Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

Κόκκινος συναγερμός στην κυβέρνηση για τις βόμβες της καθημερινότητας


Σε κατάσταση κόκκινου συναγερμού βρίσκεται η κυβέρνηση καθώς τα προβλήματα της καθημερινότητας έχουν αρχίσει να είναι φανερά. Και δεν είναι μόνο η έξαρση της τρομοκρατίας και ο φόβος για κλιμάκωση του αντάρτικου πόλης, ειδικά μετά από όσα έγιναν στην Κοζάνη, είναι και τα προβλήματα που είναι αποτέλεσμα της οικονομικής κατάστασης.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι την Παρασκευή ο Αντώνης Σαμαράς δέχθηκε πολύ κόσμο στο Μαξίμου. Εκτός από την πρωινή σύσκεψη με την ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης ένα μίνι υπουργικό συμβούλιο έγινε στις 7 και κράτησε πάνω από 4 ώρες με Στουρνάρα, Βρούτση, Χατζηδάκη κ.λπ.
Αν και δεν έγιναν πολλές δηλώσεις, αυτά που είπε ο κ. Στουρνάρας έξω από το Μαξίμου για τα όσα συζητήθηκαν, είναι ενδεικτικά της «φωτιάς» που έχει πάρει η κυβέρνηση. Για όλα τα θέματα της οικονομίας μίλησαν, είπε ο υπουργός, ωστόσο, τα δύο μέτωπα σε λιμάνια και αγροτιά αλλά και η αναταραχή από τους φόρους στα ακίνητα, αποτελούν τα καυτά σημεία της ατζέντας του πρωθυπουργού. Εδώ θα πρέπει να δώσει μεγάλες μάχες τις επόμενες ημέρες προκειμένου να κερδίσει το στοίχημα. Η χώρα μπορεί να έχει πάρει μια μικρή ανάσα με τις δόσεις, όμως, η μη τήρηση του προγράμματος μπορεί να ξαναφέρει την καταστροφή. Η τρόικα σε λίγες ημέρες καταφτάνει και σύμφωνα με πληροφορίες, θα βρει μπροστά της μια «μαύρη τρύπα» που μπορεί να ξεπερνά τα 4 δις ευρώ.
Μπορεί να δει επίσης, τα λιμάνια να έχουν βάλει λουκέτο και τις εθνικές οδούς να είναι κλειστές από τους αγρότες.
Και συνάμα να έχει και το νου της γιατί οι Πυρήνες της Φωτιάς είναι τόσοι πολλοί και διαθέτουν τόσα πολλά Καλάσνικοφ που μοιάζουν με τακτικό στρατό ο οποίος δεν υπολογίζει τίποτε.
Η διάλυση της οικονομίας δεν είναι δύσκολη υπόθεση. Αν κρατήσουν μέρες οι απεργίες στα λιμάνια και δεν γίνεται καμιά μεταφορά προϊόντων, θα γίνει χαμός αφού κινδυνεύουν με καταστροφή, κυρίως οι παραγωγοί της Κρήτης.
Αν κλείσουν και οι αγρότες τους δρόμους, ειδικά μετά τη σύσκεψη της Παρασκευής που απλά έγινε για… ενημέρωση κι όχι για αποφάσεις, τότε η βόμβα στην καρδιά της κυβέρνησης θα είναι διπλή.
Υπό το πρίσμα των δυσάρεστων για τη χώρα εξελίξεων και με το γεγονός ότι οι πολίτες δε βλέπουν φως, αντίθετα βλέπουν φόρους, είναι θέμα χρόνου να πάρει φωτιά η κοινωνία και να διαλυθούν τα πάντα.
Με τους τροικανούς να είναι έτοιμοι να μας δώσουν κόκκινη κάρτα.
Για το λόγο αυτό η κυβέρνηση πρέπει να αφήσει τα λόγια και να βρει εδώ και τώρα λύσεις προτού είναι αργά. Και για τους ναυτικούς και για τους αγρότες. Πρέπει να κλείσουν τα μέτωπα διότι αν είναι ανοικτά και «σκάσει» παράλληλα και η φορολογία στα ακίνητα, τότε το πράγμα δε θα… μαζεύεται με τίποτε και θα επιβεβαιωθεί κι ο ΣΥΡΙΖΑ που λέει ότι θα έχουμε εκλογές το Μάρτιο.
Η ανησυχία και ο εκνευρισμός της κυβέρνησης είναι διάχυτα σε κάθε εκδήλωση και οι συσκέψεις θα πληθαίνουν προκειμένου να βρεθούν λύσεις.
Ακόμη βαρύτερο κάνει το κλίμα και η ληστεία των τρομοκρατών στον Βελβεντό. Μπορεί να ήταν επιτυχία της Αστυνομίας να συλλάβει τους 4, αλλά αγνοούνται οι άλλοι 6. Ο ένας από τους συλληφθέντες είναι ο περίφημος τοξοβόλος του Συντάγματος που σημάδευε με πραγματικό τόξο τη Βουλή, σε κάποια από τις διαδηλώσεις. Μπουμπούκι δηλαδή κι αυτός και οι σύντροφοί του.
Όμως κανείς δεν αποκλείει χτύπημα της τρομοκρατικής οργάνωσης, κάτι που αν ήταν εντυπωσιακό θα αποσταθεροποιούσε την κυβέρνηση.
Με όλα αυτά τα δεδομένα, η διαχείριση της καθημερινότητας είναι πλέον το νούμερο ένα πρόβλημα για την κυβέρνηση. Αν τα καταφέρει θα μακροημερεύσει, αν όχι τότε θα στηθούν κάλπες.

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

Η δημοσκοπική δόξα είναι εφήμερη


Όταν οι Ρωμαίοι Καίσαρες εισέρχονταν θριαμβευτικά στη Ρώμη, ύστερα από μια νικηφόρα εκστρατεία, είχαν δίπλα τους και έναν δούλο που τους ψιθύριζε συνεχώς στο αυτί: «η δόξα είναι εφήμερη».
Έκδηλη είναι η ικανοποίηση που επικρατεί στο Μέγαρο Μαξίμου, από τα αποτελέσματα… τριών δημοσκοπήσεων που δείχνουν να προηγείται η ΝΔ (δες σχετική ανάρτηση).
Ικανοποίηση επικρατεί επίσης και για την εξέλιξη στο θέμα της απεργίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς τα μηνύματα που εστάλησαν ήταν σαφή και φαίνεται ότι ελήφθησαν από τη μεγάλη μερίδα των εργαζομένων.
Ο κ. Α. Σαμαράς, ο οποίος ανέλαβε το σχετικό ρίσκο και τάχθηκε υπέρ της «σκληρής γραμμής», εκτιμά ότι οι πολιτικοί στόχοι που είχε θέσει επετεύχθησαν. Συγκεκριμένα, με την κίνησή του να προχωρήσει στην επίταξη, ο πρωθυπουργός:
  • Διεμήνυσε στους εργαζόμενους και ιδίως στις συνδικαλιστικές ηγεσίες ότι δεν τίθεται θέμα εξαιρέσεων από την πολιτική που έχει ήδη αποφασιστεί και ψηφιστεί από τη Βουλή.
  • Εμφανίστηκε στο πλευρό εκατοντάδων χιλιάδων Αθηναίων που τις τελευταίες ήμερες είχαν φτάσει στα όριά τους, εξαιτίας της συνεχιζόμενης απεργίας και των προβλημάτων που προκαλούσε η κυκλοφορία στους δρόμους.
Η κυβέρνηση δεν πρέπει όμως να χαίρεται που δημοσκοπικά ο κόσμος της δίνει περιθώρια για να ζήσει. Αντιθέτως πρέπει να εκλάβει τη θετική ψήφο του κόσμου στις δημοσκοπήσεις ως μια τελευταία ευκαιρία να κάνει όσα έχει υποσχεθεί στο κομμάτι της ανάπτυξης και της συνακόλουθης ανακούφισης του πολίτη. Να καταλάβει ότι πρόκειται για ψήφο υπομονής κι όχι επιδοκιμασίας
Επειδή στην πραγματικότητα και πέραν των πρόσκαιρων ενθουσιασμών που προκαλούν οι δημοσκοπήσεις μόνο ανησυχία προξενεί στους εχέφρονες η πορεία της κυβέρνησης τις τελευταίες εβδομάδες – και κυρίως η προφανής πλέον αδυναμία παραγωγής έργου χωρίς την προσωπική παρέμβαση Σαμαρά.
Πέρα από τις προθέσεις του ίδιου του Σαμαρά, η τρικομματική κυβέρνηση της προαιωνίου ΝΔ, του προαιωνίου ΠΑΣΟΚ και της δημαρικής γαρνιτούρας προσήλθε το περασμένο καλοκαίρι στον λαό με το εξής συμβόλαιο, σε γενικές γραμμές: «Είμαστε μεν το παλιό και αμαρτωλό πολιτικό σύστημα, αλλά πρώτον, τυγχάνουμε οι μόνοι που μπορούμε να εγγυηθούμε ευρωπαϊκή διαχείριση της κρίσης με όσο το δυνατόν λιγότερες αναταράξεις και συγκρούσεις, και δεύτερον, έχουμε κατανοήσει ότι δεν διαθέτουμε άλλη επιλογή από το να αλλάξουμε/μεταρρυθμιστούμε σε βάθος».
Ύστερα από έξι και πλέον μήνες διακυβέρνησης μπορούμε να συμπεράνουμε με ασφάλεια ότι από τους δύο όρους του άτυπου αυτού συμβολαίου τηρήθηκε μόνον ο πρώτος. Και τα τρία σκέλη της κυβερνητικής συμμαχίας επιδεικνύουν μια πρωτοφανή αδυναμία να διδαχθούν από την κρίση και να αλλάξουν, να «αυτομεταρρυθμιστούν» (αυτοκαταργηθούν) σε βάθος.
Αντιθέτως βλέπουμε να επικρατεί στο κυβερνητικό μπλοκ μια νιρβάνα, ένας ακατανόητος εφησυχασμός, που δεν εξηγείται μόνο με την γνωστή αλαζονεία της εξουσίας, αλλά και από την βεβαιότητά τους ότι η αντιπρόταση που στέκεται απέναντί τους με τον ΣΥΡΙΖΑ θα εξακολουθήσει να μην είναι πειστική. Ας μην ξεχνάνε λοιπόν ποτέ το εξής: ακόμη και στο βέλτιστο σενάριο, σύμφωνα με το οποίο θα φτάσουμε σχετικά σύντομα, αισίως, χωρίς χρεοκοπίες και απρόοπτα αλλά και με ανάκαμψη και ανακούφιση του πολίτη στην τελευταία και ομαλότερη φάση του Μνημονίου, νομίζουν ότι ο πολίτης θα ψηφίσει εκφράζοντας την… ευγνωμοσύνη του για την αποτελεσματική διαχείριση; Ή θα ψηφίσει επιλέγοντας αυτόν πουαπό ‘κεί και πέρα, στο νέο και ομαλό τερραίν, θα δομήσει μια Ελλάδα χωρίς την διαπλοκή και πελατοκρατία του παρελθόντος; Αν λοιπόν η κυβέρνηση δεν καταφέρει το πέρασμα σε μια πραγματικά νέα εποχή του τρόπου λειτουργίας της πολιτικής στην Ελλάδα, δεν θα πρέπει να τρέφει και ψευδαισθήσεις ότι θα… εισπράξει λαϊκή ευγνωμοσύνη, μετά μάλιστα από όλην αυτήν την φορολογική ταλαιπωρία.
Τα λάθη και οι αστοχίες της κυβέρνηση Σαμαρά
Στα λάθη και τις αστοχίες της  κυβέρνησης, που αδιαμφισβήτητα διευκολύνουν το έργο των αντιπάλων της,  συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων και τα εξής:
1. Το γεγονός ότι όχι μόνο δεν ξήλωσε τον μηχανισμό του ΠΑΣΟΚ, αλλά, αντιθέτως σε ορισμένες περιπτώσεις τον …στήριξε για το χατίρι του Βενιζέλου. Προφανώς και πρέπει ο κρατικός μηχανισμός να είναι πολυσυλλεκτικός. Ωστόσο, μιλάμε για την Ελλάδα και το γεγονός ότι σε βασικές κρατικές θέσεις κυριαρχεί το ΠΑΣΟΚ και οι επιλογές του Ευ. Βενιζέλου, τότε σίγουρα κάτι δεν πάει καλά…
2. Το στοίχημα της ανάπτυξης βουλιάζει. Έχουν περάσει δύο μήνες από την εξασφάλιση της μεγάλης δόσης, η Ελλάδα σώθηκε, αλλά κάθε μέρα περιμένουμε να δούμε πότε θα έρθει η περιβόητη ανάπτυξη. Το αρμόδιο υπουργείο «κοιμάται» κι όταν δεν το κάνει απλώς εξαγγέλλει αόριστα προγράμματα. Έτσι, όμως, η ύφεση μεγαλώνει, η ανεργία πετάει στα ύψη και ο κόσμος δε βλέπει φως στο τούνελ.
3. Η αποτυχία στις αποκρατικοποιήσεις. Δεν ξέρουμε ποιος φταίει, το ΤΑΙΠΕΔ ή κάποιοι υπουργοί, ωστόσο, ουσιαστικά μόνο μία αποκρατικοποίηση έχει γίνει, αυτή του IBC και τελικά έχει χαρακτηριστεί και σκάνδαλο. Μήνες ακούμε για αξιοποίηση του Ελληνικού και ήρθε το φιάσκο με τους Καταριανούς. Μήνες ακούμε για άλλα ακίνητα αλλά τίποτε. Φαίνεται να έχει χαθεί η μπάλα στο σκέλος αυτό και μάλλον πρέπει να αλλάξουν πρόσωπα και καταστάσεις.
4. Η αποτυχία στην πάταξη της φοροδιαφυγής. Όλο λόγια και συλλήψεις οφειλετών που απλά πηγαίνουν για καφέ στην ασφάλεια και αφήνονται ελεύθεροι. Τίποτε με τη λίστα Λαγκάρντ, μηδέν έσοδα για διάφορες λίστες, πλούσιους φορολογούμενους, σκαφάτους κ.λπ. Φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα και στο ΣΔΟΕ όπου δεκάδες φάκελοι έχουν κολλήσει, την ίδια στιγμή που απαιτούν από τον ελληνικό λαό να πληρώνει τους δικούς του φόρους. Αφενός οι άδειες τσέπες κι αφετέρου η φορολογική ανομία οδηγεί σε κινήματα «Δεν πληρώνω».
5.Η έλλειψη συντονισμού: Κάθε φορά που υπάρχει μια επιτυχία της κυβέρνησης έρχεται κι ένα αυτογκόλ. Κάθε φορά που πάει να αλλάξει το κλίμα, γίνονται τραγικά λάθη στην επικοινωνιακή διαχείριση άλλων θεμάτων. Είναι εμφανής η έλλειψη συντονισμού μεταξύ Μεγάρου Μαξίμου και υπουργών. Και δε μπορεί να τρέχει ο Σαμαράς να μαζέψει στη συνέχεια τις γκάφες και τις αστοχίες.
6. Η καθυστέρηση στην υλοποίηση θεμάτων μείζονος σημασίας. Περιμένουμε ακόμη να ξεκινήσουν διαδικασίες ανακήρυξης ΑΟΖ. Περιμένουμε ακόμη τις αλλαγές στην ιθαγένεια και άλλα μέτρα που θα περιορίσουν τη λαθρομετανάστευση.
Μέχρι τώρα δηλαδή ο πολιτικός χώρος που εκφράζεται από τον Πρωθυπουργό δεν κατάφερε να είναι ούτε καν ο εκφραστής ενός «κάπως βελτιωμένου» παλιού. Και αν δεν συμβεί σύντομα κάτι πολύ επαναστατικό και ρηξικέλευθο, η πορεία είναι απολύτως προδιαγεγραμμένη. Να είστε σίγουροι ότι το εκλογικό σώμα θα αποδειχθεί εξαιρετικά σκληρός κριτής: δεν θα ενδιαφερθεί για «βελτιώσεις», για «μια κάποια μεταρρύθμιση», για το ότι «μέχρι σήμερα κρατήθηκε στιβαρά το πηδάλιο της χώρας», και «μπήκαν και κάποιοι φυλακή»: Αλλά θα κληθεί να επιλέξει ποιος θα διαχειριστεί την χώρα από τούδε και στο εξής στην μεταμνημονιακή Ελλάδα, δομώντας την εκ νέου, με νέο πνεύμα και νέο άνεμο. Και αν η μία εκ των επιλογών του είναι οι μούμιες της Μεταπολίτευσης με «κάποιες σαφείς και ορατές βελτιώσεις», δεν θα έχει παρά να στραφεί στην άλλη, οσοδήποτε μέτρια κι αν είναι – αν ο Πρωθυπουργός δεν έχει σπάσει μέχρι τότε όσα αυγά χρειάζεται, ούτε ένα λιγότερο.
Είναι λοιπόν αποκλειστικά στα χέρια του Πρωθυπουργού το αν στις (οψέποτε) επόμενες εκλογές θα σαρκώσει τις δυνάμεις της ριζικής ανανέωσης, της αναδόμησης και της επανίδρυσης,  ή τις δυνάμεις της κομματοκρατίας, της διεφθαρμένης μεταπολίτευσης και της πελατοκρατίας .
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι καλές προθέσεις δεν μετράνε στην εξίσωση.

Προβάδισμα της ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, σε τρεις νέες δημοσκοπήσεις!!!


(Ανανεωμένο) – Δύο νέες δημοσκοπήσεις έγιναν την περίοδο 22-24 Ιανουαρίου, μια χρονική στιγμή που ο Αλέξης Τσίπρας γινόταν… υπερατλαντικός αλλά και που η κυβέρνηση προβληματιζόταν με την απεργία στο μετρό. Τα γκάλοπ ουσιαστικά μέτρησαν τα κόμμα μέχρι την προηγούμενη Πέμπτη, όταν η υπόθεση της επίταξης «έπαιζε» σοβαρά και γενικά η σύγκρουση φαινόταν πολύ κοντά. Γι’ αυτό κι έχουν σημασία τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων.
Συγκεκριμένα, στην πρόθεση ψήφου της MRB η ΝΔ προηγείται με 1,1% του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ στην ικανότητα διακυβέρνησης η διαφορά φτάνει στο 4,6%, από το 1,8% της αντίστοιχης μέτρησης του Σεπτεμβρίου.
Η δημοσκόπηση δίνει: Ν.Δ. 23,1%, ΣΥΡΙΖΑ 22%, Χρυσή Αυγή 9,2%, ΠΑΣΟΚ 5,5%, Ανεξάρτητοι Έλληνες 4,9%, ΔΗΜΑΡ 4,4%, ΚΚΕ 4,3%, Οικολόγοι Πράσινοι 1,7%, ενώ η αδιευκρίνιστη ψήφος είναι στο 21%. Στην καταλληλότητα για πρωθυπουργία ο Αντώνης Σαμαράς εδραιώνεται στην πρώτη θέση με ποσοστό 44,4%, έναντι 26,5% του Αλέξη Τσίπρα.
Σημαντικό επίσης ότι οι πολίτες αξιολογούν θετικά το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων με την τρόικα, καθώς για πρώτη φορά, το 59,6% δεν θεωρεί πιθανό το ενδεχόμενο χρεωκοπίας της ελληνικής οικονομίας, όταν τον Φεβρουάριο του 2012 το 71,9% θεωρούσε αρκετά πιθανή μια χρεωκοπία
Καμπανάκι για τα κόμματα σε ότι αφορά την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ.
Το 74,4% των πολιτών θεωρούν χαμηλό το επίπεδο της πολιτικής αντιπαράθεσης στη Βουλή, ενώ στην ερώτηση σχετικά με τα οφέλη και τις απώλειες των κομμάτων προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ με 22,1% και ακολουθεί η ΝΔ με 18,8%. Χαμένοι εμφανίζονται το ΠΑΣΟΚ με 48%, η ΔΗΜΑΡ με 35,9% και οι ΑΝ.ΕΛ. με 35,2%.
Στο 1,5% είναι η διαφορά της ΝΔ από τον ΣΥΡΙΖΑ στην μέτρηση της Alco.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η έρευνα δείχνει ότι τα ταξίδια του κ. Τσίπρα σε Γερμανία και ΗΠΑ και η μεγαλειώδης αλλαγή της πολιτικής του, ίσως ευθύνονται για την πτώση του κόμματος
Τα ποσοστά στην πρόθεση ψήφου στα έγκυρα, στη δημοσκόπηση για το Πρώτο Θέμα είναι: ΝΔ 24,9%, ΣΥΡΙΖΑ 23,4%, ΠΑΣΟΚ 8,6%, ΑΝ.ΕΛ. 6,6%, Χρυσή Αυγή 9,7%, ΔΗΜΑΡ 4,8%, ΚΚΕ 5,2%, άλλο κόμμα 5,5% και αναποφάσιστοι 11,3%.
Σχετικά με τους χειρισμούς του Νίκου Δένδια με αφορμή τα τρομοκρατικά χτυπήματα και την αντιπαράθεση που αυτά προκάλεσαν με τον ΣΥΡΙΖΑ, 35% συμφωνούν με τη γενικότερη στάση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη και 30% δεν παίρνει θέση.
Όπως έχουμε γράψει και παλιότερα, οι δημοσκοπήσεις είναι φωτογραφίες της στιγμής που μπορεί να αλλάξουν από τη μια μέρα στην άλλη. Όμως, στην παρούσα στιγμή έχουν ένα ιδιαίτερο συμβολισμό και πρόκειται για αποτελέσματα που πρέπει να αναλυθούν καλά από τα κόμματα.
Κυρίως η κυβέρνηση δεν πρέπει να χαίρεται που δημοσκοπικά ο κόσμος της δίνει περιθώρια για να ζήσει. Ούτε η ΝΔ θα πρέπει να βγει να πανηγυρίσει καθώς ουσιαστικά το γερό της χαρτί είναι ο Αντώνης Σαμαράς.
Καλό είναι η κυβέρνηση να εκλάβει τη θετική ψήφο του κόσμου ως τελευταία ευκαιρία να κάνει όσα έχει υποσχεθεί στο κομμάτι της ανάπτυξης. Να καταλάβει ότι πρόκειται για ψήφο υπομονής κι όχι επιδοκιμασίας.
Επίσης, καλό είναι που ξεσκεπάζεται σιγά – σιγά ο ΣΥΡΙΖΑ. Που βγαίνει το προσωπείο και βλέπει ο κόσμος το αληθινό τους πρόσωπο.
Προβάδισμα της ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ και σε τρίτη δημοσκόπηση
Προβάδισμα 1,7% στη ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ δίνει δημοσκόπηση της Κάπα Research για τοΒήμα της Κυριακής.
Τα ποσοστά στην πρόθεση ψήφου:
  • ΝΔ 22,9%
  • ΣΥΡΙΖΑ με 21,2%
  • Χρυσή Αυγή 10,5%
  • ΠΑΣΟΚ 7,2%
  • ΚΚΕ 5,5%
  • ΔΗΜΑΡ 4,8%
  • Ανεξάρτητοι Έλληνες με 4,6%
Αλλο κόμμα δηλώνει ότι θα ψήφιζε το 6,4%, ενώ η αδιευκρίνιστη ψήφος κινείται στο 14,6%.
Η δημοτικότητα του Αντώνη Σαμαρά βρίσκεται στο 42% και στην ερώτηση για το ποιος είναι ο καταλληλότερος πρωθυπουργός προηγείται από τον Αλέξη Τσίπρα κατά 17,7% (46,9% ο κ.Σαμαράς και 29,2% ο κ.Τσίπρας).
Διχασμένη είναι η κοινή γνώμη στο ερώτημα αν η σημερινή τρικομματική κυβέρνηση είναι αυτή που έχει ανάγκη η χώρα τώρα. Το 52,5% απαντά αρνητικά και το 45,5% θετικά.
Ωστόσο, η πλειοψηφία (44,2%) θεωρεί ότι μία συμμαχική κυβέρνηση με κορμό τη ΝΔ του κ.Σαμαρά είναι καταλληλότερη για να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες της δεκαετίας, ενώ μια συμμαχική κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ επιλέγει το 33,1%.
Η πανελλαδική δημοσκόπηση έγινε το διάστημα 22-24 Ιανουαρίου σε δείγμα 1.019 ατόμων άνω των 18 ετών. Μέγιστο σφάλμα 3,07% με διάστημα εμπιστοσύνης 95%.

Αναστολή της απεργίας στα τρόλεϊ και των τεχνικών των λεωφορείων


(Ανανεωμένο) Την αναστολή των απεργιακών τους κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ.
Τα οχήματα,όμως,  βγήκαν μετ’ εμποδίων στους δρόμους της Αθήνας, καθώς πολλοί οδηγοί δεν έβγαλαν τα οχήματα από τα αμαξοστάσια,  ζητώντας να οριστεί συνάντηση με τη διοίκηση της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), η οποία και βρίσκεται σε εξέλιξη.
Μέχρι το βράδυ της Δευτέρας στην Αθήνα κυκλοφορούσε περίπου το 50% του στόλου των τρόλεϊ.
Στο μεταξύ, παράνομη κρίθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών η απεργία που είχε προκηρύξει για σήμερα στα λεωφορεία η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος (ΟΣΜΕ).
Τα λεωφορεία θα είναι ακινητοποιημένα και αύριο Τρίτη, παρά την σημερινή απόφαση του σωματείου των τεχνικών (ΟΑΣΑ – ΟΣΥ) να αναστείλουν τις απεργίες, προκειμένου να ξεκινήσει ο διάλογος με τη διοίκηση των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ).
Οι οδηγοί στα λεωφορεία πραγματοποιούν αύριο γενική συνέλευση προκειμένου να αποφασίσουν για την περαιτέρω στάση τους.

Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

«Τι κοινό έχει η Ελλάδα με τη Δημοκρατία της Βαϊμάρης»


«Όταν τα κράτη χάνουν την ελπίδα ότι θα μπορέσουν να απαλλαγούν από τα χρέη τους, η κατάσταση γίνεται επικίνδυνη. Ανάμεσα στη Δημοκρατία της Βαϊμάρης και την Ελλάδαυπάρχουν πολλές αναλογίες», γράφει η Handelsblatt. 

«Τι μπορεί να διδαχθεί η Ελλάδα από τη Βαϊμάρη» είναι ο τίτλος του κειμένου, όπου η γερμανική εφημερίδα επιχειρεί να παραλληλίσει τη σημερινή κατάσταση στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου με εκείνη των αρχών της δεκαετίας του 1930 στη Δημοκρατία της Βαϊμάρης.

Όπως επισημαίνει το δημοσίευμα, «πριν από τις δύο κρίσεις (σ.σ. στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου και στη Γερμανία του ’30) υπήρξε μία φάση μείωσης του πληθωρισμού και οικονομικής σταθεροποίησης. Στη συνέχεια ακολούθησε μαζική εισροή εξωτερικού ιδιωτικού κεφαλαίου, το οποίο μόνο εν μέρει αξιοποιήθηκε για παραγωγικές επενδύσεις.

Μία οικονομική κρίση με προέλευση από τις ΗΠΑ τελείωσε ‘το παιχνίδι’ και στις δύο περιπτώσεις, προκαλώντας οικονομική ύφεση. Την κατάσταση επιδείνωσε ακόμη περισσότερο ένα γιγάντιο βουνό εξωτερικού χρέους. Το 1932, η ανεργία στη Γερμανία ήταν εξίσου υψηλή, όσο είναι σήμερα στην Ισπανία και την Ελλάδα».

Το δημοσίευμα παραθέτει άποψη του Άμπρεχτ Ριτσλ, γερμανού καθηγητή Οικονομικής Ιστορίας στο London School of Economics, που εκτιμά ότι «οι δυνατότητες είσπραξης του χρέους από τα κράτη με ειρηνικό τρόπο είναι περιορισμένες. Ο Τζον Μέιναρντ Κέινς προειδοποιούσε στο παρελθόν ότι οι υψηλές πολεμικές αποζημιώσεις, που είχαν επιβληθεί στη Γερμανία μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, θα οδηγούσαν σε νέο πόλεμο».

Το δημοσίευμα της Handelsblatt κλείνει με το εξής διδακτικό συμπέρασμα: «Όταν μία χώρα είναι τόσο χρεωμένη, ώστε η πλήρης εξόφληση των δανείων δεν μπορεί να επιβληθεί με ειρηνικά μέσα, τότε είναι προς το συμφέρον των δανειστών, να αναδιατάξουν το χρέος μειώνοντάς σε εξυπηρετήσιμο επίπεδο».

Από εκεί και πέρα, τα γερμανικά ΜΜΕ ασχολούνται εκτενώς με την παραπομπή του Γιώργου Παπακωνσταντίνου σε προανακριτική επιτροπή για την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ.

Η Die Welt του Βερολίνου διερωτάται: «Έσβησε ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Ελλάδας συγγενείς του από μία λίστα φορολογικών παραβατών; Το ελληνικό κοινοβούλιο το θεωρεί πιθανό και συστήνει προανακριτική επιτροπή». Όπως σχολιάζει η εφημερίδα, «το ελληνικό σκάνδαλο φοροδιαφυγής προχωρά σε δεύτερο γύρο και τα περιθώρια γίνονται ολοένα στενότερα για τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου».

Αναφορά στις εξελίξεις της υπόθεσης κάνει και η ηλεκτρονική έκδοση του Der Spiegel επισημαίνοντας: «Στην περίπτωση που αρθεί η ασυλία του Παπακωνσταντίνου, ένα ειδικό δικαστήριο θα έκρινε στη συνέχεια αν είναι ένοχος. Σε περίπτωση καταδίκης ο Παπακωνσταντίνου απειλείται με έως και 20 χρόνια κάθειρξης, λένε νομικοί επιστήμονες στην Αθήνα».

Αναφερόμενη στο ίδιο θέμα, η αυστριακή εφημερίδα Der Standard στην ηλεκτρονική της έκδοση υπογραμμίζει: «Η Ελλάδα είχε παραλάβει ήδη πριν από δύο χρόνια την επονομαζόμενη ‘λίστα Λαγκάρντ’ από τη γαλλική κυβέρνηση. Σε αντίθεση με άλλες χώρες, στις οποίες τέτοιου είδους στοιχεία προκάλεσαν την επέμβαση των αρμόδιων αρχών, στην Ελλάδα δεν πραγματοποιήθηκαν έρευνες».