάλεσμα στα εργατικά κέντρα και στο συνδικαλιστικό κίνημα να ακυρώσουν την πράξη την πολιτικής επιστράτευσης απηύθυνε με τη σειρά του ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Σάββας Τσιμπόγλου.
Τα προβλήματα των ναυτικών, όπως και όλων των Ελλήνων είναι οξυμένα, αλλά με τη λογική της σύγκρουσης με την κοινωνία, κι όχι μόνο με την κυβέρνηση, άκρη δε βρίσκει κανείς. Πόσο μάλλον που ένα μέρος από τις κινητοποιήσεις γίνονται για καθαρά κομματικά συμφέροντα.

Επιστράτευσε τους ναυτικούς η κυβέρνηση - «Ραντεβού» στους καταπέλτες δίνει η ΠΝΟ


Αποφασισμένοι να συνεχίσουν την απεργία τους εμφανίζονται οι ναυτικοί, παρά την απόφαση της κυβέρνησης για την πολιτική επιστράτευση των πληρωμάτων. Οι απεργοί της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας απευθύνουν κάλεσμα σε όλους τους εργαζόμενους να συγκεντρωθούν στα λιμάνια της Αττικής, στις 6 το πρωί, οπότε τίθεται σε ισχύ η απόφαση της επιστράτευσης.

Επιστράτευσε τους ναυτικούς η κυβέρνηση - «Ραντεβού» στους καταπέλτες δίνει η ΠΝΟ
Σε έκτακτη συνέλευση της ΠΝΟ που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα στο λιμάνι του Πειραιά, αποφασίστηκε παράλληλα, η αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων σε όλα τα περιφερειακά λιμάνια, πλήν της Αττικής, δηλαδή του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου.
Στο λιμάνι του Πειραιά, αναμένεται να συγκεντρωθούν όλα τα συνδικάτα προκειμένου να καθοριστούν οι επόμενες κινήσεις. Ηδη πάντως ζητήθηκε από τους απεργούς να αγνοήσουν την επιστράτευση, να μην παραλάβουν τα φύλλα πορείας και να περιφρουρήσουν την απεργία τους.
Τα φύλλα επίταξης άρχισαν να επιδίδονται άμεσα.
Αυτή την ώρα πραγματοποιείται συγκέντρωση διαμαρτυρίας της ΠΝΟ μαζί με το Εμπορικό Κέντρο Πειραιά και άλλων κλάδων εργαζομένων στην προβλήτα απέναντι από τον Αγιο Διονύσιο.
Επιστράτευσε τους ναυτικούς η κυβέρνηση - «Ραντεβού» στους καταπέλτες δίνει η ΠΝΟ
Σε δηλώσεις του, νωρίτερα, ο υπουργός Ναυτιλίας Κώστας Μουσουρούλης αναφέρθηκε διεξιοδικά στις παραχωρήσεις που έκανε η κυβέρνηση προκειμένου να επέλθει μια συμφωνία, ενώ χαρακτήρισε εξαντληθέντα τον διάλογο που έγινε με τα σωματεία των ναυτικών.
«Οπως φαίνεται από την απόφαση της ΠΝΟ όπου η πλειοψηφία ήταν οριακή, δυστυχώς μικροπολιτικές σκοπιμότητες δεν επιτρέπουν να συνεχιστεί ο διάλογος» τόνισε. «Κατόπιν τούτου γαι να αποκατασταθεί η ομαλότητα στις συγκοινωνίες εισηγήθηκα στον πρωθυπουργό να διατάξει την πολιτική κινητοποίηση και την επίταξη των υπηρεσιών των πληρωμάτων» είπε.
Επιστράτευσε τους ναυτικούς η κυβέρνηση - «Ραντεβού» στους καταπέλτες δίνει η ΠΝΟ
Ο κ. Μουσουρούλης εξήγησε ότι η απόφαση θα τεθεί σε ισχύ από τις 6.00 αύριο το πρωί οπότε και λήγει η προ δύο ημερών προκηρυχθείσα απεργία της ΠΝΟ.
Από την πλευρά τους οι ναυτικοί, στην απόφασή τους για την απεργία, ανέφεραν ότι ο διάλογος που προηγήθηκε με το υπουργείο δεν κατέληξε στην ικανοποίηση του αιτήματός τους που είναι η απόσυρση ολόκληρου του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «που ξεκληρίζει τον κλάδο των ναυτεργατών και όλο το πλέγμα των νομικών κανόνων ιδιωτικού και δημοσίου δικαίου, που τον συγκροτούν».
«Πέραν της απόσυρσης του παραπάνω πολυνομοσχεδίου, τα αιτήματα του διεκδικητικού πλαισίου της απεργίας της Ομοσπονδίας περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων και την εφαρμογή τους, την αποκατάσταση των αδικιών που έγιναν στις συντάξεις των απομάχων, κυρίων και επικουρικών, την αποκατάσταση της άδικης φορολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών και άλλα» συμπλήρωσε η ΠΝΟ.
ΣΥΡΙΖΑ: Οι ναυτεργάτες έχουν 100% δίκιο
«Οι αγώνες δεν σταματάνε με επιστρατεύσεις», δήλωσε από το λιμάνι του Πειραιά ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Λαφαζάνης, ο οποίος εξαπέλυσε δριμεία επίθεση στην κυβέρνηση, λέγοντας ότι «μετατρέπει την κοινοβουλευτική δημοκρατία σε μια ιδιότυπη κοινοβουλευτική χούντα του κεφαλαίου, σε βάρος των δυνάμεων της εργασίας». «Οι ναυτεργάτες έχουν 100% δίκιο και υπάρχει και κοινό μέτωπο ναυτεργατών και αγροτών» πρόσθεσε.
Καμμένος: Νομοσχέδιο - ταφόπλακα για τη ναυτιλία και τα νησιά
Στη συγκέντρωση στο λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε και ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Πάνος Καμμένος, ο οποίος δήλωσε ότι το κόμμα του βρίσκεται στο πλευρό των ναυτικών και των νησιωτών.
Ο κ.Καμμένος άσκησε δριμεία κριτική στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, υποστηρίζοντας ότι είναι «η εκτέλεση και της ακτοπλοΐας και της ναυτοσύνης, αλλά και της ζωής των νησιωτών το χειμώνα», καθώς, όπως είπε, «η κατάργηση της δεκάμηνης δρομολόγησης των πλοίων σημαίνει τέλος πλοία για το χειμώνα, τέλος μεταφορές στα νησιά».
«Αυτό το νομοσχέδιο που επέβαλε η τρόικα και υιοθέτησε η εσωτερική τρόικα αποτελεί την ταφόπλακα στην ελληνική ναυτιλία, στην ακτοπλοΐα, αλλά και στη ζωή των νησιών μας», τόνισε ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων.
ΚΚΕ: Αχαλίνωτος αυταρχισμός της κυβέρνησης
Η απόφαση επιστράτευσης και των ναυτεργατών φανερώνει τον αχαλίνωτο αυταρχισμό της κυβέρνησης, με τον οποίο επιχειρεί να επιβάλλει τις νέες αξιώσεις των εφοπλιστών και των μεγαλοεπιχειρηματιών στον τουρισμό που είναι σε βάρος και των ναυτεργατών αλλά και των λαϊκών στρωμάτων που μένουν στα νησιά, επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ.
ΓΣΕΕ: Ακραίο αντιδημοκρατικό μέτρο η επιστράτευση
Ακραίο αντιδημοκρατική μέτρο χαρακτηρίζει η ΓΣΕΕ την επιστράτευση των ναυτκων από την κυβέρνηση.
Η ΓΣΕΕ «καταγγέλλει την κυβερνητική πρακτική των επιστρατεύσεων που για ακόμη μια φορά χρησιμοποιείται για να σταματήσει μια δίκαιη απεργία όπως αυτή των ναυτεργατών. Είναι πλέον εμφανές ότι ο κυβερνητικός αυταρχισμός δεν έχει τελειωμό».
Παράλληλα καταφέρεται κατά του υπουργού Ναυτιλίας, υποστηρίζοντας πως αντί να επιχειρεί να δώσει ουσιαστική λύση στα προβλήματα του κλάδου και να βάλει τέλος στην «προκλητική αδιαλλαξία των εφοπλιστικών εργοδοτικών οργανώσεων» επιδεικνύει την πυγμή του σε λάθος αποδέκτες.
Η ΓΣΕΕ καλεί την κυβέρνηση να πάρει πίσω το μέτρο της επιστράτευσης και συμπαρατάσσεται «στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών κατά των αδιέξοδων πολιτικών που εντείνουν τη φτώχεια, εξαθλιώνοντας κοινωνία και οικονομία».

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

Για ένα μέτρο γη, κύριε Στουρνάρα…


Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη
Το σπίτι του Έλληνα, η γη του, είναι το κάστρο του. Συνήθως έχει αγωνιστεί μια ζωή γι’ αυτό, με δάνεια, γραμμάτια, ιδρώτα και πόνο. Είναι η ασφάλεια των παιδιών του, η ζωντανή απόδειξη της νοικοκυροσύνης του, ό,τι δεν πάνε χαμένοι οι κόποι του. Κι αν έχει λίγες ρίζες ελιές ή αμπέλι και το πατρικό του σε καμμιά ράχη, ας είναι σε χωριό με κλειστό σχολειό, και κρήνες – κληροδοτήματα, όπου πια πίνουν νερό μόνο τα πουλιά και τ’ αγρίμια, αυτά δεν είναι απλά το κάστρο του αλλά το άδυτο των αδύτων της ψυχής του, ναοί – μνημεία του ιδρώτα των γονιών και των παππούδων του.
Κάποτε από αυτή την πατρώα τραχιά γη κατέβηκε κι αυτός εσωτερικός μετανάστης στις γκρίζες πόλεις της αντιπαροχής. Και πίσω στα βάθη του χρόνου, όποτε η φωτιά της Ιστορίας  κι η Πατρίδα ήθελαν ψυχές και κορμιά, σαν κύματα κατέβαιναν από κει στα πεδία των μαχών οι γιοι των Ελλήνων. Στωϊκοί Ηπειρώτες και Παλιολλαδίτες, σκληροτράχηλοι φιλοπόλεμοι Αρβανίτες και Κρήτες, δαιμόνιοι Μωραΐτες, δουλευτές Θεσσαλοί, δυο φορές πρόσφυγες Πόντιοι, λιγομίλητοι νησιώτες, φιλήσυχοι Μικρασιάτες, ωραίοι «τρελλοί» Επτανήσιοι, εθελοντές Κύπριοι και περήφανοι Μακεδόνες και Θράκες, σμίξανε στα τείχη, στις φάλαγγες των οπλιτών, στα έμπεδα και στα χαρακώματα των αιώνων. Σμίξανε αργότερα και στην διασπορά, στα μπάρκα και στις στοές των ορυχείων, στις γερμανικές φάμπρικες και στις «ντάϊνες» των αχανών μεγαλουπόλεων στις εσχατιές της Αμερικής και της Ωκεανίας.
Πίσω – πίσω, στους τόπους που γέννησαν την πολυχρωμία της προφοράς, των χορών και των τραγουδιών τους, όλοι αυτοί, στο Εθνικό Κέντρο ή στη Διασπορά, έχουν αγροικίες σε δασωμένα βουνά ή ξερότοπους, μικρές κάμαρες σε φιδογυριστά δρομάκια ή δίπατα πέτρινα αρχοντικά, λευκά σπιτάκια στους βράχους, ακόμη και στάνες – σπηλιές ή πύργους βιγλάτορες. Εκεί επιστρέφουν τα καλοκαίρια, σαββατοκύριακα, το Χειμώνα για να μαζέψουν τις ελιές τους, να πλύνουν τους σκονισμένους τάφους και ν’ ανάψουν το καντήλι αυτών που δάμασαν τη γη και φύτεψαν πριν δεκαετίες ή αιώνες τα δέντρα που τώρα δίνουν τη σοδειά τους. Μικρό ή ανύπαρκτο το κέρδος αλλά εργάτες, υπάλληλοι, επιστήμονες, στρατιωτικοί και καλλιτέχνες, επιστρέφουν από τις πόλεις συνεχώς στα λιοστάσια και στους κήπους τους, ανοίγουν να λιαστούν τα πατρικά τους σπίτια και φροντίζουν ένα βιος, που ‘χει πίσω του αίμα, ιδρώτα και τις μνήμες των γονιών τους και των παππούδων τους.
Και πίσω, στις πόλεις της εσωτερικής μετανάστευσης, σκοπός, αποστολή μια ζωής είναι το δικό τους σπίτι, να το χτίσουν ή να το αγοράσουν. Φτύνουν αίμα γι’ αυτό και την μέρα που μπαίνουν μέσα αλλά και την άλλη, όταν ξοφλούν το δάνειο τους, την θυμούνται για πάντα με περηφάνεια, γιατί είναι μια στέρεη κι απτή απόδειξη της προκοπής τους και κυρίως της αγάπης τους για τα παιδιά τους.
Η ανηλεής λοιπόν επίθεση στην ατομική ιδιοκτησία, η πολλαπλή φορολόγηση του σπιτιού, ακόμη και των αγροτεμαχίων, των Ελλήνων, δεν είναι απλά κάτι ατελέσφορο. Δεν είναι απλά δημοσιονομικός στόχος που θα μείνει στα χαρτιά. Τα απανωτά χαράτσια, με τις διάφορες «πατέντες» υπολογισμού και τσαμπουκαλεμένης είσπραξης, δεν είναι απλά λάθος.
Είναι επίθεση στον πυρήνα της ψυχοσύνθεσης, της συγκρότησης του Έλληνα. Μόνο όποιος είναι αφασιακός ψευτοκουλτουραιραίος ή νεοφιλελεύθερος μαρξιστής απ’ την ανάποδη, που βλέπει ταξικά την κοινωνία αλλά από την μεριά των ισχυρών, ήτοι «κομμούνι» με αρμάνι, δεν μπορεί να καταλάβει τι κρύβει πίσω της η φράση «τον σκότωσε για ένα μέτρο γη». Μόνο όποιος δεν ξέρει πως δουλεύεται αυτή η γη, πως από ρουμάνι έγινε ζυμάρι και κήπος στα χέρια του δαμαστή της.
Μόνο όποιος δεν είδε τους γονείς του να τρώνε όλοι την ακμή της νιότης τους για ένα δάνειο και χρέη σε μηχανικούς κι εργολάβους για ένα σπίτι 80 τετραγωνικών, δεν θα καταλάβει.
Η υπέρογκη κατά ριπάς φορολόγηση, η ύπουλη φορολόγηση, ακόμη και περιουσίας που δεν παράγει εισόδημα ή που ίσα –ίσα βγάζει τα έξοδα της, είναι ευθεία επίθεση στην ατομική ιδιοκτησία, στους κόπους γενεών, απλών τίμιων ανθρώπων και ισοδυναμεί με απόπειρα δήμευσης.
Η υστέρηση εσόδων στο ΦΠΑ, δεν δίδαξε τίποτα; Οι «κουτόφραγκοι», πχ, τον μείωσαν στην εστίαση και έχουν ήδη ραγδαία αύξηση εσόδων. Κατανοητές οι δεσμεύσεις, όμως απορώ, αυτοί οι τύποι, εκπρόσωποι των δανειστών, οι γκραν οικονομισσάριοι, απλές αριθμητικές πράξεις δεν ξέρουν; Ξέρουν πως η αύξηση φορολογικών συντελεστών φέρνει μείωση εσόδων, ύφεση και κοινωνική συμπίεση μέχρι εκρήξεως;
Την σχέση των Ελλήνων με το σπίτι τους, τις ελιές, τα αμπέλια τους και τα ντουβάρια και κεραμίδια του πατρικού τους σίγουρα δεν την ξέρουν. Ας ρωτήσουν τον κλητήρα του κ. Στουρνάρα, που ‘ναι από χωριό και δεν τρώει σούσι.
Ως πότε θα πορευόμαστε σε μερικά ζητήματα κόντρα στην κοινή λογική, έρμαιοι στα αρνητικά αποτελέσματα, με εμμονή στον λάθος τρόπο και ανακόλουθοι με τις υποσχέσεις μας;
Σίγουρα «ου αν λάβοις παρά του μη έχοντος», όμως πέραν της αποτυχίας του ληστρικού οικονομικού στόχου επί των ήδη στραγγισμένων πολιτών, θα θυμίσω πως, αν κάποιος μπορεί να σκοτώσει για ένα μέτρο πατρώας γης, φανταστείτε, Υπουργέ μου, τι μπορεί να κάνει για όλη του τη γη και όλο το σπίτι που ξεχρέωνε 25 χρόνια. Ένας από τους λόγους, ξέρετε, που κάποτε με τη πάλα, το γιαταγάνι και το ντουφέκι, ξεκινήσαμε και πήγαμε σπρώχνοντας τους σουνίτες δυνάστες μας πίσω στην Ασία, τον λέγανε χαράτσι…

Κόκκινος συναγερμός στην κυβέρνηση για τις βόμβες της καθημερινότητας


Σε κατάσταση κόκκινου συναγερμού βρίσκεται η κυβέρνηση καθώς τα προβλήματα της καθημερινότητας έχουν αρχίσει να είναι φανερά. Και δεν είναι μόνο η έξαρση της τρομοκρατίας και ο φόβος για κλιμάκωση του αντάρτικου πόλης, ειδικά μετά από όσα έγιναν στην Κοζάνη, είναι και τα προβλήματα που είναι αποτέλεσμα της οικονομικής κατάστασης.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι την Παρασκευή ο Αντώνης Σαμαράς δέχθηκε πολύ κόσμο στο Μαξίμου. Εκτός από την πρωινή σύσκεψη με την ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης ένα μίνι υπουργικό συμβούλιο έγινε στις 7 και κράτησε πάνω από 4 ώρες με Στουρνάρα, Βρούτση, Χατζηδάκη κ.λπ.
Αν και δεν έγιναν πολλές δηλώσεις, αυτά που είπε ο κ. Στουρνάρας έξω από το Μαξίμου για τα όσα συζητήθηκαν, είναι ενδεικτικά της «φωτιάς» που έχει πάρει η κυβέρνηση. Για όλα τα θέματα της οικονομίας μίλησαν, είπε ο υπουργός, ωστόσο, τα δύο μέτωπα σε λιμάνια και αγροτιά αλλά και η αναταραχή από τους φόρους στα ακίνητα, αποτελούν τα καυτά σημεία της ατζέντας του πρωθυπουργού. Εδώ θα πρέπει να δώσει μεγάλες μάχες τις επόμενες ημέρες προκειμένου να κερδίσει το στοίχημα. Η χώρα μπορεί να έχει πάρει μια μικρή ανάσα με τις δόσεις, όμως, η μη τήρηση του προγράμματος μπορεί να ξαναφέρει την καταστροφή. Η τρόικα σε λίγες ημέρες καταφτάνει και σύμφωνα με πληροφορίες, θα βρει μπροστά της μια «μαύρη τρύπα» που μπορεί να ξεπερνά τα 4 δις ευρώ.
Μπορεί να δει επίσης, τα λιμάνια να έχουν βάλει λουκέτο και τις εθνικές οδούς να είναι κλειστές από τους αγρότες.
Και συνάμα να έχει και το νου της γιατί οι Πυρήνες της Φωτιάς είναι τόσοι πολλοί και διαθέτουν τόσα πολλά Καλάσνικοφ που μοιάζουν με τακτικό στρατό ο οποίος δεν υπολογίζει τίποτε.
Η διάλυση της οικονομίας δεν είναι δύσκολη υπόθεση. Αν κρατήσουν μέρες οι απεργίες στα λιμάνια και δεν γίνεται καμιά μεταφορά προϊόντων, θα γίνει χαμός αφού κινδυνεύουν με καταστροφή, κυρίως οι παραγωγοί της Κρήτης.
Αν κλείσουν και οι αγρότες τους δρόμους, ειδικά μετά τη σύσκεψη της Παρασκευής που απλά έγινε για… ενημέρωση κι όχι για αποφάσεις, τότε η βόμβα στην καρδιά της κυβέρνησης θα είναι διπλή.
Υπό το πρίσμα των δυσάρεστων για τη χώρα εξελίξεων και με το γεγονός ότι οι πολίτες δε βλέπουν φως, αντίθετα βλέπουν φόρους, είναι θέμα χρόνου να πάρει φωτιά η κοινωνία και να διαλυθούν τα πάντα.
Με τους τροικανούς να είναι έτοιμοι να μας δώσουν κόκκινη κάρτα.
Για το λόγο αυτό η κυβέρνηση πρέπει να αφήσει τα λόγια και να βρει εδώ και τώρα λύσεις προτού είναι αργά. Και για τους ναυτικούς και για τους αγρότες. Πρέπει να κλείσουν τα μέτωπα διότι αν είναι ανοικτά και «σκάσει» παράλληλα και η φορολογία στα ακίνητα, τότε το πράγμα δε θα… μαζεύεται με τίποτε και θα επιβεβαιωθεί κι ο ΣΥΡΙΖΑ που λέει ότι θα έχουμε εκλογές το Μάρτιο.
Η ανησυχία και ο εκνευρισμός της κυβέρνησης είναι διάχυτα σε κάθε εκδήλωση και οι συσκέψεις θα πληθαίνουν προκειμένου να βρεθούν λύσεις.
Ακόμη βαρύτερο κάνει το κλίμα και η ληστεία των τρομοκρατών στον Βελβεντό. Μπορεί να ήταν επιτυχία της Αστυνομίας να συλλάβει τους 4, αλλά αγνοούνται οι άλλοι 6. Ο ένας από τους συλληφθέντες είναι ο περίφημος τοξοβόλος του Συντάγματος που σημάδευε με πραγματικό τόξο τη Βουλή, σε κάποια από τις διαδηλώσεις. Μπουμπούκι δηλαδή κι αυτός και οι σύντροφοί του.
Όμως κανείς δεν αποκλείει χτύπημα της τρομοκρατικής οργάνωσης, κάτι που αν ήταν εντυπωσιακό θα αποσταθεροποιούσε την κυβέρνηση.
Με όλα αυτά τα δεδομένα, η διαχείριση της καθημερινότητας είναι πλέον το νούμερο ένα πρόβλημα για την κυβέρνηση. Αν τα καταφέρει θα μακροημερεύσει, αν όχι τότε θα στηθούν κάλπες.