Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

Η παρτίδα μπορεί να κερδηθεί

Κι όμως, η παρτίδα μπορεί να κερδηθεί. Ναι, από τον Ιανουάριο, όταν θα αρχίσουν να έρχονται οι λυπητερές στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, οι νέοι μισθοί, συντάξεις και φόροι, θα υπάρξουν ραγδαίες απώλειες για την κυβέρνηση. Το βουβό κύμα της απελπισίας θα γίνει οργή.

Υπάρχουν όμως πράγματα που μπορούν, πρέπει να γίνουν. Οχι απλώς γιατί μας ενδιαφέρουν η συσπείρωση και η άνοδος της Ν.Δ. και της δημοφιλίας του πρωθυπουργού. Το κόμμα και ο πρόεδρός του πρέπει να υπάρχουν για την πατρίδα κι όχι το ανάποδο. Ακόμη όμως κι όποιος έχει την «ιδιοτέλεια» να λειτουργεί εξόχως παλαιοκομματικά, αντιλαμβάνεται ότι πλέον τα επικοινωνιακά μέσα και τα παιχνίδια είναι ψόφια άλογα.

Η πραγματικότητα και οι αδήριτες ανάγκες της έχουν συνθλίψει τις δυνατότητες της προπαγάνδας. Ο,τι κι αν τάξεις στον Ελληνα, αυτός πλέον ξέρει ένα πράγμα: τι λέει η επιταγή του μισθού, αν έχει δουλειά, ή της σύνταξής του. Ξέρει τι γράφει ο πίνακας στο βενζινάδικο και ότι η δεξαμενή πετρελαίου της πολυκατοικίας του, όταν τη χτυπήσει, κάνει ωραίο και βαθύ αντίλαλο, γιατί είναι πιο άδεια κι από τις τσέπες του.

Πίσω χρήματα δεν θα πάρει κανείς γρήγορα. Ακόμη και στη «Μονόπολη» το χρήμα είναι πεπερασμένο σύνολο. Ο πρωθυπουργός δεν έχει κρυμμένα δισεκατομμύρια και από σαδιστικό χόμπι κάνει περικοπές, έχοντας πολιτικό κόστος προσωπικά και ως παράταξη.

Εχουμε γράψει κατ’ επανάληψη για την ανάγκη δραστικής περικοπής των βουλευτικών και κυβερνητικών μισθών, τη μείωση των υπαλλήλων της Βουλής και των μετακλητών, την κατάργηση των βουλευτικών προνομίων. Αν γίνουν, θα δώσουν το πολύτιμο διοικείν διά του παραδείγματος. Θα έχουν όμως μια διάσταση περισσότερο ηθική και λιγότερο δημοσιονομική. Ο,τι εξοικονομηθεί δεν θα επαρκεί για να ικανοποιηθούν όλοι όσοι άδικα επλήγησαν.

Τι θα μπορούσε να δώσει ανάσα στην κοινωνία, τι θα συσπείρωνε ξανά τον λαό γύρω από την ηγεσία του; Η αναστροφή του δείκτη της ανεργίας. Για τους συνταξιούχους γονείς, πιο μεγάλος καημός από το κουτσούρεμα της σύνταξής τους είναι να βλέπουν τα παιδιά τους να μαραζώνουν στην ανεργία ή να ξενιτεύονται. Ο Ελληνας, πλην ελαχίστων λούμπεν εξαιρέσεων, θυσιάζεται για τα παιδιά του. Είμαστε, ακόμη τουλάχιστον, μια υγιής και συνεκτική κοινωνία, με πυρήνα και θεμέλιο την οικογένεια.

Εθνικός στόχος λοιπόν τους επόμενους μήνες είναι το να ξεκολλήσουν οι τροχοί της οικονομίας.

Κι αυτό δεν θα ξεκινήσει, παρά μόνο όταν οι πρώτοι μηχανικοί θα μπουν στο πρώτο μεγάλο έργο, θα προσλάβουν τους πρώτους Ελληνες, όχι λαθρομετανάστες, εργοδηγούς, εργάτες κι άλλους μηχανικούς και δούμε τις πρώτες ζωντανές κυψέλες να δουλεύουν στο Ελληνικό, στις μαρίνες, στο Καστέλι, στους αυτοκινητοδρόμους κι αλλού.

Αυτό θα αρχίσει, όταν θα δούμε τους πρώτους μικρούς, μεσαίους ή μεγάλους επενδυτές να δημιουργούν επιχειρήσεις, να παράγουν προϊόντα και να προσφέρουν υπηρεσίες. Κάθε πρωί χιλιάδες νεοπροσληφθέντες Ελληνες εργαζόμενοι να περνούν τις πόρτες των γραφείων, των εργοστασίων και των όποιων επιχειρήσεών τους.

Τα πράγματα θα αλλάξουν, όταν όλους αυτούς που θα έχουν βρει δουλειά, κάποιοι άλλοι θα τους μεταφέρουν, θα τους ταΐσουν, θα τους πουλήσουν προϊόντα και υπηρεσίες, που πλέον θα έχουν λίγα χρήματα για να τις αγοράσουν. Θα ξαναζωντανέψουν χιλιάδες μαγαζιά και μικρές επιχειρήσεις. Θα κυκλοφορήσει πάλι χρήμα στην αγορά, που τώρα μοιάζει με την έρημο Γεδρωσία, θα γεννηθεί πάλι εισόδημα, που θα καλύψει ανάγκες και θα φέρει και έσοδα στο κράτος.

Το κλίμα θα αρχίσει να αντιστρέφεται, όταν θα μπουν στο πατρικό τους οι γιοι ή οι κόρες χιλιάδων Ελλήνων, θα κάτσουν αντίκρυ και θα πουν στη μάνα τους ότι βρήκαν επιτέλους δουλειά.

Προϋπόθεση είναι η υπαρκτή και αναμφισβήτητη βούληση του πρωθυπουργού να σπάσουν οι γραφειοκρατικοί και εκβιαστικοί μηχανισμοί και να γίνει πράξη από τους από κάτω. Κι αν ακόμη σε κάποιους οι λέξεις πατρίδα και εθνικό καθήκον δεν τους λένε τίποτα, πιστεύω ότι τους λέει πολλά η φράση «προσωπική επιβίωση». Μαζί με τους Ελληνες θα σώσουν και το πολιτικό τους τομάρι. Αλλιώς η «δικαιοσύνη» θα απονέμεται άναρχα και στα σταυροδρόμια ή στο πεζοδρόμιο… Φαήλος Κρανιδιώτης

Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012

Οι κινεζικές μπίζνες στην Ελλάδα


Πριν από λίγα χρόνια όταν είχαν αρχίσει να θερμαίνονται οι σχέσεις της Ελλάδας με την Κίνα, κυκλοφορούσε ένα ανέκδοτο. «Ο Έλληνας υπουργός Τουρισμού είχε επισκεφτεί το Πεκίνο για να υπογράψει συμφωνία τουριστικής συνεργασίας με τον Κινέζο ομόλογό του. “Πόσο πληθυσμό έχει η χώρα σας;”, ρώτησε ο Έλληνας. “Πάνω από 1,2 δισεκατομμύρια”, απάντησε ο Κινέζος προσθέτοντας, “μπορούμε να σας στείλουμε ακόμα και εκατοντάδες εκατομμύρια τουρίστες αν θέλετε. Εσείς πόσο πληθυσμό έχετε;”. Ο Έλληνας χλώμιασε και με χαμηλή φωνή απάντησε: “Κάτι παραπάνω από 10 εκατομμύρια”. “Θαυμάσια”, αποκρίθηκε ο Κινέζος, “με ποιο πούλμαν θα έρθετε;”».
Έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε και τα ανέκδοτα έχουν δώσει τη θέση τους σε μπίζνες, και μάλιστα σοβαρές. Η συμφωνία της κινεζικής Cosco με τη Hewlett Packard και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη διακίνηση των προϊόντων της αμερικανικής εταιρίας στην Ευρώπη μέσω του λιμένος Πειραιά, είναι ακόμα μια ένδειξη ότι οι Κινέζοι ήρθαν στην Ελλάδα για να μείνουν. Και απ’ ό,τι φαίνεται, αν όλα πάνε καλά, οι δουλειές μόλις αρχίζουν.
Ο υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Κούρκουλας, ο οποίος πραγματοποιεί πολυήμερη επίσκεψη στην Κίνα, συζήτησε με τον Κινέζο ομόλογό του Σίε Χανγκσχέγκ και με την εταιρική ηγεσία της Cosco την πορεία της συνεργασίας με τον κινεζικό κολοσσό, ο οποίος διαχειρίζεται την Προβλήτα ΙΙ στο μεγάλο λιμάνι. Όπως όλα δείχνουν, η Cosco δεν θα μείνει μόνο με αυτό.
Η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση ή παραχώρηση του λιμανιού και η πιθανή πώληση μετοχών που κατέχει το Δημόσιο ενδιαφέρουν τους Κινέζους οι οποίοι έχουν το βλέμμα στραμμένο στον ΟΛΠ αλλά και συνολικά στο πακέτο ιδιωτικοποιήσεων λιμανιών και των σχετιζόμενων υπηρεσιών που προωθεί η κυβέρνηση.
Οι υπηρεσίες στις οποίες επικεντρώνεται το ενδιαφέρον είναι πρωτίστως οι Σταθμοί Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) και άλλες όπως οι μαρίνες, η κρουαζιέρα, ο ναυπηγοεπισκευαστικός τομέας, η διαχείριση απορριμμάτων, το real estate, η ηλεκτροδότηση λιμένων. Η Cosco ενδιαφέρεται, μεταξύ άλλων, για το ΣΕΜΠΟ Θεσσαλονίκης.
«Η συμφωνία αυτή (Cosco – Hewllet Packard – ΤΡΑΙΝΟΣΕ) βάζει την Ελλάδα στις ράγες της εξόδου από την κρίση και αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης των Ευρωπαίων εταίρων μας και των διεθνών δανειστών μας στο πρόγραμμα σταθεροποίησης, που ακολουθεί η ελληνική κυβέρνηση», δήλωσε ο Δ. Κούρκουλας από την Κίνα, ενώ οι συνομιλητές του από την Cosco τον διαβεβαίωσαν ότι θεωρούν την Ελλάδα πύλη εισόδου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική.
Η Cosco, η οποία απασχολεί 130.000 υπαλλήλους και διακινεί προϊόντα σε 80 χώρες μέσω 1.600 λιμανιών, πληροφόρησε επίσης τον Έλληνα υφυπουργό ότι λόγω της επιτυχίας της επένδυσής της στον Πειραιά προτίθεται να αυξήσει τις επενδύσεις της στην Ελλάδα και να διευρύνει τις δραστηριότητές της και στον τομέα της ενέργειας. Χαρακτηριστικό της σημασίας που δίνουν οι Κινέζοι στη συνεργασία με την ελληνική πλευρά είναι ότι ο πρόεδρος της Cosco, Γουέι Τζιαφού, στη συνάντηση με τον Έλληνα υφυπουργό είχε καλέσει να είναι παρόντες στελέχη της εταιρίας από διάφορες χώρες της Ασίας και της Ευρώπης.
Εν αναμονή 6 εκατ. τουριστών το 2020
Η Αθήνα θεωρεί ότι οι στρατηγικές επενδύσεις από τους Κινέζους μπορεί να στείλουν ισχυρό μήνυμα εμπιστοσύνης και σε άλλους μεγάλους ξένους επενδυτές. Το Κινεζικό Επενδυτικό Ταμείο διαχειρίζεται 400 δισ. δολάρια, οπότε το ενδιαφέρον της ελληνικής κυβέρνησης για τη συμμετοχή των Κινέζων στις αποκρατικοποιήσεις είναι προφανές. Ενδεικτικό των μεγεθών, όταν πρόκειται για την Κίνα, είναι ότι συζητώντας για την τουριστική πολιτική, Κινέζοι δημοσιογράφοι ανέφεραν ότι το 2020 έξι εκατομμύρια συμπατριώτες τους θα επιλέξουν την Ελλάδα για τουριστικό προορισμό!
Από κινεζικής πλευράς ετέθη πάλι το πρόβλημα της έλλειψης απευθείας αεροπορικής σύνδεσης Αθήνας – Πεκίνου, η οποία, αν γίνει, θα πολλαπλασιάσει την τουριστική και την επιχειρηματική κίνηση. Ενέργεια, τεχνολογία, ελληνικές εξαγωγές τροφίμων, διαχείριση αποβλήτων, αξιοποίηση ορυκτού πλούτου είναι πεδία στα οποία, όπως προκύπτει και από τις συνομιλίες του ΥΦΥΠΕΞ, ανοίγονται προοπτικές. Είναι ενδεικτικό ότι η Ελλάδα διαβεβαιώνει την Κίνα πως πρόθεσή της είναι όχι μόνο η εμπέδωση της στρατηγικού χαρακτήρα διμερούς συνεργασίας, αλλά εν όψει της ευρωπαϊκής ελληνικής προεδρίας το πρώτο εξάμηνο του 2014 να προωθήσει και τη διεύρυνση των σχέσεων της Κίνας και με την Ε.Ε.
Στο τραπέζι και συνεργασία των τραπεζών
Σημαντικές δυνατότητες υπάρχουν και στο χρηματοπιστωτικό τομέα. Ο Δ. Κούρκουλας επισήμανε τη συνεργασία με την κινεζική τράπεζα China Development Bank και τόνισε ότι η Αθήνα προσβλέπει σε διεύρυνση της τραπεζικής συνεργασίας. «Μία ελληνική τράπεζα στην Κίνα και μία κινεζική τράπεζα στην Ελλάδα θα διευκολύνουν τις επενδύσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στη ναυτιλία τα πράγματα είναι ήδη καλά. Τα ελληνικά πλοία κυριαρχούν στη μεταφορά φορτίων στην Κίνα, ενώ οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν μεγάλο μέρος του στόλου τους στα κινεζικά ναυπηγεία (υπάρχουν σε εξέλιξη 217 παραγγελίες εμπορικών πλοίων).
Επίσης χαρακτηριστικό του σοβαρού και σε υψηλό επίπεδο κινεζικού ενδιαφέροντος είναι ότι σε κατ’ ιδίαν συνάντηση που είχε ο γενικός γραμματέας Διεθνούς Οικονομικής Συνεργασίας και Αναπτυξιακής Συνεργασίας, Παναγιώτης Μίχαλος, με τον επικεφαλής της Διεύθυνσης Επενδύσεων στο εξωτερικό του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας, Γουάνκ Σενγιάνκ, ο τελευταίος τον ενημέρωσε ότι την ερχόμενη άνοιξη θα διοργανώσει σεμινάριο ενημέρωσης του κινεζικού επιχειρηματικού κόσμου για τις επενδυτικές προοπτικές στην Ελλάδα.
Η επιχειρηματολογία του Έλληνα ΥΦΥΠΕΞ προς τους Κινέζους για τις επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα επικεντρώνεται στο ότι η χώρα «ανήκει στην Ε.Ε. και είναι μέρος της κοινής αγοράς, άρα επενδύοντας κάποιος στην Ελλάδα ουσιαστικά επενδύει σε μια αγορά περίπου 500 εκατομμυρίων ατόμων», ότι «έτσι αποκτά πρόσβαση σε μια ευρύτερη περιοχή με πολλές δυνατότητες οικονομικής ανάπτυξης, όπως είναι η Μέση Ανατολή και η Βόρειος Αφρική» και ότι «επιπλέον μπορεί να γίνει βάση για επενδύσεις στις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ, στην Τουρκία και τα Βαλκάνια».
Λάμπρος Καλαρρύτης, στον Τύπο της Κυριακής

Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2012

Αντώνης Σαμαράς "Η Ελλάδα τώρα ξεκινάει..."




Δημοσιεύτηκε στις 28 Νοέ 2012 από 
Μήνυμα του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά προς τους Έλληνες μέσω της σελίδας του στο Facebook "Η Ελλάδα τώρα ξεκινάει..."

Εχουν δίκιο (τελικά) δικαστές και αξιωματικοί

 Η χώρα έχει Σύνταγμα. Σύμφωνα με αυτό οι δικαστές έχουν δίκιο. Οι αποδοχές τους συνδέονται με τις αποδοχές των βουλευτών και οι μειώσεις που τους γίνονται είναι παράνομες. Μπορεί όποιος θέλει να τους επιτίθεται, άλλωστε το ξαναείπαμε, έχουμε περίσσευμα ασυδοσίας, όμως νομικά έχουν δίκιο.

Αναμφίβολα και οι δικαστικοί πρέπει να φέρουν μέρος του βάρους που επωμίζεται ο λαός. Σύννομα όμως και κατ’ αναλογία.

Γιατί κανείς δεν αναφέρει την ηθικά και νομικά ορθή λύση; Μία είναι, αυτή κι όχι άλλη. Η γενναία μείωση της βουλευτικής αποζημίωσης. Οταν κόβουν τα δώρα και περικόπτουν τη σύνταξη στον ογδοντατριάχρονο πατέρα μου, που έχει πίσω του 35 χρόνια σκληρής χειρωνακτικής δουλειάς, τότε μπορεί κι ο βουλευτής να καταδεχτεί να ζήσει με δυο - τρία χιλιάρικα λιγότερα, αφού πάλι μερικά χιλιάρικα θα του μείνουν για να θυσιάζεται για το έθνος.

Οταν μειωθεί όσο πρέπει η βουλευτική αποζημίωση, τότε θα μπορεί νόμιμα να μειωθεί αντίστοιχα και ο μισθός του δικαστή, χωρίς όμως να τον φέρουμε σε εξαθλίωση. Εκτός αν περιμένει κανείς το βράδυ οι δικαστές και οι εισαγγελείς να δουλεύουν ταξί, που έτσι κι αλλιώς δεν έχουν ούτε αυτά δουλειά, ντιλιβεράδες ή να παρέχουν παρανόμως συμβουλές σε δικηγορικά γραφεία ή, αν θέλουμε, επίπεδο απονομής Δικαιοσύνης αλά Ζαμπάμπουε.

Τα ρετιρέ της εξουσίας και μάλιστα η νομοθετική εξουσία παραμένουν γαντζωμένα στα προνόμιά τους και δίνουν το κακό παράδειγμα. Ετσι αρχίζει το θεσμικό και λειτουργικό ξεχαρβάλωμα και στους υπόλοιπους τομείς.

Οι δικαστές, όπως και οι Ενοπλες Δυνάμεις, είναι άμεσα όργανα της εξουσίας. Γι’ αυτό είναι ανεπίτρεπτο να απεργούν, όπως και να συνδικαλίζονται με τον ίδιο τρόπο, όπως, για παράδειγμα, οι οδηγοί λεωφορείων. Αν μου έπεφτε λόγος, δεν θα έπρεπε καν να συνδικαλίζονται, αυτό όμως αφορά μια ιδανική, σοβαρή κοινωνία. Σε μια κοινωνία, όπου οι επικεφαλής δεν προΐστανται απλώς των από κάτω αλλά τους υπερασπίζονται απέναντι στην αυθαιρεσία, όπου στέκονται ορθοί οι αρχηγοί, οι πρόεδροι των Ανωτάτων Δικαστηρίων και υπερασπίζονται τη στοιχειώδη αξιοπρέπεια των συναδέλφων τους, θα ήταν περιττή η συνδικαλιστική δράση. Εδώ όμως είναι Βαλκάνια.

Η μέθοδος τού να στοχοποιούμε και συκοφαντούμε μια κατηγορία εργαζομένων, πολύ δε περισσότερο τους λειτουργούς της Δικαιοσύνης ή τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και να στρέφουμε άλλες κατηγορίες εργαζομένων εναντίον τους δεν είναι μόνο άθλια, είναι και μπούμερανγκ. Η πολιτικάντικη αυτή μέθοδος απευθύνεται στα χαμηλότερα ανθρώπινα ένστικτα, κυρίως στην παραδοσιακή ελληνική αρχή τού «να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα». Το ότι ο «γείτονας» είναι ταγμένος να απονέμει δικαιοσύνη ή να φυλάει την πατρίδα είναι μια λεπτομέρεια που διαφεύγει από τον λήπτη του εύπεπτου μηνύματος, που σκέφτεται «καλά να πάθετε κι εσείς, αφού το έπαθα κι εγώ». Θα μου αντιτάξουν κάποιοι τα προβλήματα στην ποιότητα και την ταχύτητα απονομής της Δικαιοσύνης ή κάποια αρνητικά φαινόμενα στην Αμυνα. Ομως, επιμένω, τα πράγματα πρέπει να τα βλέπουμε θεσμικά και χωρίς συμψηφισμούς και επιβράβευση της παρανομίας. Διότι ναι, οι δικαστές και οι στρατιωτικοί πρέπει να αμείβονται περισσότερο από τους άλλους.

Οφείλουμε να διαφυλάξουμε το κύρος της Δικαιοσύνης και την αξιοπρέπεια των λειτουργών της. Να μειωθούν πρώτα οι αποδοχές των βουλευτών και ύστερα των δικαστών, τηρώντας την αναλογία που προβλέπει το Σύνταγμα, χωρίς όμως να διακυβεύεται η αξιοπρέπειά τους. Με τον μπαλτά και παράνομα όμως, όχι.

Να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, όπου σε αυτούς δεν υπάρχει περιθώριο για μειώσεις. Ηδη βρίσκονται πέρα από τα όρια της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Για πολλοστή δε φορά θα επαναλάβω την απλή λύση που θα εξοικονομήσει κάποιους πόρους και θα δώσει το παράδειγμα: μειώστε τους μισθούς βουλευτών και υπαλλήλων της Βουλής, απολύστε τα 4/5, καθώς και τους μετακλητούς κολλητούς και συγγενείς σας, πλην δύο ανά βουλευτή ή υπουργό κ.λπ. Αλλιώς μη ζητάτε καρτερία και στήριξη…Φαήλος Κρανιδιώτης 

Στουρνάρας : Πάντα υπάρχουν περιθώρια ελιγμών για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο


Συνάντηση με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά είχε το απόγευμα,ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας.
Σε δηλώσεις του, εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου, ο υπουργός ανέφερε ότι έγινε γενική ενημέρωση και μεταξύ άλλων συζητήθηκε και το νέο φορολογικό νομοσχέδιο.
«Πάντα υπάρχουν περιθώρια ελιγμών, αλλά πρέπει, όμως, να εξοικονομήσουμε από το φορολογικό νομοσχέδιο γενικότερα, που είναι κομμάτι των 13,5 δισ. ‘Αρα για τα περίπου 2,5 από το φορολογικό νομοσχέδιο, όποιος προτείνει κάποια κατάργηση θα πρέπει να προτείνει και κάτι σε αντικατάστασή της», απάντησε ο κ. Στουρνάρας ερωτηθείς για το ενδεχόμενο κατάργησης φοροαπαλλαγών, όπως αυτές που αφορούν τα παιδιά.
Αναφερόμενος στις διαφορετικές προσεγγίσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ δήλωσε ότι ο ίδιος πιστεύει στο διάλογο, «αλλά κυρίως πρέπει να διατηρήσουμε την αξιοπιστία μας γιατί αυτά τα πράγματα τα έχουμε συμφωνήσει και τα έχουμε ψηφίσει».
Επίσης, ο υπουργός Οικονομικών χαρακτήρισε πάρα πολύ θετική την απόφαση της γερμανικής Βουλής για την Ελλάδα.
Σε εξέλιξη είναι αυτή την ώρα, η συνεδρίαση της διακομματικής επιτροπής με τη συμμετοχή των εκπροσώπων που μετέχουν στο κυβερνητικό σχήμα καθώς και του αρμόδιου για την πορεία των εσόδων υφυπουργού Γ. Μαυραγάνη και ανώτατων υπηρεσιακών παραγόντων, ώστε να βρεθεί κοινός τόπος και να δοθεί άμεσα -ίσως και σήμερα- σε δημόσια διαβούλευση το νέο φορολογικό νομοσχέδιο.