Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2012

Σαμαράς: «την πατρίδα ουκ ελάσσω παραδώσω…»


(Επιμνημόσυνος λόγος για τον Τάσσο Παπαδόπουλο)

Ο Πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς παρέστη σήμερα στο 4ο ετήσιο μνημόσυνο του αειμνήστου τέως Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Τάσσου Παπαδόπουλου, προσκεκλημένος της οικογένειάς του. Ακολουθεί ο επιμνημόσυνος λόγος του Πρωθυπουργού:
 Σεβασμιότατοι,
Αδέλφια μου Κύπριοι,
Σήμερα δεν τιμούμε μόνο τη μνήμη ενός μεγάλου πολιτικού που αφιέρωσε τη ζωή του στην Κύπρο…
Δεν τιμούμε μόνο τη μνήμη του πρώην Προέδρου της Μεγαλονήσου.
Τιμούμε ένα σύμβολο του Ελληνισμού.  
Που το όνομά του έγινε εθνικό κεφάλαιο.
Γιατί ακόμα και πολλοί που διαφώνησαν με την πολιτική του, αναγνώρισαν το μεγαλείο της στάσης του και το μέγεθος της εθνικής προσφορά του, ιδιαίτερα σε ώρες κρίσιμες…
Και γιατί εκεί τους χρειάζεσαι τέτοιους ηγέτες: Στα δύσκολα!
Εκεί φαίνονται οι καλοί καπετάνιοι: στις φουρτούνες…
Κι ακόμα περισσότερο: Σε δύσκολες στιγμές, όπως αυτές που περνάει σήμερα και η Κύπρος και η Ελλάδα, οι λαοί έχουν ανάγκη από σύμβολα, για να αντλήσουν κουράγιο και δύναμη.
Και η πολιτική ηγεσία, σε τέτοιες ώρες, έχει ανάγκη από παραδείγματα που χαλυβδώνουν το φρόνημά της.
Τέτοιες στιγμές, οι συμβολισμοί που εμπνεόμαστε και τα παραδείγματα που αντλούμε από τη διαδρομή του Τάσσου Παπαδόπουλου, φωτίζουν τις ψυχές και τα βήματά μας.
Δεν θα ασχοληθώ με τις λεπτομέρειες από το μεγάλο εθνικό θέμα που σημάδεψε την Προεδρική του θητεία, το Σχέδιο Ανάν.
Άλλωστε, στην Πολιτική υπάρχουν πάντα σκοπιμότητες και συσχετισμοί, υπάρχουν φιλοδοξίες και περιορισμοί, υπάρχουν αυτά που θέλουμε να κάνουμε κι αυτά που μπορούμε να κάνουμε, αυτά που επιθυμεί ο κόσμος κι εκείνα που αντέχει η χώρα.
Μέσα σε ένα τέτοιο Λαβύρινθο αντικρουόμενων κριτηρίων, οι ηγέτες οφείλουν να σταθμίζουν το δημόσιο συμφέρον, να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους και να παίρνουν τα ρίσκα τους.  Διαλέγοντας ανάμεσα στο ιδανικό, στην πραγματικότητα και τη διπλωματία.
Όλα αυτά τα εισηγούνται οι σύμβουλοι, τα ζυμώνουν τα Μαζικά Μέσα Ενημέρωσης, τα επεξεργάζονται οι τεχνοκράτες και τα αποφασίζουν οι κυβερνήσεις.

Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

Ανασχηματισμός στις ΔΕΚΟ (όλα τα ονόματα των νέων διοικητών)


Το Μέγαρο Μαξίμου σε συνεννόηση με τους άλλους δυο κυβερνητικούς εταίρους ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ, προχωρεί στην αντικατάσταση ορισμένων διοικητών ΔΕΚΟ που από καιρό είχε αποφασιστεί να αποχωρήσουν, αλλά παρέμεναν εν αναμονή του ανασχηματισμού.
Οι αλλαγές που έχουν «μαγειρευτεί» θα είναι σαρωτικές, αλλά είναι άγνωστο πότε θα ανακοινωθούν, καθώς όσοι χειρίστηκαν την υπόθεση, έλαβαν εντολή να παραμείνει η λίστα με τα ονόματα για λίγα ακόμα εικοσιτετράωρα στο συρτάρι τους. Για πρώτη φορά πάντως μετά από χρόνια, οι υπουργοί δεν έχουν το πάνω χέρι στις επιλογές. Η επιλογή των προσώπων έγινε σε μεγάλο βαθμό από το Μαξίμου που ήταν σε ανοικτή γραμμή με τους εκπροσώπους του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ.
Τα πρώτα πρόσωπα ανακοινώθηκαν στο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπου ο  Γιάννης Οικονόμου (είχε φύγει από τη ΝΔ πήγε με την Ντόρα Μπακογιάννη και επέστρεψε) ανέλαβε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ).
Ο Νίκος Παπαθανάσης που ήταν πρόεδρος του κέντρου ελληνικών δημοσίων επιχειρήσεων (2008-2010) θα αναλάβει τις σταθερές Συγκοινωνίες (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ).
Στον ΟΑΣΑ κουμάντο θα κάνει ο προερχόμενος από τη ΔΗΜ.ΑΡ. Αλέξανδρος Δελούκας, μέχρι πρότινος προϊστάμενος Έρευνας και Τεχνολογίας της «Αττικό Μετρό».
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πάει ο δικηγόρος Δημήτρης Κούκης που επί Καραμανλή ήταν πρόεδρος του ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας, ενώ στην «Αττικό Μετρό» θα τοποθετηθεί ο Αντώνης Σελιανάκης (πρόεδρος στον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας επί κυβερνήσεως ΝΔ).
Στα ΚΕΚ-ΕΛ.ΤΑ. θα τοποθετηθεί ο πολιτευτής Μάκης Γάκης, ενώ ο Αγγελος Τόλκας, πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, θα αναλάβει τον ΕΛΟΤ-ΕΣΥΔ.
Ένας ακόμα πολιτευτής, ο Γιώργος Βερναδάκης (επί Καραμανλή διοικητής ΟΑΕΔ) πηγαίνει στη θέση του προέδρου στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
Στο ΕΤΕΑΜ θα τοποθετηθεί ο Γιώργος Γεροντούκος και στον Οργανισμό Αντισεισμικού ο Κώστας Σαββίδης, ενώ στις Ταχυμεταφορές θα έχει κεντρικό ρόλο ο Ορέστης Μεσοχωρίτης.
Αλλαγές θα έχουμε και στα κρίσιμα πόστα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, με τον πολιτευτή και πρώην βουλευτή Λακωνίας Γρηγόρη Αποστολάκο να τίθεται επικεφαλής στον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Για τα ΕΛΓΑ προορίζεται ο πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Βασίλης Έξαρχος – τον ήθελε ο συντοπίτης του αναπληρωτής υπουργός Μάξιμος Χαρακόπουλος-και στον ΕΦΕΤ θα τοποθετηθεί ο προερχόμενος από τη ΔΗΜ.ΑΡ. Νίκος Τσιάλτας.
Στον οργανισμό ΕΛΓΟ-Δήμητρα θα τοποθετηθεί ο πολιτευτής Θεσπρωτίας Κώστας Μπέσης, ενώ διοικητής του ΟΓΑ θα είναι ο Κώστας Ζωντανός, γραμματέας Οργανωτικού της Νέας Δημοκρατίας.
Στη θέση του προέδρου του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων θα οριστεί ο Στέφανος Αγιάσογλου, πολιτευτής στην Περιφέρεια Αττικής.
Στο ΙΚΑ δεν θα έχουμε αλλαγές, αφού συμφωνήθηκε να παραμείνει διοικητής ο διευθυντής του ΠΑΣΟΚ Ροβέρτος Σπυρόπουλος, ενώ υποδιοικητής θα αναλάβει ο πολιτευτής Φωκίδας με τη ΝΔ, Κώστας Παπαθανασίου.
Τις τελευταίες μέρες, αν και είχε προβάδισμα, απορρίφθηκε ο Δημήτρης Κοντός, πρώην γραμματέας υπουργείου Εργασίας, κουμπάρος του Λευτέρη Ζαγορίτη και στενός συνεργάτης μέχρι πρότινος του Νίκου Νικολόπουλου, για τη θέση του διοικητή του ΟΑΕΔ.
Ένας ακόμα υποστηρικτής του Σαμαρά, ο πρώην περιφερειάρχης Ηπείρου Δημήτρης Πανοζάχος και υποψήφιος στην Αʼ Θεσσαλονίκης πηγαίνει στην Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, που βαίνει προς αποκρατικοποίηση, ενώ ο συνεταίρος του (σε λογιστική εταιρεία) Κώστας Ταγγίρης, έχει προβάδισμα για εκτελεστικός αντιπρόεδρος στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, όπου πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος θα παραμείνει ο προερχόμενος από το ΠΑΣΟΚ Στέλιος Αγγελούδης, συνεργάτης του Βαγγέλη Βενιζέλου.
Μάρκος Αυρήλιος

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

Σαμαράς: Δίκαιο και απλούστερο φορολογικό σύστημα – “Είμαι με τη μεσαία τάξη”

Δεν ισχύουν τα σενάρια για φόρο 45% στα εισοδήματα άνω των 26.000


«Εγώ είμαι με τη μεσαία τάξη». Με τη φράση αυτή ο πρωθυπουργός έβαλε τέλος στα σενάρια για υψηλούς φορολογικούς συντελεστές ακόμη και 45% στα εισοδήματα πάνω από 26.000 ευρώ. Παράλληλα, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες, προανήγγειλε φορολογική ελάφρυνση για τα εισοδήματα μισθωτών και συνταξιούχων μέχρι 25.000 ευρώ τονίζοντας: «Δεν υπάρχει αυτό που ακούστηκε, για φόρο 45%, λέει, πάνω από 25 χιλιάδες ετήσιο εισόδημα. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Είναι έξω από τις θέσεις μου. Είναι αντίθετο με τις ιδέες μου. Είμαι με τη μεσαία τάξη. Όχι εναντίον της…Τα εισοδήματα μισθωτών και συνταξιούχων μέχρι 25 χιλιάδες ετησίως, θα έχουν φορολογική ελάφρυνση με τους νέους συντελεστές. Κι αυτό αφορά όσους παίρνουν ονομαστικά ως 2.500 χιλιάδες το μήνα, δηλαδή την πλειονότητα μισθωτών και συνταξιούχων».
Ο Αντώνης Σαμαράς μιλώντας από το βήμα του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου έδωσε τις κατευθύνσεις του νέου φορολογικού συστήματος κάνοντας λόγο για δίκαιο και απλούστερο με κύριο στόχο τους χαμηλότερους συντελεστές οι οποίοι όμως θα μειωθούν αφού δημιουργηθούν πρώτα πρωτογενή πλεονάσματα.
Οι άξονες και οι στόχοι για το νέο σύστημα είναι σύμφωνα με τον κ. Σαμαρά:
  • • Απλούστερο φορολογικό σύστημα, για να παρακολουθείτε πιο εύκολα και να μειωθεί η σχέση εφόρου-φορολογούμενου.
  • • Εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας, ώστε να γίνονται αυτόματα οι επαληθεύσεις και να να μειωθούν οι τρύπες και της φοροδιαφυγής και οι εστίες της διαφθοράς.
  • • Και αυστηρή τιμωρία – δηλαδή άμεσες και σκληρές ποινές – όσων επιμένουν να μην πληρώνουν, ώστε να δημιουργηθούν ισχυρά αντικίνητρα στην φοροδιαφυγή.

Παράνομη η είσπραξη του τέλους ακινήτων μέσω ΔΕΗ


Παράνομη έκρινε το Πολυμελές Πρωτοδικείο την είσπραξη του τέλους ακινήτων (Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών – ΕΕΤΗΔΕ) μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.
Το δικαστήριο έκανε δεκτή συλλογική αγωγή που κατέθεσαν οργανώσεις και ομοσπονδίες καταναλωτών κατά του μέτρου της είσπραξης του τέλους ακινήτων μέσω της ΔΕΗ.
Σύμφωνα με τους δικηγόρους των οργανώσεων, η απόφαση που εξέδωσε το Πρωτοδικείο είναι προσωρινά εκτελεστή, γεγονός που σημαίνει ότι η ΔΕΗ πρέπει να σταματήσει να εισπράττει το τέλος, ακόμη και αν ασκήσει έφεση κατά της απόφασης, μέχρι να κριθεί εκ νέου το θέμα από τη Δικαιοσύνη.
Πηγή: ΑΜΠΕ

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

Ο Σαμαράς παίρνει πάνω του το φορολογικό: “Τίποτα δεν ισχύει”


(Ανανεωμένο) -Τελικά κάποιος άκουσε την κραυγή αγωνίας του κοσμάκη για το φορολογικό νομοσχέδιο. Κι αυτός ο κάποιος ήταν ο πιο κατάλληλος, δηλαδή ο πρωθυπουργός που αποφάσισε να παγώσει όλα τα σενάρια που βγήκαν αυτές τις ημέρες και ειδικά αυτό που διέρρευσε το βράδυ της Κυριακής και αφορούσε τον φορολογικό συντελεστή 45% για εισοδήματα πάνω από 26.000 ευρώ. Τόσο το σοκ που προκάλεσε στους πολίτες ένα τέτοιο σενάριο όσο και η διαφαινόμενη ρήξη στο κυβερνητικό στρατόπεδο, οδήγησαν τον Αντώνη Σαμαρά στην απόφαση να πάρει πίσω όλα τα σενάρια και να συγκαλέσει κυβερνητική σύσκεψη στην οποία θα μπουν στο τραπέζι όλα τα εναλλακτικά σενάρια.
Άλλωστε, μετά τα απίστευτα μέτρα που προέβλεπε το Μνημόνιο ένα φορολογικό σοκ θα διαλύσει και την κοινωνία ενώ θα οδηγήσει σε κατάρρευση την τρικομματική κυβέρνηση ρίχνοντας νερό στο μύλο του ΣΥΡΙΖΑ. Βεβαίως, η Βαβέλ που επικρατεί τον τελευταίο καιρό σχετικά με το φορολογικό νομοσχέδιο και τα μέτρα που διαρρέονται πότε τη μια ημέρα και πότε την άλλη, δεν έδιναν καθόλου καλή εικόνα στην κυβέρνηση. Το είχαμε τονίσει και στα άρθρα που γράψαμε για το φορολογικό. Ούτε ο κόσμος μπορεί να αντέξει μια νέα λαίλαπα αλλά και ένα σκληρό φορολογικό νομοσχέδιο είναι αντιαναπτυξιακό και θα οδηγήσει σε πλήρη κατάρρευση και την εσωτερική κατανάλωση. Άσε που θα δημιουργήσει νέα γενιά ληξιπρόθεσμων οφειλών αφού τα νοικοκυριά είναι στα όριά τους. Η έρευνα της Eurostat το πιστοποιεί: Σχεδόν 3,5 εκατ. Έλληνες είναι στα όρια της φτώχειας, αυτοί θα πληρώσουν τους νέους φόρους;
Η κυβέρνηση πρέπει να βρει τη χρυσή τομή καθώς και ο χρόνος πιέζει (αφού το νομοσχέδιο είναι προαπαιτούμενο) και δε μπορεί να σέρνεται αενάως ένα νομοσχέδιο. Για το λόγο αυτό κλήθηκε τη Δευτέρα ο Γ. Μαυραγάνης στο Μαξίμου. Προκειμένου να βρει τη λύση που δε θα ξεσηκώσει τον κόσμο και δεν θα οδηγήσει σε καταψήφιση από τους βουλευτές.
Την Τρίτη θα συζητηθούν όλα και την Τετάρτη θα κατατεθεί νέα πρόταση στη σύσκεψη με τους εκπροσώπους των κομμάτων. Προς το παρόν μένει το προηγούμενο σενάριο το οποίο μεταξύ άλλων προέβλεπε συντελεστή 21% για τα πρώτα 25.000 ευρώ, 36% από 25.001 ευρώ έως 48.000 ευρώ και 45% για τις 48.000 ευρώ και πάνω.
Επίσης κατάργηση του αφορολόγητου 5.000 ευρώ και η έκπτωση φόρου να είναι 1.950 έως τα 18.000 ευρώ και να μειώνεται για τα μεγαλύτερα εισοδήματα.