Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

Γκάφα ή έγκλημα οι εγγυήσεις προς Φιλανδία;

 


H Eλλάδα δεν προσφέρεται ούτε ως ενέχυρο, ούτε ως υποθήκη.
Το γράφαμε εδώ και μήνες, αλλά το απευχόμασταν!
Δυστυχώς, όμως, αυτή η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να τελειώσει τη δουλειά. Αλλιώς δεν εξηγείται η βιασύνη.
Περιττεύει να επαναλάβω πόσες φορές μας διαβεβαίωσε, προσωπικώς ο κ. Παπανδρέου από το βήμα της Βουλής, ότι δεν τίθεται ζήτημα εμπράγματων εγγυήσεων για τα δάνεια που μας χορηγούν οι εταίροι μας. Ακόμα και μετά τον …θρίαμβο της 21ης Ιουλίου, ο μαθητευόμενος στα οικονομικά, Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Οικονομικών, μας ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει θέμα.
Χθές μας ανακοίνωσαν, εν χορδαίς και οργάνοις, τη συμφωνία με την Φιλανδία, την οποία διαπραγματεύτηκε ο κ. Βενιζέλος. Και ω του θαύματος! Η Φιλανδία εζήτησε και έλαβε εγγυήσεις, για το δάνειο που θα δώσει στην Ελλάδα!
Πρόκειται για γκάφα ολκής, αν έγινε από ανικανότητα.
Είναι έγκλημα κατά της χώρας, αν έγινε από πρόθεση.
Λυπούμαι, αλλά δεν μπορώ να σκεφθώ κάτι ηπιότερο!
«Πριν αλέκτορα φωνήσαι τρις», βγήκαν σήμερα η Αυστρία, η Ολλανδία και η Σλοβακία και είπαν το αυτονόητο: ότι δεν μπορούν κάποιες χώρες να λάβουν περισσότερες εγγυήσεις από κάποιες άλλες!
Είναι προφανές ότι άνοιξε ο Ασκός του Αιόλου!
Και να μην είχαν πρόθεση μερικές χώρες (και οι περισσότερες δεν είχαν) να ζητήσουν εγγυήσεις, αίφνης θα βρεθούν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση! Θα κατηγορηθούν –και δικαίως- και από την αντιπολίτευση και από τους πολίτες τους ότι δεν διασφαλίζουν τα χρήματα που χορηγούν στην Ελλάδα!
Και θα απαιτήσουν και αυτές με τη σειρά τους εγγυήσεις!
Αντιλαμβάνεται ο κ. Βενιζέλος τι ιστορία άνοιξε;
Και καλά με τις χώρες, μπορεί να ληφθεί μια πολιτική απόφαση και να κλείσει το θέμα.
Με τους ιδιώτες ομολογιούχους τι θα γίνει;
Ας μην έχει καμιά αμφιβολία ότι κερδοσκοπικά Funds που κατέχουν ελληνικά ομόλογα, αντί να τα πουλήσουν στη δευτερογενή αγορά και μάλιστα σε εκπτωτικές τιμές, θα απαιτήσουν εγγυήσεις!
Και η συμφωνία με τη Φιλανδία έγινε ενώ ακόμα βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για την αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους με τις τράπεζες.
Σκέφθηκε ο κ. Βενιζέλος ότι μπορεί να τινάξει όλη τη διαδικασία στον αέρα;
Δηλαδή, να υπονομεύσει ακόμα και τις αποφάσεις της 21ης Ιουλίου;
Η χώρα μπορεί να βρεθεί σε τραγική θέση και αντιμέτωπη με το εξής εφιαλτικό σενάριο :
Να μετατραπεί το σύνολον του δανεισμού της (που μέχρι τώρα ήταν ανυπόθηκος), σε ενυπόθηκο! Και επειδή είναι μετρημένα αυτά που μπορούν να υποθηκευθούν, το μυαλό όλων πάει σε συγκεκριμένα πράγματα.
Υπάρχουν και χειρότερα:
Πρώτον, με τη γενικότερη οικονομική και όχι μόνο απαξίωση της χώρας, τα περιουσιακά της στοιχεία αποτιμώνται πολύ κάτω της αντικειμενικής τους αξίας! Όταν ακόμα και ο Πρόεδρος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων καθηγητής Κουκιάδης, πριν λίγες μέρες δήλωνε ότι στην παρούσα συγκυρία δεν μπορεί να γίνουν αποκρατικοποιήσεις, πως ο κ. Βενιζέλος προχωράει σε εγγυήσεις; Συνέπεια αυτής της οικονομικής πραγματικότητας θα παρασχεθούν ως εγγυήσεις περισσότερα περιουσιακά στοιχεία η πραγματική αξία των οποίων υπερβαίνει το ύψος των δανείων!
Δεύτερον, τι είδους εγγυήσεις παρέχει ο κ. Βενιζέλος; Έχει την απαιτούμενη προς τούτο εξουσιοδότηση; Δυστυχώς, ο κ. Βενιζέλος με τη συγκεκριμένη του συμφωνία αποδεικνύεται και κακός νομικός!
Τρίτον, ποιος αποτίμησε την αξία των εγγυήσεων; Προφανώς η διαδικασία εξελισσόταν στο παρασκήνιο γιατί οι αποτιμήσεις θέλουν καιρό. Δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη; Τίθεται, επομένως, και ένα ζήτημα αξιοπιστίας: ενώ μας διαβεβαίωναν ότι δεν τίθεται θέμα εγγυήσεων, στο παρασκήνιο προετοίμαζαν το έδαφος!
Τέταρτον, έχει σκεφθεί ο κ. Βενιζέλος την εξής ακραία περίπτωση: σε μια δεδομένη χρονική συγκυρία να συμφέρει στο δανειοδότη να μας οδηγήσει σε πτώχευση επειδή για αυτόν θα έχουν μεγαλύτερη αξία οι εγγυήσεις που έλαβε, παρά το δάνειο που μας χορήγησε; Και μπορεί αυτό να μην φαντάζει πιθανό για μια χώρα, αλλά η προοπτική σίγουρα …σκανδαλίζει ένα κερδοσκοπικό Hedge Fund;
Πολύ φοβούμαι ότι στην Κυβέρνηση έχουν απωλέσει προ πολλού την επαφή με την πραγματικότητα. Οι σκληρές διαπραγματεύσεις περί των οποίων ομίλησε ο Πρωθυπουργός, χειροκροτούμενος από τους Υπουργούς τους, αποδεικνύονται ένα τεράστιο φιάσκο. Δεν κάνουν σκληρές διαπραγματεύσεις, αλλά άνευ όρων παραχωρήσεις! Προσέρχονται περιδεείς στις συζητήσεις με τους δανειστές μας, έτοιμοι να ενδώσουν ακόμα και στις πλέον παράλογες απαιτήσεις.
Θεωρώ, ότι πρέπει να χυθεί και μάλιστα αμέσως άπλετο φώς στη συμφωνία με τη Φιλανδία. Να ενημερωθεί ο ελληνικός λαός σε τι συνίστανται αυτές οι εγγυήσεις. Ανεξαρτήτως αυτού, όμως, η συμφωνία και μόνο για παροχή εγγυήσεων είναι άκρως απαξιωτική για τη χώρα μας. Ουδείς μας εμπιστεύεται και ουδείς πιστεύει ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας.
Η απαίτηση των Φιλανδών για εγγυήσεις, σημαίνει απόσυρση της εμπιστοσύνης τους από την κυβέρνηση του κ. Παπανδρέου.
Ζητούν ως εγγύηση την Ελλάδα!
Αυτή την εγγύηση δεν έχει δικαίωμα να την παράσχει ούτε ο κ. Βενιζέλος, ούτε ο κ. Παπανδρέου.
Γιατί η Ελλάδα ανήκει σε όλους εμας.

Πέμπτη 18 Αυγούστου 2011

Μας στρώνουν το χαλί της εξόδου από την Ευρωζώνη

 
Το… χαλί για την έξοδο της Ελλάδας, της Πορτογαλίας και όποιας άλλης αδύναμης χώρας από τη ζώνη του ευρώ ετοιμάζουν οι ισχυροί της Ευρώπης, κάτι που διαφάνηκε και από τις χθεσινές (μη) αποφάσεις της συνάντησης Μέρκελ – Σαρκοζί.
Καθώς σήμερα είναι τεχνικά αδύνατη η αποβολή μιας χώρας από την ΕΕ και είναι ένα ζήτημα για το πόσο θα μπορούσε να κλονίσει το ευρώ, η απόφαση για οικονομικό συμβούλιο και οικονομική διακυβέρνηση ουσιαστικά οδηγεί σε νέους, επώδυνους για τη χώρα μας, δρόμους. Ακόμη και το σχέδιο για ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς δείχνει την απόφαση Γαλλίας και Γερμανίας να δώσουν κόκκινη κάρτα στη «απροσάρμοστες» οικονομικά χώρες.
Προετοιμάζεται έτσι το έδαφος για την έξοδο από τη ζώνη του ευρώ όταν αυτό το ενδεχόμενο δε θα πλήττει το κοινό νόμισμα.
Καθόλου τυχαία δεν είναι τα συνεχόμενα δημοσιεύματα στον ξένο τύπο αλλά και οι εκτιμήσεις κορυφαίων οικονομολόγων, κυρίως από τη Γερμανία, για το ενδεχόμενο να φύγει η Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Προλειαίνεται το έδαφος για μια μικρότερη Ένωση χωρίς να υπάρχουν χώρες που είναι «απείθαρχες» δημοσιονομικά, σύμφωνα φυσικά με τα πρότυπα της Μέρκελ και των σκληρών της Ευρώπης.
Ένα τέτοιο σενάριο, εφόσον υλοποιηθεί σε δύο – τρία χρόνια, θα δημιουργήσει στην ουσία μια Ευρώπη δύο ταχυτήτων με πλούσιες χώρες στο Βορρά και παρίες στο Νότο, εξαθλιωμένους λαούς και παντελή απουσία αλληλεγγύης από την πλευρά των ισχυρών.
Όλα αυτά που συζητιούνται στις Βρυξέλλες, το Βερολίνο και το Παρίσι τα γνωρίζει η κυβέρνηση αλλά αδυνατεί να κάνει κάτι. Εγκλωβισμένη στα λάθη του πρόσφατου παρελθόντος της με τα μνημόνια και τα μεσοπρόθεσμα, με την απουσία διαπραγματευτικής ικανότητας και με την εθελόδουλη στάση της, περιμένει απλά τις εξελίξεις.
Δυστυχώς, το μάρμαρο θα το πληρώσει και πάλι ο λαός καθώς από την ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσουν και πάλι οι συζητήσεις για την 6η δόση, για το νέο δάνειο, για τα νέα μέτρα που πρέπει να λάβει η Ελλάδα, για τις νέες περικοπές, για νέους φόρους. Φαύλος κύκλος στο οποίο έχει μπει η χώρα και πολύ δύσκολα θα βγει.

.ΝΔ: Απογοήτευση για τις αποφάσεις Μέρκελ-Σαρκοζί

 
Έλλειμμα αποφασιστικότητας για την αντιμετώπιση της κρίσης καταλόγισε ο εκπρόσωπος της ΝΔ στο γαλλογερμανικό άξονα μετά τις χθεσινές ανακοινώσεις των κ.κ. Μέρκελ και Σαρκοζί, εκτιμώντας παράλληλα πως η απόφαση της 21ης Ιουλίου οδηγεί πλέον σε όλο και πιο ασφυκτικές δεσμεύσεις για την Ελλάδα, με την κυβέρνηση να αδυνατεί να βάλει τέλος στον κατήφορο.
Εκφράζοντας την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι η χθεσινή συνάντηση των δύο ηγετών δεν κατέληξε σε αποφάσεις όπως η θέσπιση ευρωομολόγου και η ενίσχυση του Ταμείου Στήριξης (EFSF) με επαρκή κεφάλαια, ώστε να παρεμβαίνει και στη δευτερογενή αγορά ομολόγων και να αποθαρρύνει τις επιθέσεις των κερδοσκόπων, ο κ. Μιχελάκης παρατήρησε πως το τελικό αποτέλεσμα αποδοκιμάστηκε από τις διεθνείς αγορές και για μία ακόμα φορά, δεν υπήρξε η απαραίτητη αποφασιστικότητα για την αντιμετώπιση της κρίσης, που έχει πλέον ευρωπαϊκές διαστάσεις.
«Τελικώς», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της ΝΔ, «αποδεικνύεται ότι η απόφαση της 21ης Ιουλίου οδηγεί σε όλο και πιο ασφυκτικές δεσμεύσεις για την Ελλάδα, ενώ απομακρύνεται η πραγματική διέξοδος από την κρίση της Ευρώπης και η ελληνική κυβέρνηση προσφέρει το θλιβερό θέαμα ν πανηγυρίζει που απορρίφθηκαν όσα και εκείνη επιδίωκε (όπως το ευρωομόλογο), ενώ προχώρησαν όσα και εκείνη ήθελε να αποφύγει (όπως οι "εγγυήσεις" του νέου δανεισμού).
Κλείνοντας, ο κ. Μιχελάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «δεν μπορεί να βάλει τέλος στον κατήφορο, ή ακόμα χειρότερα, δεν καταλαβαίνει τον κατήφορο στον οποίο έχει οδηγήσει τα πράγματα».

Δευτέρα 15 Αυγούστου 2011

ΕΠΕΙΓΟΝ-ΑΙΜΑ ΓΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ


Ο συναδελφος ΣΥΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ  νοσηλευεται στο  Νοσοκομειο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ στην 1-ΝΕΣ σε κρισιμη κατασταση μετα απο τρια σοβαρα χειρουργεια.Χρειαζεται αμεσα 20 φιαλες αιμα ανεξαρτητου ομαδας.Παρακαλειστε να βοηθησετε αμεσα η κατασταση ειναι πολυ σοβαρη.

Παρασκευή 12 Αυγούστου 2011

Προχωρά ο εκσυγχρονισμός του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς



Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς εκσυχρονίζεται και βελτιώνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του στον τομέα της κρουαζιέρας.
Ο Οργανισμός προχώρησε στη μίσθωση πέντε, νέων λεωφορείων τελευταίας τεχνολογίας για την εξυπηρέτηση των τουριστών των κρουαζιεροπλοίων στην ακτή Ξαβερίου. Τα λεωφορεία αυτά που θα αντικαταστήσουν παλαιότερα διαθέτουν οικολογικούς κινητήρες.
Ηδη έχει προσθέσει νέες ηλεκτρονικές πύλες Χ Rays και ταινιόδρομους για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας, έχει δημιουργήσει ειδικό χώρο για τα ταξί, ενώ αύξησε και τις αίθουσες αναμονής στο σταθμό επιβατών κρουαζιέρας στην ακτή Ξαβερίου με νέους, αισθητικά αναβαθμισμένους χώρους.
Επίσης, εντός του φθινοπώρου αναμένεται να λειτουργήσει και νέος Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας στην περιοχή «Κανέλλου», διπλασιάζοντας έτσι τη δυναμικότητα υποδοχής επιβατών κρουαζιέρας.
Χθές, με απόφαση του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Π. Γερουλάνου εγκρίθηκε το κτιριολογικό και μουσειολογικό πρόγραμμα του Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων, το οποίο θα εγκατασταθεί στο κτίριο του παλαιού ΣΙΛΟ εντός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού του ΟΛΠ.
Τέλος, ΟΛΠ και ΣΕΠ αποφάσισαν την καθιέρωση ειδικού τέλους, που θα καλύπτει μέρος του κόστους εφαρμογής των απαιτούμενων συστημάτων ασφαλείας για τον έλεγχο των κοντέινερ, στην κοινή Ελεύθερη Ζώνη Τύπου 1. Το τέλος ορίζεται σε 9,80 ευρώ ανά έμφορτο εμπορευματοκιβώτιο εισαγωγής ή εξαγωγής.
Σημειώνεται ότι ΟΛΠ και ΣΕΠ συμφώνησαν πρόσφατα για την εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων ασφαλείας για τα κοντέινερ.