Τρίτη 9 Απριλίου 2013

«Εκλεισαν» οι νέες ΣΣ Εργασίας στον ΟΛΠ



«Πράσινο φως» για την υπογραφή τριών νέων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και μάλιστα διετούς διάρκειας άναψε, στη συνεδρίαση της Δευτέρας, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ.

Όπως έγινε γνωστό από τον Οργανισμό οι Συλλογικές Συμβάσεις, που «έκλεισαν» μετά από τρίμηνη διαδικασία διαπραγματεύσεων μεταξύ Συνδικάτων και Διοίκησης είναι με:
(α) την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ),
(β) την Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ Α.Ε. και
(γ) την Ένωση Εποπτών και Αρχιεργατών (ΟΦΕ),

Σύμφωνα, πάντα, με την ανακοίνωση του ΟΛΠ «τα συμβαλλόμενα μέρη, αφού έλαβαν υπόψη το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, τους υφιστάμενους νομοθετικούς περιορισμούς και την αναγκαιότητα διασφάλισης της αποτελεσματικής λειτουργίας της εταιρίας συναποφάσισαν:

1.    Να επαναλάβουν τις διατάξεις του συμβατικού καθεστώτος του 2009 προσαρμοσμένο, όσο διαρκούν, στις διατάξεις των Ν. 3833/2010, 3845/2010 και 4024/2011.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφερθεί ότι η ΟΜΥΛΕ έχει εκφράσει την διαφωνία της στην εφαρμογή των παραπάνω μνημονιακών νόμων.

Τελευταία ευκαιρία της κυβέρνησης αλλιώς… σφύριξα κι έληξε


H νέα αναβολή της συνάντησης του Γ. Στουρνάρα με την τρόικα που είχε προγραμματιστεί για τις 4 το απόγευμα δείχνει ότι επικρατεί μούδιασμα στην κυβέρνηση μετά τις δραματικές εξελίξεις με την τραπεζική συγχώνευση. Το Χρηματιστήριο καταρρέει, οι τραπεζικές μετοχές σημειώνουν μεγάλη πτώση ενώ η αγορά δε βλέπει με καλό μάτι το σπάσιμο του deal Εθνικής – Eurobank.
Η κυβέρνηση βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα διότι δεν κατάφερε να φέρει σε πέρας τη συμφωνία αλλά και γιατί –και επικοινωνιακά και ουσιαστικά- στο κόσμο περνά ότι υποχώρησε στις απαιτήσεις τις τρόικας.
Τώρα, που τα υπόλοιπα θέματα μένουν ανοικτά, περιμένει την κυβέρνηση ένας Γολγοθάς τριών ημερών. Στο οικονομικό επιτελείο επιθυμούν να κλείσουν όλα τα μέτωπα μέχρι την Πέμπτη ώστε ο Γ. Στουρνάρας να πάει στο άτυπο Γιούρογκρουπ και να πάρει το πράσινο φως για τη δόση των 8,8 δις ευρώ. Μην ξεχνάμε ότι το Μάιο υπάρχουν λήξεις ομολόγων πολλών δις ευρώ.

Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Υπουργοί στην πρίζα!!!


Στενό μαρκάρισμα στους υπουργούς θα επιβάλλει το Γραφείο του Πρωθυπουργού προκειμένου να προχωρήσουν πιο γρήγορα οι διαρθρωτικές αλλαγές αλλά και να εφαρμοστούν οι νόμοι που έχουν ήδη ψηφιστεί. Η έλευση της τρόικα έχει σημάνει συναγερμό στο Μέγαρο Μαξίμου και ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έχει διαπιστώσει ότι πολλοί υπουργοί εμφανίζονται κατώτεροι των περιστάσεων και δεν ακολουθούν το ρυθμό του ίδιου.
Με δεδομένο ότι τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει, η εντολή είναι να επιταχυνθούν οι ρυθμοί στα υπουργεία και να προχωρήσουν ενέργειες που ήδη έπρεπε να είχαν γίνει προ πολλού.

Το έργο με την τρόικα… δεν τραβάει πλέον


Προφανώς εδώ στην Ελλάδα νομίζουν κάποιοι ότι τους αρέσει να βλέπουν το ίδιο… θεατρικό έργο. Πιστεύουν ορισμένοι ότι με το να βλέπεις επαναλήψεις, με το να είναι ο δημόσιος πολιτικός και οικονομικός βίος όπως η… ΕΡΤ που έχει να δει ζωντανό πρόγραμμα από τα Χριστούγεννα, ότι όλα πάνε καλά στη χώρα.
Κάθε τρεις μήνες, ίσως και λιγότερο ο ελληνικός λαός ζει το ίδιο έργο, είναι θεατής στο ίδιο μονόπρακτο. Έρχεται η τρόικα, συζητά με την κυβέρνηση, απαιτεί αλλαγές, προτείνει (ή διατάσσει) μέτρα, γίνεται λίγος τσαμπουκάς για το θεαθήναι και στη συνέχεια συμφωνούν σε όλα.

Η λευκή επιταγή στην εκάστοτε Ε.Ε. δεν είναι φιλευρωπαϊσμός!


Στην Ελλάδα συμβαίνει συνήθως το εξής αλλόκοτο: προϋπόθεση για να θεωρείται κάποιος ευρωπαϊστής (και να μην αιωρούνται υπόνοιες για επάρατο ευρωσκεπτικισμό) είναι να αποδέχεται ενθουσιωδώς κάθε εκδοχή Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ενωμένης Ευρώπης, εκδοχή είτε από τις υπάρχουσες είτε από τις μη υπάρχουσες (ακόμα). Στον ελληνικό δημόσιο λόγο, αν κάποιος καταστήσει σαφές πως ανθίσταται σθεναρά σε έναν ευρωπαϊκό φεντεραλισμό ή σε μια αμιγώς γερμανική Ευρώπη, κατηγοριοποιείται κατ’ ευθείαν στους ευρωσκεπτικιστές ή στους αρνητές της ευρωπαϊκής ενοποίησης.