Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Απεργία στην ακτοπλοΐα


Απεργία στην ακτοπλοΐα
Σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία προχωρεί στις 3 Απριλίου η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ύστερα από απόφαση που έλαβε χθες η διοίκησή της.
Η ημερομηνία μπορεί να διαφοροποιηθεί ανάλογα με το πότε θα οριστεί τελικά η συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας στην ολομέλεια της Βουλής.
Σήμερα, πάντως, αρχίζει η συζήτησή του στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου. Η απεργία της ΠΝΟ θα αφορά τα πληρώματα σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων. Σύμφωνα με την ομοσπονδία, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο καταστρατηγεί όλα τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτικών, καθώς καταργεί ουσιαστικά τις οργανικές συνθέσεις στα πλοία της ακτοπλοΐας και τον θεσμό των συλλογικών διαπραγματεύσεων, σε πρώτη φάση, στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Επίσης καταργεί το ισχύον όριο ηλικίας των 35 ετών για τα επιβατηγά πλοία, ενώ επιτρέπει την παραλαβή μεμονωμένων επιβατών από τα κρουαζιερόπλοια σε ενδιάμεσα ελληνικά λιμάνια. Ακόμα καταργεί την εφαρμογή της ΣΣΕ των ναυτικών για τους φύλακες των παροπλισμένων πλοίων, με αποτέλεσμα να χάνονται θέσεις εργασίας, ενώ επιχειρείται καταστρατήγηση του δικαιώματος της απεργίας σε άρθρο για την επίταξη των πλοίων.
Τρόικα
Η ΠΝΟ ζητά την απόσυρση του νομοσχεδίου, ενώ από την πλευρά τους πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας σημειώνουν πως τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας στις διαπραγματεύσεις των προηγούμενων εβδομάδων έθεσαν ζήτημα δραστικότερων αλλαγών στην ακτοπλοΐα.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας έχει προκαλέσει αντιδράσεις και από άλλες κατηγορίες εργαζόμενων στον χώρο της ναυτιλίας, όπως το ΝΑΤ, τα λιμάνια, την Πλοηγική Υπηρεσία και οι εκπρόσωποι τους έχουν ανακοινώσει ότι θα προχωρήσουν σε συντονισμένες απεργιακές κινητοποιήσεις προκειμένου να αποσυρθούν διατάξεις του.

Οι «Κλέονες» στρώνουν το δρόμο στους… «Ναιναίκους»!


Η προηγούμενη ανάρτησή μου (Μισές αλήθειες και Ολόκληρα ψέματα για την κρίση στην Κύπρο) προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις και σχόλια.
Θα ήθελα να απαντήσω σε κάποιες από τις πιο σημαντικές αντιρρήσεις.
* Πρώτα-πρώτα να τονίσω το αυτονόητο: έγραψα το κομμάτι εκείνο πριν ολοκληρωθεί το δράμα της Κύπρου. Τώρα που ολοκληρώθηκε, η εικόνα είναι πολύ πιο σαφής: Τους έδινανπολύ καλύτερη λύση. Την απέρριψαν κατηγορηματικά. Κι αναγκάστηκαν να δεχθούν πολύ χειρότερη λύση:
–Τους πρότειναν καθόλου κούρεμα για καταθέσεις ως τις 100 χιλιάδες και «μέτριο κούρεμα», 15,5%, για πάνω από τις 100 χιλιάδες.
–Δεν το δέχθηκαν κι αντιπρότειναν μικρό κούρεμα (6%) ως τις 100 χιλιάδες και λίγο μεγαλύτερο (9,5%) πάνω από τις 100 χιλιάδες.
– Τελικά αυτό πέρασε στο πρώτο Eurogoup, αλλά όταν πήγαν στην Κύπρο το απέρριψαν κι αυτό «μετά πολλών επαίνων»!

Η συμφωνία για την Κύπρο κτίζει το νέο «Τείχος του Βερολίνου»


To γεγονός ότι είναι μια ντροπιαστική ημέρα για τον Κυπριακό ελληνισμό, πρωτίστως αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη δευτερευόντως, το αντιλαμβανόμαστε όλοι. Ο ασκός του Αιόλου άνοιξε και πλέον έχει στρωθεί το χαλί για να κάνει παρέλαση η γερμανική μπότα. Η συμφωνία για την Κύπρο, ανήμερα της μεγάλης εθνικής επετείου, δυστυχώς αμαυρώνει το νόημα αυτής της ημέρας. Λες και η σκηνοθετική μπαγκέτα του Σόιμπλε και των όμοιών του οδήγησαν τα πράγματα σε τόσο ακραίες καταστάσεις ώστε να φτάσουμε στην επέτειο της εθνικής παλιγγενεσίας προκειμένου να «γιορτάσουμε» και τη συμφωνία – όνειδος.
Είναι καλή συμφωνία, σύμφωνα με τον πρόεδρο Αναστασιάδη, διότι διασφαλίστηκαν οι καταθέσεις κάτω από 100.000 ευρώ. Τότε γιατί οι μεγαλοστομίες, τα ηχηρά «όχι», οι δραματικές διαβουλεύσεις, το παρασκήνιο μιας εβδομάδας και η αγωνία στο κατακόρυφο; Ήταν τόσο δύσκολο να που από την αρχή ότι συμφωνούν σε κάποιου είδους κούρεμα και σε διάλυση του τραπεζικού συστήματος, το οποίο από την αρχή είχε πέσει στο τραπέζι;

Με νόμο θα βάζουν πλέον χέρι στις καταθέσεις


Τελικά όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά και ο Ντάισελμπλουμ λειτούργησε σαν λαγός όταν έλεγε ότι το μοντέλο της Κύπρου θα έχει κι αλλού εφαρμογή. Σειρά πήρε τώρα η εκπρόσωπος του Μισέλ Μπαρνιέ, του Ευρωπαίου επιτρόπου αρμόδιου για τις κανονιστικές ρυθμίσεις στον χρηματοπιστωτικό τομέα, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ επιβεβαίωσε την πρόθεση των Βρυξελλών για ένα νέο μοντέλο στο οποίο θα συμμετέχουν οι καταθέτες πάνω από 100.000 ευρώ στη διάσωση των προβληματικών τραπεζών.
Όπως αποκάλυψε, ένα νέο σχέδιο νόμου της ΕΕ προβλέπει πως είναι δυνατό να επιβάλλεται στους μεγάλους ανασφάλιστους καταθέτες να συμμετέχουν σε μελλοντικές διασώσεις τραπεζών, δεν θα πλήττονται όμως οι αποταμιευτές με λιγότερα από 100.000 ευρώ στην τράπεζα.

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

Η ρωσική αρκούδα ξύνει τα νύχια της


Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμπεριφέρεται “σαν ταύρος σε υαλοπωλείο”, δήλωσε ο Πρωθυπουργός της Ρωσίας Ντμίτρι Μεντβέντεφ, αναφερόμενος στην διαχείριση του θέματος της Κύπρου, ενώ σημείωσε ότι η ΕΕ “έχει κάνει όλα τα λάθη που μπορεί κανείς να κάνει” και εξέφρασε την ελπίδα να βρεθεί μια λύση “η οποία δεν θα διαταράσσει τις σχέσεις” της χώρας του με την ΕΕ.