Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

Νέα δημοσκόπηση: Το Μνημόνιο μεταβάλλει το πολιτικό σκηνικό


Τις μεταβολές που σημειώνονται στο πολιτικό σκηνικό μετά την ψήφιση του PSI και της Δανειακής καταγράφονται στην έρευνα Φεβρουαρίου της VPRC για το περιοδικό Επίκαιρα
Τα αποτελέσματα της προηγούμενης δημοσκόπησης της ίδιας εταιρείας για τον Ιανουάριο ήταν:
NΔ 30,5%,
ΔΗΜ.ΑΡ 13%,
ΚΚΕ 12,5%,
ΣΥΡΙΖΑ 12,5%,
ΠΑΣΟΚ 12%,
ΛΑΟΣ 6%,
Οικολόγοι Πράσινοι 3%
Πρώτα συμπεράσματα
- Η ΝΔ προηγείται σταθερά με μεγάλη διαφορά, αλλά παρουσιάζει πτώση κατά 3%, αποτέλεσμα της δυσαρέσκειας για την στάση της στη Δανειακή.
- Το ΠΑΣΟΚ σταθεροποιείται στην πέμπτη θέση των προτιμήσεων, με ποσοστό 11%.
- Μεγάλη πτώση του ΛΑΟΣ.  Το 4,5% του Φεβρουαρίου, αν δεν ανακοπεί η πτώση, θα βρεθεί κοντά στο 3% με 3,5% τις επόμενες εβδομάδες και πιθανόν να θέσει σε κίνδυνο την κοινοβουλευτική εκπροσώπηση του κόμματος.
- Το άθροισμα της Αριστεράς –ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ και Πανελλήνιο Άρμα Πολιτών –ξεπερνά το 30%, εκφράζοντας την αυξανόμενη λαϊκή δυσαρέσκεια στα συνεχή μέτρα
- Η ΔΗΜΑΡ, με τη σειρά της, απορροφά το μετριοπαθές εκσυγχρονιστικό κεντροαριστερό κομμάτι του παλαιού ΠΑΣΟΚ κι όσο δεν προκύπτει αλλαγή της κατάστασης στο ΠΑΣΟΚ τόσο σταθεροποιεί ένα εκλογικό ακροατήριο όχι συνεκτικό ιδεολογικά και κοινωνικά, ικανό, ωστόσο, αυτή τη στιγμή να τη φέρει ακόμα και στη δεύτερη θέση των εκλογικών προτιμήσεων.
- Σχετική δημοσκοπική ανάκαμψη των Οικολόγων Πράσινων (3,5%)
- Η ΔΗΣΥ  της Ντ. Μπακογιάννη  σταθερά εκτός Βουλής
- Σταθεροποίηση των εκλογικών ποσοστών της Χρυσής Αυγής κοντά στο όριο του 3%.
- Καταδίκη της κυβέρνησης από την  συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών
 

Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012

«Ναι σε όλα για την σωτηρία της πατρίδας»

“Ναι σε όλα για την σωτηρία της πατρίδας” είναι απάντηση του Αντώνη Σαμαρά στις απαιτήσεις των ευρωπαίων εταίρων.

Ο πρόεδρος της ΝΔ θα υπογράψει αύριο την επιστολή προς τους ευρωπαίους ηγέτες με την οποία θα δεσμεύεται ότι δεν θα παρεκλίνει από τις προβλέψεις του μνημονίου τώρα ή μετά τις εκλογές. Όπως έλεγε βουλευτής του κόμματος ο κ. Σαμαράς έχει ήδη στείλει μία επιστολή με δεσμεύσεις πέρυσι το Νοέμβριο και “μάτωσε” για να περάσει το δεύτερο μνημόνιο χάνοντας το ένα τέταρτο της κοινοβουλευτικής του δύναμης, η υπογραφή που του ζητάνε τώρα είναι το λιγότερο. Πιο δύσκολη για τον κ. Σαμαρά είναι η υποχώρηση που του ζητάνε στο θέμα των συντάξεων. Μετά και το χθεσινό υπουργικό συμβούλιο η θέση της ΝΔ είναι ότι η κυβέρνηση έχει την εξουσιοδότηση να συζητήσει για την εξεύρεση των περίπου 300 εκατομμυρίων ευρώ ακόμη και από τις συντάξεις με γνώμωνα όμως πάντα την προστασία των χαμηλοσυνταξιούχων. Ακόμη και για το θέμα της αύξησης των αντικειμενικών αξιών όμως που προβλέπεται σαφώς από το μνημόνιο υπάρχει υπαναχώρηση της ΝΔ. Εν τέλει το μόνο που κέρδισε από την συνολική διαπραγμάτευση ο κ. Σαμαρά ήταν ο 13ος και ο 14ος μισθός θέμα για το οποίο η Τρόικα και το ΔΝΤ λένε ότι τέθηκε μόνο για λόγους εντυπώσεων προκειμένου να αποσυρθεί. Άλλωστε θα κοπούν με την συναίνεση του κ. Σαμαρά στην επόμενη δόση των μέτρων λιτότητας. Από την στιγμή που ο κ. Σαμαράς είναι πεπεισμένος ότι η γερμανία θα αφήσει την Ελλάδα να χρεοκοπήσει είναι διατεθειμένος να κάνει τα πάντα προκειμένου να μείνει η Ελλάδα στο ευρώ ακόμη κι αν δεν το πετύχει προκειμένου να μην κατηγορηθεί στην πορεία.

Ανοικτό όμως παραμένει το θέμα των εκλογών εφόσον οι ευρωπαίοι απαιτήσουν παράταση της κυβέρνησης Παπαδήμου προκειμένου να αρχίσει η εφαρμογή των μέτρων. Το θέμα έθεσε στο υπουργικό συμβούλιο η κυρία Άννα Διαμαντοπούλου με το σκεπτικό ότι πρέπει να δρομολογηθούν μία σειρά πράγματα που μπορεί να παρατείνουν την θητεία της κυβέρνησης από δέκα μήνες μέχρι την λήξη της θητείας της. Έχει ενδιαφέρον ότι οι δύο αντιπρόεδροι του κ. Σαμαρά δεν είπαν τίποτε ούτε καν την θέση του αρχηγού τους ότι οι εκλογές θα γίνουν στις 8 Απριλίου. Ή έχουν πάρει αποστάσεις από τον πρόεδρο του κόμματος ή και ο κ. Σαμαρά υπό την πίεση των καταστάσεων παραβιάζει και την τελευταία κόκκινη γραμμή του.

Εσωκομματικές διεργασίες.

Εν τω μεταξύ συνεχίζονται και οι διέργασίες στο κόμμα του. Ο κ. Σαμαράς κάλυψε τα κενά από τις αποχωρήσεις στο  οργανόγραμμα όπου ξεχωρίζει η επιστράτευση του κ. Βαγγέλη Μειμαράκη και του “βατοπεδινού” κ. Απόστολου Κοντού. Προφανώς ο κ. Μειμαράκης ενεργοποιείται ξανά στην θέση του τομεάρχη Εσωτερικών που θα έχει την αρμοδιότητα για τις εκλογές για να καλύψει τα κενά που αφήνουν στο επίπεδο του συντονισμού του κόμματος ο γραμματέας του κόμματος κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος και ο γραμματέας της κοινοβουλευτικής ομάδας κ. Κώστας Τασούλας. Ως αρμόδιος τομεάρχης θα έχει και την ευθύνη για την εκλογική αναμέτρηση, όχι ότι το χρειάζεται ιδιαίτερα αφού διατηρεί πάντα το κύρος του στο κόμμα και έχει και ανοικτή γραμμή με τον κ. Κώστα Καραμανλή. Τα αποτελέσματα άρχισαν αμέσως να φάινονται με τις “δηλώσεις μετανοίας” ενίων εκ των 21 που καταψήφισαν και διαγράφηκαν και τώρα πια δηλώνουν ότι “παραπλανήθηκαν”. Ως πρωτεργάτες της κίνησης “καρφώνουν” οι παραπλανημένοι τους κ.κ. Κώστα Μαρκόπουλο, Μανώλη Κεφαλογιάννη, Χρήστο Ζώη και Γιώργο Βλάχο. Φυσικά έχουν πάρει εγγυήσεις ότι εφόσον δηλώσουν εγκαίρως μετάνοια θα συμπεριληφθούν στα ψηφοδέλτια της ΝΔ. Οι υπόλοιποι πάντως κινούνται σε συνεννόηση και με τον κ. Πάνο Καμμένο στην κατεύθυνση της δημιουργίας νέου πολιτικού φορέα που με τις αρχικές αντιμνημονιακές θέσεις της ΝΔ θα διεκδικήσουν ένα καλό ποσοστό στις εκλογές.

Στην ίδια κατεύθυνση κινείται ο κ. Γιάννης Μανώλης ο οποίος παραιτήθηκσε χθες με μια σκληρή δήλωση ότι ο κ. Σαμαράς εγκατέλειψε τις θέσεις του. Επίσης αρκετοί από την οργανωμένη συνδικαλιστική πτέρυγα της ΝΔ.
Ήδη διακινείται το σενάριο ο κ. Σαμαρά πριν τις εκλογές να εμφανισθεί ως ηγέτης που ενώνει την κατατμημένη συντηρητική παράταξη συμπεριλαμβανομένου και του κόμματος της κυρίας Μπακογιάννη πάντα για το καλό του τόπου. Στο βάθος βέβαια υπάρχει παντα ο κ. Καραμανλής χωρίς τις παρασκηνιακές κινήσεις του οποίου είναι ερώτημα αν η ΝΔ μπορεί να διατηρηθεί στα σημερινά της επίπεδα.

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

Παραμένουν θολά τα νερά για το μέλλον των λιμανιών


Οι υποψήφιοι επενδυτές βλέπουν πολύ θετικά το ενδεχόμενο να επιλεγεί το μοντέλο της πλήρους ιδιωτικοποίησης των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας.
Ιδιωτικοποιήσεις: Τον επόμενο μήνα οι αποφάσεις για ΟΛΠ και ΟΛΘ
Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σε ό,τι αφορά το μέλλον των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας - του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε. και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.
Αυτό ανακοινώθηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στον ΟΛΠ [OLPr.AT] Σχετικά άρθρα και κράτησε πάνω από οκτώ ώρες ανάμεσα στη διοίκηση του λιμανιού, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας και τις δύο τράπεζες που έχουν αναλάβει την εκπόνηση μελέτης, πάνω στην οποία θα βασιστούν οι αποφάσεις της πολιτείας για την εκμετάλλευση της λιμενικής βιομηχανίας της χώρας. Το ένα σενάριο που εξετάζεται είναι η πώληση του συνόλου των μετοχών των λιμανιών και το άλλο αφορά στο μοντέλο των παραχωρήσεων.
Στο Ταμείο μέχρι σήμερα έχει περάσει το 23% των μετοχών που κατείχε το Δημόσιο στα δύο λιμάνια που είναι προς πώληση, ωστόσο υπό κρατικό έλεγχο παραμένει το πλειοψηφικό πακέτο, δηλαδή το 51% των μετοχών.
Κατεύθυνση της πολιτείας είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουν πουληθεί τα δύο μειοψηφικά πακέτα σε ιδιώτες με διεθνή διαγωνισμό. Εκφράζεται επίσης η άποψη ότι ο καλύτερος τρόπος για να εκμεταλλευτεί η χώρα τη λιμενική βιομηχανία δεν είναι άλλος από τις μακροχρόνιες παραχωρήσεις, στο ίδιο πλαίσιο που παραχωρήθηκαν με πολύ υψηλά έσοδα και κέρδη για τη χώρα οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ στην κινεζική Cosco. Μοντέλο που άλλωστε έχει επικρατήσει σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το μνημόνιο
Ακόμα και το δεύτερο μνημόνιο αφήνει ανοικτή την επιλογή για την Ελλάδα να αποφασίσει μόνη της μέσα στο 2012 τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει περαιτέρω εκμετάλλευση της λιμενικής βιομηχανίας της χώρας.
Ωστόσο, σε αντίθεση με τα μέχρι τώρα δεδομένα, προβλέπει τη μεταφορά του συνόλου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο πλήρους ιδιωτικοποίησής τους, χωρίς όμως και να την υπαγορεύει ρητά.
Οι επενδυτές
Οι υποψήφιοι επενδυτές βλέπουν πολύ θετικά το ενδεχόμενο να επιλεγεί το μοντέλο της πλήρους ιδιωτικοποίησης των δύο λιμανιών. ʼλλωστε σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», στελέχη της Cosco σε συναντήσεις που είχαν τελευταία με τέσσερα υπουργεία, επαναβεβαίωσαν το ενδιαφέρον τους για τη συμμετοχή τους σε ενδεχόμενο διεθνή διαγωνισμό για την πώληση μετοχικού πακέτου (23%) του ΟΛΠ.
Ζητούσαν όμως από την πλευρά τους να αναλάβουν τη διαχείριση της εταιρείας σε πρώτη φάση, ενώ άφησαν να εννοηθεί ότι σε δεύτερη φάση θα επιθυμούσαν να αγοράσουν την πλειοψηφία των μετοχών του ΟΛΠ.
Επίσης η Cosco έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για την δημιουργία του Αττικού Λιμενικού Συστήματος ώστε τα λιμάνια της Ραφήνας, της Ελευσίνας και του Λαυρίου να περάσουν στην ομπρέλα του ΟΛΠ, ώστε να δημιουργηθεί ένας μεγάλος λιμενικός πόλος στην Αττική.
Τι λέει η μελέτη για τη Νιγηρία
Την ίδια στιγμή η UNCTAD (Ηνωμένα Έθνη) έδωσε στη δημοσιότητα ελληνική μελέτη με επικεφαλής τον σημερινό γ.γ. Λιμένων, Θάνο Πάλλη, η οποία αναφέρεται στις καλές πρακτικές άμεσων ξένων επενδύσεων στα λιμάνια και αφορά στο λιμενικό σύστημα της Νιγηρίας.
Σύμφωνα με τη μελέτη, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2000 το δημόσιο λιμενικό σύστημα της Νιγηρίας, ένα από τα μεγαλύτερα της Αφρικής, ήταν εμφανώς αναποτελεσματικό και δαπανηρό. Στη συνέχεια, υιοθέτησε το μοντέλο δημόσιων λιμενικών αρχών «landlord» και μέχρι το 2006, παραχώρησε σε ιδιώτες διαχειριστές 25 τερματικά σε όλη τη χώρα.
Το σύνολο της διαδικασίας, από την ημέρα πρόσκλησης υποβολής προσφορών μέχρι και τη λειτουργία των τερματικών σταθμών από τους ιδιώτες στους οποίους παραχωρήθηκαν, διήρκεσε λιγότερο από δύο χρόνια, με σημαντικά άμεσα και μακροπρόθεσμα οφέλη.
Σήμερα, η εμπειρία της Νιγηρίας αποτελεί «παράδειγμα σχεδιασμού και εφαρμογής παρόμοιων πολιτικών λιμενικής μεταρρύθμισης.

Στον έναν ΟΛΠ... ένας ΟΛΘ "δώρο"

Η Cosco ενδιαφέρεται να εξαγοράσει άμεσα ολόκληρο τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και, ως αντισταθμιστικό όφελος για την παραχώρηση του ελέγχου του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, να συμμετάσχει και στην ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Αυτό προκύπτει, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, από τις επαφές που πραγματοποιούνται τις τελευταίες ημέρες, με αποκορύφωμα τη συνάντηση εργασίας του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, με τον υφυπουργό της Εθνικής Επιτροπής Μεταρρυθμίσεων και Ανάπτυξης της Κίνας, Zhang Xiaoqiang, που έλαβε χώρα αυτήν την εβδομάδα.

Η επιτυχής δραστηριοποίηση της Cosco στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ έχει κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των Κινέζων για τον ΟΛΠ, παρά τις ολιγωρίες της ελληνικής πλευράς. Σημειώνεται πως οι φορτοεκφορτώσεις σε αυτούς του δύο προβλήτες σχεδόν διπλασιάστηκαν το 2011. Συγκεκριμένα, η Piraeus Container Terminal (PCT), θυγατρική της Cosco Pacific, ανακοίνωσε ότι η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στον τερματικό σταθμό φορτοεκφόρτωσης του προβλήτα ΙΙ στον Πειραιά ανήλθε στα 1,18 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (TEU) για τη χρήση που έληξε τον Δεκέμβριο και είναι 73,56% αυξημένη από το 2010.

Το 4ο τρίμηνο αποδεικνύεται ιδιαίτερα επικερδές, καθώς οι φορτοεκφορτώσεις που έγιναν αυξήθηκαν κατά 143% από το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Οι επενδύσεις της Cosco που αφορούν την κατασκευή ανατολικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ, αξίας 110 εκατ. ευρώ, και αναβάθμιση του προβλήτα ΙΙ, αξίας 100 εκατ. ευρώ, έχουν ήδη περάσει στη φάση της υλοποίησης. Στόχος η αύξηση της δυναμικότητάς τους στα 3,7 εκατ. TEU.

Ιδιαίτερη σημασία για την ολοκλήρωση του deal με το Πεκίνο για τον Πειραιά έχει και το γεγονός ότι, με ενέργειες της αρμόδιας γενικής γραμματείας του υπουργείου, οριστικοποιήθηκε η ένταξη στο ΕΣΠΑ της χρηματοδότησης που απαιτείται για την κατασκευή του νέου βραχίονα της κρουαζιέρας. Το έργο αυτό αποτελεί «κλειδί» στην προσέλκυση εταιρειών για να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως home port και ανεβάζει, αυτονόητα, σημαντικά την αξία του ΟΛΠ ως περιουσιακού στοιχείου. Προκαλεί, όμως, ήδη αντιδράσεις από παράγοντες της περιοχής, καθώς πρόκειται για ένα ευρείας έκτασης έργο, που θα αλλοιώσει τη φυσιογνωμία της περιοχής.
Παρέμβαση ΤΑΙΠΕΔ
Οι εξελίξεις, όμως, στα λιμάνια είναι ραγδαίες σε όλα τα μέτωπα. Κατ΄ αρχάς, με πρωτοβουλία του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), η κυβέρνηση πάγωσε το σχέδιο δημιουργίας του Αττικού Λιμενικού Συστήματος (εταιρική ενοποίηση Πειραιά, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας) που προωθούνταν προς ψήφιση στη Βουλή, καθώς περιέπλεκε την ιδιωτικοποίηση του Πειραιά.

Παράλληλα, το υπουργείο ζήτησε επισήμως από το ΤΑΙΠΕΔ να ξεκαθαρίσει έως τις 20 Φεβρουαρίου τις προθέσεις του αναφορικά με το τι ακριβώς θέλει να κάνει. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ενώ το υπουργείο δηλώνει ακόμη ανεπίσημα πως το 51 % σε ΟΛΠ και ΟΛΘ θα πρέπει να παραμείνει στον έλεγχο του Δημοσίου, είναι ξεκάθαρο πλέον πως αυτό δεν πρόκειται να συμβεί, αφού, σε διαφορετική περίπτωση, αποσύρεται το επενδυτικό ενδιαφέρον. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ θέλει να πωλήσει το σύνολο των μετοχών του Δημοσίου στον ΟΛΘ και όχι μόνον το 23,30% που μεταβιβάστηκε από το ελληνικό Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ αυτήν την εβδομάδα.

Την ίδια ώρα -και ενώ αναμένονται ακόμη οι εκθέσεις των συμβούλων Morgan Stanley και Τράπεζας Πειραιώς, με αποτέλεσμα να πιέζονται από το υπουργείο να παραδώσουν τις εισηγήσεις τους άμεσα-, το ΤΑΙΠΕΔ έχει προχωρήσει εναλλακτικά στην εκπόνηση των δύο προγραμμάτων για τη στρατηγική του στην πώληση των λιμανιών. Το πρώτο φέρει την κωδική ονομασία «Ποσειδών» και αφορά τα 12 μεγαλύτερα λιμάνια -περιλαμβάνει δηλαδή Πειραιά και Θεσσαλονίκη-, ενώ το δεύτερο, με την ονομασία «Νηρηίδες», τα υπόλοιπα μικρότερα λιμάνια.

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Καλές οι Θερμοπύλες αλλά ακόμη καλύτερες οι Πλαταιές


Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη
Μακάρι τα διλήμματα να ήταν πάντα άσπρο ή μαύρο, ηρωικός θάνατος σε νοερές ή αληθινές Θερμοπύλες ή υποταγή κι ατίμωση. Ζωή με καθαρές επιλογές. Από τη μια οι ήρωες κι από την άλλη οι νούλες. Μερικές φορές είναι έτσι. Άλλοτε όμως υπάρχουν αλλεπάλληλες γραμμές άμυνας, ώσπου, επιτέλους να μπορέσεις να κάνεις την επίθεση προς τον ουρανό.
Έβλεπα χθες τα καθεστωτικά δελτία της μεταπολιτευτικής παράγκας. Αν ήμουν τουρίστας στη χώρα ή ενημερωνόμουν μόνο από τους σινιέ εκβιαστές, αντζέντηδες των σκουπιδιαραίων, που όλο περαντζάδες κάνουν στο υπόγειο της Πρεσβείας για εγκρίσεις κι οδηγίες, θα είχα καταπιεί αμάσητο ότι ο Αντώνης Σαμαράς συμφώνησε με όλο τον φετφά της Τρόϊκας, πλην επικουρικών. Θα είχα μείνει και με την εντύπωση ότι το ψηλό παιδί από την Μινεσότα, ο τροχονόμος του ΔΝΤ, «αγωνίστηκε» για κάτι.
Έπρεπε να περάσουν ώρες, να ψάξεις δεξιά κι αριστερά στις συχνότητες και να βγει ο ίδιος ο Αντώνης Σαμαράς με την βραδινή δήλωση του της Πέμπτης, για να γίνει σαφές ότι η πραγματικότητα δεν έχει καμία σχέση με την καταστροφολογία. Με μνημονιακή χαιρεκακία ορισμένοι προσπάθησαν να ταυτίσουν απόλυτα τον Αρχηγό της ΝΔ με την κομπανία που αφού ξυνόταν επί μήνες, μετά μας έσυρε στο Μνημόνιο.
Με δυο κουβέντες ο Αντώνης πέτυχε να μην επιβληθεί κανένας νέος φόρος, να μην αυξηθούν οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων, να μην περικοπεί η πλειοψηφία των συντάξεων, ειδικότερα των χαμηλοσυνταξιούχων, η μείωση του κατώτατου μισθού να μην επεκταθεί και στους υπόλοιπους και να πάνε τα 6 δις απευθείας στην εξόφληση των ληξιπρόθεσμων χρεών.
Με λίγα λόγια προσπάθησε και κατάφερε να μειωθούν οι απώλειες και να αποτραπούν μέτρα, που θα βούλιαζαν την χώρα σε ακόμη μεγαλύτερη ύφεση. Ενώ δε έχει πει όχι από την πρώτη στιγμή στο περίφημο ειδικό ταμείο, κάποιοι εξακολουθούν και σχολιάζουν σαν να έχει πει ναι!
Πίστευε κανείς ότι θα μπαίναμε στην διαδικασία της διαπραγμάτευσης και θα την ολοκληρώναμε, γι’ αυτή τη φάση τουλάχιστον, χωρίς απώλειες;
Δεν είμαστε στο Φθινόπωρο του 2009. Από τη χώρα πέρασε επί δυο χρόνια ο χαζός οδοστρωτήρας, που είχε μαζί του όμως και πολλές κακές προθέσεις. Σήμερα, δυόμιση σχεδόν χρόνια από την ώρα που η τύφλα μας κι ο εξαπατημένος λαός έφερε στην ηγεσία την ιδεοληπτική κλίκα του αδερφού του πρίγκιπος Νίκου, μετράμε τις τρύπες στο νερό που έκαναν με την εργώδη ανικανότητα τους. Δεν έπιασαν μισό στόχο. Ότι έπρεπε να πέσει, ανέβηκε κι ότι έπρεπε να ανεβεί, έπεσε. Χρωστάμε πολύ περισσότερα, η ανεργία εξαφανίστηκε στα σύννεφα, κάνουμε κρόουλ στην ύφεση, έχουμε υστέρηση εσόδων, τα ελλείμματα επιμένουν, η αγορά στεγνώνει κι η παραγωγική βάση συρρικνώνεται, ενώ με τον τυχοδιωκτισμό τους οδήγησαν τη χώρα στη διεθνή ανυποληψία.
Ό,τι αυτοί οι ανίκανοι, αν όχι και κακόβουλοι, ξέσκισαν σε δυο χρόνια, δεν μπορούσε ν’ αλλάξει σε λίγες μέρες. Πρέπει  όμως να μείνουμε στο τραπέζι. Να μείνουμε στο «παιχνίδι».
Αν η Τρόϊκα και οι Γερμαναράδες επιμένανε στις οριζόντιες περικοπές, στο προταθέν ασφυκτικό πλαίσιο, που θα οδηγούσε την χώρα και την οικονομία στα Τάρταρα, και δεν δέχονταν τις περισσότερες από τις λογικές διευθετήσεις, που ζήτησε ο Αντώνης Σαμαράς, τότε δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα έλεγε όχι. Προσπάθησε στις σημερινές συνθήκες, του 2012, όχι του 2009, να επιτύχει μια λειτουργική συμφωνία και έχει ήδη ξεκάθαρα πάρει θέση προτείνοντας ελληνικό δίκαιο και αρμοδιότητα των ελληνικών δικαστηρίων για την αναγκαστική εκτέλεση. Για να υπάρχει μια ασπίδα σε ενδεχόμενη κακή εξέλιξη.
Οι ίδιοι άνθρωποι που ζητούσαν να πέσει στις νοερές Θερμοπύλες της δανειακής σύμβασης με ένα ξερό όχι, να μην μείνει στο τραπέζι και να αγωνιστεί να μειωθούν οι απώλειες στα λαϊκά εισοδήματα, να μην είναι παρών για να υπερασπιστεί μέτρα που θα τονώσουν λίγο την αγορά, όπως με την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων χρεών του δημοσίου στις επιχειρήσεις, πίσω από τις οποίες υπάρχουν χιλιάδες εργαζόμενοι κι οικογένειες τους, οι ίδιοι, μετά από μια ενδεχόμενη κατάρρευση θα του πετούσαν πρώτοι την λίθο του αναθέματος.
Το ΠΑΣΟΚ οδήγησε τα πράγματα σε οριακή κατάσταση κι ο Παπαδήμος διέψευσε γρήγορα τις προσδοκίες.
Η χώρα χρειάζεται επειγόντως εκλογές. Χρειάζεται νέα κι αυτοδύναμη ηγεσία.
Γιατί ο αγώνας συνεχίζεται. Σε λίγο θα ξανατεθούν πολλά στο τραπέζι Θα ξαναέχουμε εξελίξεις και διαπραγματεύσεις. Ποιος θα τις κάνει; Ποιος θα αντισταθεί; Αυτός που το έκανε και τώρα.
Η πατρίδα πρέπει να μείνει στο στίβο, να μην διακινδυνεύσουμε, για μικροκομματικά οφέλη λίγων ημερών, να βρεθεί απόβλητη της Ευρώπης.
Γιατί θα διακινδυνεύσω μια πρόβλεψη. Όλο αυτό δεν βγαίνει. Όχι για την Ελλάδα μόνο. Για την Ευρώπη. Είναι λοιπόν σφόδρα πιθανό η πραγματικότητα, η γενικότερη ευρωπαϊκή ύφεση, να τσαλακώσει την αλαζονεία και την ξεροκεφαλιά του Βερολίνου και η Ευρώπη να αναγκαστεί να κάνει μέσα στο 2012 αυτό που πεισματικά αρνιέται: να προχωρήσει σε ευρωομόλογο και να κόψει χρήμα. Τότε θα αλλάξουν όλα. Η Ελλάδα όμως πρέπει να είναι παρούσα, να αντέξει, να κερδίσει χρόνο. Γιατί, αδέρφια, οι Θερμοπύλες είναι καλές αλλά οι Πλαταιές είναι ακόμη καλύτερες….