Η ΔΑΚΕ τεχνικων του ΟΛΠ ανταποκρινομενη στις αναγκες των καιρων προσφερει στα μελη,και τους φιλους,ενα δικτυακο τοπο,που θα εξυπηρετουνται οι αναγκες ενημερωσης,τοσο σε υπηρεσιακο οσο και σε συνδικαλιστικο επιπεδο.
Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2011
Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011
Κατηγορηματικό ΟΧΙ της ΝΔ στις νέες μειώσεις συντάξεων

Από χθες η κυβέρνηση Παπαδήμου και τα συνεργαζόμενα …ΜΜΕ επιχειρούν να προκαταλάβουν την λήψη νέων μέτρων, δημιουργώντας κλίμα ανασφάλειας και κινδυνολογίας για την επόμενη, δόση, το PSI κλπ. Στο πλαίσιο αυτό ο υπουργός Εργασίας κ. Κουτρουμάνης ανήγγειλε από τηλεοράσεως μεγάλες μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις, που θα εξαθλιώσουν ακόμη περισσότερο τον Έλληνα συνταξιούχο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώην ΒΗΜΑ του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Π. Καψή γράφει σήμερα ότι “αν τα συνεργαζόμενα κόμματα προβάλλουν εμπόδια στην εφαρμογή των παραπάνω μνημονικών υποχρεώσεων προφανώς θα τεθεί σοβαρό ζήτημα για την κυβέρνηση συνεργασίας. Και αυτό γιατί στις επόμενες τρεις – τέσσερις εβδομάδες θα επιχειρηθεί η πλήρης κάλυψη των υποχρεώσεων που έχουν αναληφθεί στις πολλές κατά καιρούς διαπραγματεύσεις με την τρόικα και τους εταίρους. Αν η εφαρμογή κολλήσει στην αγορά εργασίας και στις επικουρικές προφανώς δεν μπορεί να υπάρξει συνέχεια και έτσι η ευκαιρία συνολικής αντιμετώπισης του ελληνικού οικονομικού προβλήματος θα έχει χαθεί πριν καν ξεκινήσει...”
Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα, που λέει και ο λαός: Η ΝΔ ανακοίνωσε πριν από λίγο ότι “συνεπής στη συμφωνία για τη δημιουργία και τη στήριξη της κυβέρνησης Παπαδήμου δεν στηρίζει νέα μέτρα σε βάρος των χαμηλοσυνταξιούχων. Η διαχείριση του “κουμπαρά” της Επικουρικής Ασφάλισης που δημιουργήθηκε αποκλειστικά από τις εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών απαιτεί διαφάνεια, ορθολογισμό και κυρίως σεβασμό“.
Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση του υπεύθυνου του Τομέα Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Αχαΐα, Ν.Νικολόπουλου:
«Εντελώς αιφνιδιαστικά ο υπουργός Εργασίας κ. Κουτρουμάνης αναγγέλλει από τηλεοράσεως μεγάλες μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις, που θα εξαθλιώσουν ακόμη περισσότερο τον Έλληνα συνταξιούχο.
Εξαγγέλλει συγχωνεύσεις επικουρικών ταμείων χωρίς μελέτη, τεκμηρίωση και σχέδιο, με πρόσχημα τη μείωση λειτουργικών δαπανών, αποκρύπτοντας την καταλήστευση των αποθεματικών τους τα τελευταία 2 χρόνια από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
Όταν όλοι γνωρίζουν ότι τα αποθεματικά αυτά έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά από εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών χωρίς κρατικές επιχορηγήσεις και δεν επηρεάζουν τον προϋπολογισμό και το έλλειμμά του.
Η χρησιμοποίηση των αποθεματικών των Ταμείων Επικουρικής Ασφάλισης για χρηματοδότηση της κύριας σύνταξης, συνιστά κρυφό έλλειμμα της κυβέρνησης για το οποίο οι υπεύθυνοι, πρέπει απολογηθούν δίνοντας στοιχεία και εξηγήσεις.
Τα ερωτήματα που εγείρονται είναι πολλά.
Γιατί η πολιτική των περικοπών και της συνένωσης αποφασίζεται τώρα και μάλιστα στο γόνατο από τον κ. Κουτρουμάνη, ενώ δεν αποτελεί δέσμευση της χώρας μας με βάση το Μεσοπρόθεσμο και το Πολυνομοσχέδιο, αλλά ούτε αποτελεί πρόβλεψη του Προϋπολογισμού που μόλις ψηφίσαμε;
Γιατί ο κ. Κουτρουμάνης φέρει άρον-άρον νέα βάρη παρά τις αντίθετες δεσμεύσεις της κυβέρνησης Παπαδήμου;
Πόσο είναι, τελικά, το έλλειμμα της Επικουρικής Ασφάλισης από την κτήση ή την πρόσφατη αγορά ομολόγων και την χρηματοδότηση της Κύριας ασφάλισης;
Η χωρίς σχέδιο ενοποίηση Επικουρικών Ταμείων και η τρίτη κατά σειρά περικοπή των Επικουρικών Συντάξεων, είναι ικανή να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα του Ασφαλιστικού Συστήματος ή θα είναι μια ακόμα θυσία χωρίς αποτέλεσμα;
Η Νέα Δημοκρατία συνεπής στη συμφωνία για τη δημιουργία και τη στήριξη της κυβέρνησης Παπαδήμου δεν στηρίζει νέα μέτρα σε βάρος των χαμηλοσυνταξιούχων.
Η διαχείριση του “κουμπαρά” της Επικουρικής Ασφάλισης που δημιουργήθηκε αποκλειστικά από τις εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών απαιτεί διαφάνεια, ορθολογισμό και κυρίως σεβασμό».
Η τοκογλυφική διεθνής απειλεί: βρετανικό δίκαιο, ή χρεοκοπία

Τις τελευταίες ημέρες και ώρες κυκλοφορούν διάφορα ‘’γαλλικά’’ στο διαδίκτυο, αναφορικά με το πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων και τη δανειακή σύμβαση. Αφήνοντας για αργότερα τις σκέψεις για την ίδρυση Σωματείου Θυμάτων Παραπληροφόρησης , το οποίο θα χρηματοδοτείται από τον προϋπολογισμό ως ΜΚΟ, ας βάλουμε κάποια πράγματα στη σωστή τους βάση.
Τι λένε οι ‘’φήμες’’;
Ότι επήλθε συμφωνία στις διαπραγματεύσεις με την τοκογλυφική διεθνή στα βασικότερα θέματα και δη στο δίκαιο που θα διέπει τα νέα ομόλογα (Αγγλικό φυσικά) και στο επιτόκιο, το οποίο λέει θα είναι κλιμακούμενο, θα ξεκινάει από 4% για τα πρώτα τρία χρόνια και μετά, με ένα από αυτά τα κολπάκια που αρέσουν στους γκολντενμπόϋδες και τα παίζουν στα δάκτυλα, θα αυξάνεται ανάλογα με το ρυθμό του ελληνικού ΑΕΠ.
Έχουμε αναλύσει επανειλημμένα ότι οι μοναδικοί άνθρωποι στον πλανήτη που προσποιούνται ότι υφίσταται ακόμα η συμφωνία του Οκτωβρίου είναι η χαρούμενη κυβέρνηση ‘’τεχνοκρατών’’, οι έλληνες τραπεζίτες (που παρά την καταστροφή που θα υποστούν ευελπιστούν ότι τουλάχιστον θα παραμείνουν στα παχυλώς αμειβόμενα πόστα τους) και οι συμμορία των καθεστωτικών ΜΜΕ. Στον υπόλοιπο πλανήτη το θέμα του PSI έχει ανάλογο ενδιαφέρον με το Κέρκυρα – Αστέρας Τρίπολης και αντιμετωπίζεται δεόντως. Όταν κάποιος πιάσει το θέμα, το κάνει μόνο για να πάρει δεδομένα ως προς το που θα κατέληγε μια τέτοια διαπραγμάτευση, για μελλοντική χρήση.
Για την οικονομία της συζήτησης θα επαναλάβουμε τους τρείς λόγους για τους οποίους η συμφωνία του Οκτωβρίου χρήζει αναθεώρησης:
1. Η τεχνική μελέτη της δανειακής σύμβασης στηρίζεται πάνω σε πολύ συγκεκριμένα αποτελέσματα αναφορικά με το στόχο της ύφεσης και του ελλείμματος. Αυτό συμβαίνει γιατί μόνο αν πιαστούν οι συγκεκριμένοι στόχοι, το ελληνικό χρέος θεωρείται βιώσιμο και αυτό με τη σειρά του αποτελεί προϋπόθεση (η βιωσιμότητα του χρέους δηλαδή) γιατί είναι θεμελιώδης καταστατική αρχή του ΔΝΤ να μη χορηγεί θαλασσοδάνεια. Όλοι γνωρίζετε καλά (και παραλίγο να το παραδεχτεί και ο κ. Σαχινίδης), ότι ο στόχος του ελλείμματος έχει ξεφύγει πέρα από κάθε έλεγχο, άρα βιωσιμότητα χρέους γιοκ, άρα νέο δάνειο, πάπαλα.
2. Άλλη μία προϋπόθεση για να λάβει η Ελλάδα ένα νέο δάνειο, μέρος του οποίου απαιτείται για την ολοκλήρωση του PSI, είναι η λεγόμενη μόχλευση του EFSF, ώστε να βρεθούν τα απαιτούμενα κεφάλαια. Όπως ίσως θα αντιληφθήκατε, πέρα από την άρνηση όλων των μεγάλων κεντρικών τραπεζών του πλανήτη να βοηθήσουν τη μόχλευση αυτή, είχαμε επίσης την άρνηση της Βρετανίας. Και σα να μην έφτανε μόνο αυτό, απειλούνται με άμεσες υποβαθμίσεις οι μεγάλες οικονομίες της Ευρωζώνης που θα εγγυόταν με τα τρία άλφα τους ένα καλό επιτόκιο με το οποίο θα δανειζόταν ο μηχανισμός, για να δανείσει στη συνέχεια τη χώρα μας. Άρα, μόχλευση γιοκ, EFSF γιοκ, άρα θα πρέπει να αρχίσουμε να ψάχνουμε νέο μηχανισμό και πράγματι η Γερμανία σε συνεργασία με το ΔΝΤ ετοιμάζει κάτι. Αυτό το κάτι όμως, προϋποθέτει νέα συμφωνία.
3. Οι οίκοι αξιολόγησης είχαν κάνει λιανά από την επόμενη μέρα της συμφωνίας, ότι είναι πολύ υποψιασμένοι ως προς τον εθελοντικό της χαρακτήρα και ότι πιθανότατα θα εκλάβουν το PSI ως ένα κλασσικό πιστωτικό γεγονός και θα βαθμολογήσουν τη χώρα μας με ένα ωραιότατο D (πιο κάτω δεν έχει), πυροδοτώντας τη φούσκα των CDS. Επιπλέον γίνεται μεγάλη συζήτηση γύρω από τα CDS στη Ευρώπη, αφού, αν ενεργοποιηθούν θα πρόκειται για μια τυπική χρεοκοπία εντός Ευρωζώνης με άγνωστες συνέπειες, αν δεν ενεργοποιηθούν, κινδυνεύουν με εξαφάνιση, με συνέπεια τα υγιή κράτη της Ευρώπης να έρθουν αντιμέτωπα με ραγδαία αύξηση των επιτοκίων δανεισμού τους. Άρα, νέο δάνειο γιοκ, αν δεν αποφασίσει πρώτα η Γερμανία τι μέλλει γενέσθαι με την τύχη των CDS.
Γιατί όλη αυτή η αναστάτωση;
Ευσεβής πόθος της τοκογλυφικής διεθνούς είναι το νέο δάνειο, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα λάβει η Ελλάδα, να διέπεται από το Αγγλικό δίκαιο. Αυτό δεν τους καίει τόσο πολύ για τα ψίχουλα που χρωστάει η Ελλάδα, αλλά είναι κυριολεκτικά χεσμένοι, γιατί το ίδιο παράδειγμα θα ακολουθήσουν η Ισπανία και η Ιταλία. Φανταστείτε λοιπόν την Ιταλία να κουρεύει 2 τρις χρέος με νομοθετική ρύθμιση, υπαγόμενη στο Ιταλικό δίκαιο, και έχετε την απάντηση στην απορία σας.
Επειδή λοιπόν η στάση των Ελλήνων διαπραγματευτών είναι σθεναρή, γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα μπορούσαν να πάνε μόνοι τους από τώρα στον Κορυδαλλό να γλιτώσουμε και τις περιττές διαδικασίες, και καθώς το θέμα τίθεται πιεστικά από τους τοκογλύφους, εικάζω ότι η απάντηση των δικών μας είναι του τύπου: ‘’Gentlemen, αν παρουσιάσουμε κάτι τέτοιο στην ελληνική κοινή γνώμη, θα γίνει επανάσταση και την επόμενη μέρα θα έχετε απέναντί σας, στην καλύτερη περίπτωση, κανέναν Αλαβάνο’’. Οπότε οι γκολντενμπόϋδες ξεκίνησαν τις διαρροές, να τσιμπήσουν αντιδράσεις.
Τι γίνεται τώρα;
Μπροστά στο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί τόσο στη διαπραγμάτευση όσο και στο εσωτερικό της Ευρώπης με πολύ σοβαρότερα θέματα (CDS, EFSF, σύμφωνο σταθερότητας, δανεισμός Ιταλίας) είναι όλοι μουδιασμένοι, με μια τάση προσωρινής ανακωχής για τις γιορτές. Η Ευρώπη θα συγκαλέσει οπωσδήποτε μια έκτακτη σύνοδο για να διαμορφώσει κάποιου είδους άμυνα και πολύ πιθανόν να λάβει και κάποια απόφαση αναφορικά με την αναθεώρηση του PSI.
Οι δικοί μας εδώ, αυτoί που γνωρίζουμε ως ελίτ (για να το πούμε κομψά), έχουν ξεκινήσει ήδη έναν καταιγισμό μαύρης προπαγάνδας που θα βομβαρδίζει κάθε μέρα τους πολίτες με μετροφοβία – μετρολαγνεία, εκβιασμό ότι αν δεν κάνουμε εκείνο και εκείνο κινδυνεύει η 7η δόση, βγαίνουμε από το ευρώ κ.λπ. Η κορύφωση θα έρθει προς το τέλος του Ιανουαρίου, όπου, αφού θα έχουμε πάρει όλα τα εξοντωτικά μέτρα που απαιτούν οι δανειστές και θα είμαστε εν αναμονή της αξιολόγησης για τη δόση και τη νέα σύμβαση, θα μας πουν: Ή Αγγλικό δίκαιο, ή χρεοκοπία.
Έρχεται νέο χαράτσι (στην ΔΕΗ για την …πράσινη ενέργεια)

Απύθμενο θράσος έχουν τελικά τόσο στην κυβέρνηση όσο και στη ΔΕΗ. Δεν έχουν ακόμη προλάβει να ανακοινώσουν τις αυξήσεις 10%-15% στα τιμολόγια του ρεύματος από την 1η του χρόνου, έρχεται νέο χαράτσι. Και δεν πρόκειται για το ρεύμα αλλά για την αύξηση του τέλους υπέρ των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) που αποφάσισε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. η χρέωση για τους οικιακούς καταναλωτές θα διαμορφωθεί, από 1ης Ιανουαρίου, στα 5,99 ευρώ ανά μεγαβατώρα, από 1,95 ευρώ που ισχύει τώρα, δηλαδή αύξηση 210% και χαράτσι 4 ευρώ για κάθε οικογένεια. Το τέλος ΑΠΕ είναι μία από τις πηγές χρηματοδότησης της παραγωγής «πράσινης» ενέργειας (από αιολικά, φωτοβολταϊκά κλπ.).
Αναλυτικά, ανά κατηγορία καταναλωτών, το τέλος ΑΠΕ διαμορφώνεται ως εξής: υψηλή τάση 2,96 ευρώ ανά μεγαβατώρα (από 1,04 ευρώ), αγροτική χρήση στη μέση τάση 2,29 ευρώ (από 0,74 ευρώ), λοιπές χρήσεις στη μέση τάση 5,35 ευρώ (από 1,69 ευρώ), αγροτική χρήση χαμηλή τάση 2,96 ευρώ (από 0,9 ευρώ), οικιακή χρήση χαμηλή τάση 5,99 ευρώ (από 1,95 ευρώ) και λοιπές χρήσεις.
Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, ο κ. Παπακωνσταντίνου θα έχει το θράσος να ανακοινώσει αυξήσεις πάνω από 10% για να καλύψει τις τρύπες της ΔΕΗ.
Στην ουσία θα κάνουν το ρεύμα είδος πολυτελείας και θα μας αναγκάσουν να γυρίσουμε στις λάμπες με το πετρέλαιο.
Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011
Αυτή δεν είναι η Ευρώπη

Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη
Η ενωμένη Ευρώπη οικοδομήθηκε πάνω σε μια στρέβλωση. Αντίθετα σε αυτό που έλεγε ο Στρατάρχης Ντε Γκωλ. Ο μεγάλος αυτός ευρωπαίος ηγέτης, έλεγε, πως η Ευρώπη για να γίνει μεγάλη παγκόσμια δύναμη χρειάζεται κοινά σύνορα, κοινούς δημοκρατικούς θεσμούς, κεφάλαια και τεχνολογία, πρώτες ύλες και στρατό. Η Γερμανία είχε κεφάλαια, μαζί με την Γαλλία τεχνολογία και μαζί με μια σειρά χώρες μπορούσαν να συνεισφέρουν σε δημοκρατικές παραδόσεις και θεσμούς. Ο Ντε Γκωλ όμως αναφερόταν και σε πρώτες ύλες και Στρατό, γιατί ήξερε πως μόνο μια απέραντη χώρα, που είναι και Ορθόδοξη, μπορούσε να τα εισφέρει αυτά. Γι’ αυτό αναφερόταν σε μια Ευρώπη από τη Μάγχη ως τα Ουράλια. Προσέξτε, έλεγε «από τη Μάγχη..», άφηνε έξω τους περίεργους τύπους που οδηγούν ανάποδα κι αν η ημειρωτική Ευρώπη τους λέει καλημέρα, αυτοί απαντούν καληνύχτα. Αυτούς που κρέμαγαν δεκαοκτάχρονα ελληνόπουλα στην Κύπρο το 1955-59 για να διαφυλάξουν τα αποικιακά κλεψιμέϊκα.
Έβαζε λοιπόν ως πρόταγμα την πολιτική ενοποίηση κι ακολούθως τους υπόλοιπους υλικούς, οικονομικούς παράγοντες.
Κοινά σύνορα η Ευρώπη δεν έχει, όταν αρνείται να εγγυηθεί την νοτιοανατολική της εσχατιά, βάζοντας φραγμό στον επεκτατισμό της Τουρκίας. Αντιθέτως την κολακεύει, σε βάρος των συμφερόντων δυο μελών της Ένωσης. Ποιος θυμάται κιόλας την θρασεία δήλωση του Ερντογάν «Η Ευρώπη δεν μπορεί να είναι χριστιανικό οχυρό» ; Τι κι αν η συντριπτική πλειοψηφία των λαών της είναι χριστιανοί; Τι κι αν οι δυο μεγάλοι πυλώνες του πολιτισμού της είναι η Ελληνορωμαϊκή παράδοση κι η χριστιανική πίστη;
Κοινοί δημοκρατικοί θεσμοί σημαίνει επίσης πραγματικό Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που να ψηφίζει νόμους κι όχι ευχολόγια. Θα σήμαινε ομοσπονδιοποίηση αλλά με παράλληλη διασφάλιση των συνόρων, των εθνικών πολιτισμών. Μια Ευρώπη των Λαών και των Πατρίδων. Και φυσικά, παράλληλα με τις εθνικές κυβερνήσεις, αληθινή κεντρική κυβέρνηση, που να εκλέγεται πανευρωπαϊκά αλλά και με θεσμικές δικλείδες ασφαλείας, ότι οι μεγάλοι δεν θα καταπιούν τους μικρούς.
Σε μια Ευρώπη χτισμένη πάνω στον Ελληνορωμαϊκό πολιτισμό, μια χριστιανική Ευρώπη, που θα εγγυόταν με στιβαρό χέρι τα ελληνικά σύνορα και θα προστάτευε την Κύπρο, ως αναπόσπαστα κομμάτια της, ποιος Έλληνας θα είχε πρόβλημα να εκχωρήσει εξουσίες για μια κοινή εξωτερική και οικονομική πολιτική, όταν θα υπήρχαν δημοκρατικοί θεσμοί και νομιμοποίηση; Με διασφαλισμένη την εθνική παιδεία και ταυτότητα, τον παραγωγικό πλουραλισμό, σε μια κοινότητα που θα συμπεριλάμβανε όλες τις κοιτίδες του σύγχρονου Δυτικού Πολιτισμού, οι ευρωπαίοι νέοι θα μπορούσαν να υπηρετούν σ’ ένα ισχυρό κοινό στρατό, αποτελούμενο από μονάδες των εθνικών στρατών.
Αυτά θα μπορούσαν να κάνουν την Ευρώπη πραγματικά κοινή Πατρίδα, με σύμβολο που δεν θα μοιάζει με σημαία αντιπροσωπείας αυτοκινήτων.
Αυτό που τελικά προτάχθηκε ήταν η οικονομική ενοποίηση, μ’ έναν τρόπο που οδήγησε στα σημερινά αδιέξοδα. Καμμία δημοκρατική νομιμοποίηση σε επίπεδο κεντρικών θεσμών και πανευρωπαϊκής διακυβέρνησης. Ισορροπίες μόνο, που αποδείχθηκαν σε βάθος χρόνου εύθραυστες και μια σαράφικη λογική με τεχνοκρατικό επίχρισμα. Τα λύσαμε με τους δασμούς, φτιάξαμε μ’ ένα περίεργο τρόπο ενιαίο ευρωπαϊκό
Χώρο Σένγκεν, όπου εμείς ταξιδεύουμε μόνο με ταυτότητα αλλά μαζί με το Δουβλίνο 2, αν το λέω καλά, μας έχουν μείνει στην Ελλάδα αμανάτι περί τα δυο εκατομμύρια μουσουλμάνοι κι όλο έρχονται αλλά κοινή Πατρίδα δεν φτιάξαμε.
Πατρίδα είναι αυτή για την οποία δακρύζεις όταν τραγουδάς τον Ύμνο της κι αντικρύζεις την Σημαία της.
Πατρίδα είναι αυτή που όταν επιστρέφεις και την διασχίζεις νοιώθεις μια οικεία συγκίνηση, αδελφοσύνη κι αλληλεγγύη με τους ανθρώπους της.
Πατρίδα είναι αυτή για την οποία είσαι διατεθειμένος να πεθάνεις, αν χρειαστεί.
Είναι ολοφάνερο πως δεν φτιάξαμε μια τέτοια Ευρώπη. Το μεγαλύτερο της επίτευγμα δεν μπορεί να είναι το ενιαίο νόμισμα. Η μεγαλύτερη παράδοση της Ευρώπης δεν ήταν η νομισματοκοπία.
Η πολιτική ορθότητα, η στενά τεχνοκρατική και οικονομίστικη λογική, ειδικά τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, για την οικοδόμηση της, οδήγησαν στην σημερινή κατάσταση, όπου η έκφραση της αλληλεγγύης είναι δανεικά αλλά με τσαμπουκά και σαρωτική επικυριαρχία των ισχυρών. Λέγε με Γερμανία.
Η Ευρώπη λοιπόν, αν επιβιώσει ή ακριβώς για να επιβιώσει, χρειάζεται κάτι άλλο, κάτι μεγαλειώδες. Να γίνει κοινή, αληθινή Πατρίδα. Που θα σέβεται τις επιμέρους Πατρίδες και θα τις προστατεύει. Όπου δεν θα υπάρχουν μικρές Πατρίδες που θα γίνονται λεία των ισχυρότερων.
Για να γίνει αυτό, χρειάζεται μια νέα Ευρωπαϊκή Ιδέα, που να έχει ρίζες στην Ιστορία, στις καρδιές, στις αξίες που είναι κοινές για τους Λαούς. Τα θεμέλια πρέπει πρωτίστως να είναι στις συνειδήσεις, όχι στα χαρτοφυλάκια. Αυτό δεν μπορούν να το κάνουν τεχνοκράτες, διότι αυτή η νέα κεντρική Ιδέα, που χρειάζεται η Ευρώπη, είναι κατεξοχήν πολιτική. Δεν διδάσκεται στο London School of Economics και δεν αποτελεί μέρος της ημερήσιας διάταξης στα Διοικητικά Συμβούλια των Τραπεζών. Πρέπει να ξέρεις Ιστορία, που είναι η αληθινή πολιτική επιστήμη.
Από πού λοιπόν θα ήταν φυσικό να ξεκινήσει αυτή η νέα Ευρωπαϊκή Ιδέα, αν όχι από την πηγή των πάντων; Μα, εμείς οι επαίτες των δόσεων, θα πουν κάποιοι; Από εδώ, από το Έθνος των δανειοληπτών, όπως μας κατάντησε η μεταπολιτευτική «παράγκα»; Γιατί όχι; Ο αληθινός πλούτος μας ήταν, είναι και θα είναι οι άνθρωποι μας, οι Έλληνες. Τα δαιμόνια μυαλά κι οι καρδιές τους. Από αυτά πάντα θα δίνουμε και ρέστα.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)

