Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

Ο Σαμαράς άρχισε την επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου


«Και τι ζητάς για να συμφωνήσεις.Όταν η κ. Μέρκελ, αναγκάζεται να υποβάλλει αυτό το ερώτημα στον Αντώνη Σαμαρά, ένα είναι βέβαιο: Η επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου άρχισε! Από τον αρχηγό της ελληνικής Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Να πάρετε πίσω την φορολογία και θέλω λεφτά για επενδύσεις“, ήταν η απάντηση του Σαμαρά.
Με άλλα λόγια, ο Αντώνης Σαμαράς άρχισε χθες στην σύνοδο των ευρωπαϊκών συντηρητικών κομμάτων την επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου, ενώ η πειθήνια κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και ο επικεφαλής της αντιμετωπίζονται ήδη στην Ευρώπη ως παρελθόν.
Μου έλεγε το πρωϊ έμπειρος διπλωμάτης: Για όσους αντιλαμβάνονται τα βασικά της πολιτικής όταν ένας πολιτικός αρχηγός επιμένει στις απόψεις του, ενώ τον πυροβολούν, τότε αυτόν τον αρχηγό οφείλεις να τον ακούσεις και να τον σεβαστείς. Ακόμα και αν διαφωνείς μαζί του! Και στο τέλος κάτι θα του δώσεις! Γιατί όποιος ζητάει και επιμένει, κάτι κερδίζει!
«Μα τον λένε λαϊκιστή και ότι οι προτάσεις του δεν είναι ρεαλιστικές», αντέτεινα για να ..πυροδοτήσω τη συζήτηση.
«Οι γνωστές υπερβολές του τύπου! Όταν δεν μπορείς να αντικρούσεις κάποιον, τον χαρακτηρίζεις λαϊκιστή ή ότι λέει ανέφικτα πράγματα! Και νομίζεις ότι καθάρισες! Στο κάτω –κάτω οι περισσότεροι πολιτικοί λαϊκιστές είναι! Η  Μέρκελ δεν αποφασίζει για τις τύχες της Ευρώπης με τα μάτια στραμμένα στις τοπικές εκλογές;»
Ας δούμε λοιπόν τα χθεσινά γεγονότα ψύχραιμα.
Ο Σαμαράς είναι πλέον μια υπολογίσιμη δύναμη στην Ευρώπη. Μπορεί να διαφωνούν, αλλά θα ακούν τη γνώμη του και ξέρετε γιατί;  Γιατί η πολιτική δεν είναι απλή αριθμητική και ποτέ δεν είσαι σίγουρος για τις αποφάσεις σου. Και ο εφιάλτης είναι να έχει δίκιο ο αντίπαλος! Για αυτό θέλουν να καταπνίξουν τις αντιρρήσεις του Σαμαρά. Τρέμουν στο ενδεχόμενο να τον ακούσουν σε  λίγους μήνες να λέει: «εγώ σας τα έλεγα!» Αυτό θα αποτελέσει κόλαφο για την προσωπική τους αξιοπιστία. Θέλουν να μας πείσουν ότι το Μνημόνιο  είναι μονόδρομος. Γιατί αν αποτύχουν θα μπορούν εύκολα να δικαιολογηθούν, ότι δεν υπήρχε εναλλακτική πρόταση! Ενώ τώρα ο Σαμαράς, τους αφαιρεί το άλλοθι της αποτυχίας!
Η Μέρκελ, ο Μπαρόζο και ο Γιούνκερ, έχουν εγκλωβιστεί σε μια πολιτική που την υπέδειξαν τεχνοκράτες. Όμως η πολιτική αυτή φέρει τη σφραγίδα τους. Θα επιμείνουν, όσο η Ελλάδα αντέχει και όσο οι ίδιοι μπορούν να διαχειρίζονται το κόστος της σωτηρίας μας.
Όμως, κατά βάθος γνωρίζουν ότι η πολιτική τους είναι αδιέξοδη.
Στο τέλος, θα έχουν μια επιλογή που θα τους διασώσει όλους. Τη σωτηρία της Ελλάδας θα αναλάβει εκείνος που διαφωνούσε με τη λαθεμένη  συνταγή…
Πάντα έτσι γίνεται. Και ο …άσωτος θα γίνει δεκτός με  τις δέουσες τιμές!

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011

Σαμαράς ανυποχώρητος στις πιέσεις της Μέρκελ και των άλλων


Επί τρεισήμισι ώρες, η Μέρκελ, ο Μπαρόζο, ο Ρομπάι και οι σύμμαχοί τους  σφυροκοπούσαν τον Αντώνη Σαμαρά  στην σημερινή σύνοδο του Ευρωπαϊκού λαϊκού Κόμματος, ασκώντας αφόρητες πιέσεις προκειμένου να συμφωνήσει στα μέτρα που θέλουν να επιβάλουν στην Ελλάδα και να δώσει συναίνεση στην κυβέρνηση Παπανδρέου.
Και “επί τρεισήμισι ώρες ο Σαμαράς στάθηκε βράχος, ανυποχώρητος“, όπως είπε προ ολίγου μέλος της συνοδείας του. Και όχι μόνο αντιστάθηκε στις αφόρητες πιέσεις, αλλά παρουσίασε αναλυτικά τις θέσεις της ΝΔ, εξηγώντας γιατί το “φάρμακο είναι λάθος” και γιατί πρέπει να αποδεχθούν τις λύσεις που προτείνει ο ίδιος και γίνονται αποδεκτές ακόμα και από τον ….ΟΗΕ. “Αν δεν το κάνετε τώρα θα ξανάρθουμε την επόμενη φορά και θα λέμε τα ίδια” τους είπε μεταξύ άλλων.
Το αποτέλεσμα ήταν στο τέλος της συνεδρίασης να έχουν μεταπεισθεί αρκετοί από τους συντηρητικούς ηγέτες της Ευρώπης, οι οποίοι στηρίζουν τώρα τον Σαμαρά.
Ο Ούγγρος πρωθυπουργός συνιστούσε “κουράγιο” και έλεγε ότι “τα ίδια τράβηξα κι εγώ“. “Ήταν καταπληκτικός ο Σαμαράς” είπε στον κ. Παπασταύρου της συνοδείας του προέδρου της ΝΔ και πρόσθεσε: “καλά κάνει και δεν κάνει πίσω“.
Υπέρ του Σαμαρά τάχθηκαν εξάλλου, ο πρωθυπουργός του Βελγίου, ο επικεφαλής των ευρωβουλευτών του Λαϊκού Κόμματος, τον οποίο συνάντησε ο πρωί ο Α. Σαμαράς, ο Ισπανός Ραχόϊ, ο πρωθυπουργός της Ιρλανδίας και ο πρωθυπουργός της Δανίας ο οποίος δήλωσε ότι “η ομιλία του Σαμαρά ήταν εξαιρετική“.
Απήχηση αρχίζουν να έχουν οι θέσεις Σαμαρά και στους εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου, πολλοί από τους οποίους ζητούσαν συνεντεύξεις μετά την συνέντευξή του στους Fianancial Times.
“Κριτής όλων μας ο Ελληνικός λαός”
Μετά το πέρας των εργασιών της Συνόδου, ο Α. Σαμαράς έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Είχα την ευκαιρία να μιλήσω με τους εταίρους μας στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα. Επανέλαβα ότι συμφωνούμε με τους στόχους και με τα μέσα δημοσιονομικής εξυγίανσης: Με την εξάλειψη του ελλείμματος, τον περιορισμό του χρέους, τη μείωση της κρατικής σπατάλης και τις διαρθρωτικές αλλαγές. Αυτά όλα τα έχουμε προτείνει, τα έχουμε στηρίξει και εξακολουθούμε να τα στηρίζουμε. Και είμαστε οι πρωτοπόροι που ζητάμε πολύ περισσότερα από όσα μπορεί να κάνει η κυβέρνηση και σε αποκρατικοποιήσεις και στην αξιοποίηση περιουσίας.
Αλλά διαφωνούμε με το μίγμα πολιτικής, που έχει ήδη οδηγήσει σε βαθιά και παρατεταμένη ύφεση, που έχει παραλύσει την Οικονομία κι έχει ακυρώσει το πρόγραμμα εξυγίανσης. Καθώς όλα τα αποτελέσματά του βρίσκονται πια πολύ μακριά από τους στόχους.
Οι άλλοι πολιτικοί αρχηγοί άκουσαν τις απόψεις μας. Τους εξηγήσαμε ότι δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε το λάθος. Βεβαίως, κάποια άρθρα του εφαρμοστικού νομοσχεδίου, θα τα ψηφίσουμε γιατί συμφωνούμε, τους είπα.
Επέμεινα ότι ευθύνη δεν είναι να αποδεχόμαστε το λάθος, αλλά να το επανορθώσουμε. Κι αυτή είναι η υπέρτατη πολιτική ευθύνη και απέναντι στην Ελλάδα και απέναντι στην Ευρώπη. Γιατί δεν κρίνεται μόνο η τύχη της Ελλάδας…
Ακούστηκαν διαφορετικές προσεγγίσεις. Παρέμεινα στην άποψη μου ως το τέλος. Κάποιοι καταλάβαιναν ότι έχουμε δίκιο. Οι περισσότεροι επέμειναν στις δικές τους.
Όμως, κριτής κάθε οικονομικού προγράμματος είναι τα αποτελέσματά του. Και κριτής όλων μας είναι ο Ελληνικός λαός».
Προσερχόμενος εξάλλου στη Σύνοδο Κορυφής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, ο κ. Σαμαράς  έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Υποστηρίζω πλήρως την ανάγκη δημοσιονομικής προσαρμογής στην Ελλάδα.
Όμως, το ακολουθούμενο μείγμα πολιτικής που εφαρμόζει η Σοσιαλιστική Κυβέρνηση, προσθέτει φόρους σε μια οικονομία σε πρωτοφανή ύφεση.
Αυτή η πολιτική έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα, όπως αποδεικνύεται από όλα τα οικονομικά μεγέθη.
Απαιτούνται διαρθρωτικές δράσεις, για να διασφαλίσουμε την ανάκαμψη της Ελληνικής Οικονομίας και την αποπληρωμή των δανείων. Θα συζητήσω αυτά τα θέματα με τους συναδέλφους μου».

Ίδια γλώσσα Σαμαρά σε Ελλάδα και Ευρώπη


« Μου ζητούν να στηρίξω το ίδιο φάρμακο για κάποιον  που πεθαίνει από αυτό το φάρμακο. Δεν θα το κάνω», δηλώνει ο Αντώνης Σαμαράς, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ηλεκτρονική έκδοση των Financial Times, χθες Τετάρτη, και θα αναδημοσιευθεί στην σημερινή έντυπο έκδοση.
Παραθέτουμε ολόκληρο το δημοσίευμα, από το οποίο κατά την γνώμη μας προκύπτει σαφέστατα ότι στην Ευρώπη αρχίζουν και καταλαβαίνουν το πρόβλημα που οι ίδιοι δημιούργησαν στην Ελλάδα . Αρχίζουν επίσης να “καταλαβαίνουν” τι λέει ο Σαμαράς:
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αντώνης Σαμαράς, δήλωσε ότι το κόμμα του θα καταψηφίσει τα μέτρα λιτότητας που έχει  προαναγγείλει  η κυβέρνηση, εξανεμίζοντας επί της ουσίας τις ελπίδες των ξένων πιστωτών, οι οποίοι ήλπιζαν ότι οι πολιτικές τάξεις της Ελλάδος θα ενωνόντουσαν, σε μια τελευταία προσπάθεια για να αποφευχθεί η μη τήρηση των υποχρεώσεων  εκ μέρους της χώρας.
Την επόμενη εβδομάδα, η κυβέρνηση πρόκειται να θεσπίσει ένα πακέτο μέτρων, ύψους 28 δις ευρώ, το οποίο θα περιλαμβάνει περικοπές δαπανών και αύξηση της φορολογίας, ώστε να εξασφαλίσει την επόμενη δόση ύψους 12 δις ευρώ, από το διεθνές δάνειο  των 110 δις εύρω, το οποίο σύναψε για να αποφύγει την πτώχευση.
Την Δευτέρα, οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης, απηύθυναν δημόσια έκκληση σε όλα τα κόμματα της Ελλάδος, να στηρίξουν το πρόγραμμα λιτότητας, υποστηρίζοντας ότι η εθνική ενότητα αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία.
Όμως, οι συνομιλίες που διεξήχθησαν την προηγούμενη εβδομάδα μεταξύ του πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου και του κ. Σαμαρά ,οι οποίες είχαν ως στόχο τον σχηματισμό μιας κυβέρνησης εθνικής ενότητας, δεν ευόδωσαν και ο κ. Παπανδρέου επέλεξε τον δρόμο του ανασχηματισμού του υπουργικού του συμβουλίου.
Η κυβέρνηση κατέχει μια ισχνή πλειοψηφία στο κοινοβούλιο των 300 θέσεων, όμως και τα 155 μέλη της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση.  Από την πλευρά της, η ΝΔ ψήφισε κατά της κυβερνήσεως.
Παρόλο που  η ψήφος εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση, δείχνει πως θα καταφέρει να περάσει το πακέτο λιτότητας την ερχόμενη εβδομάδα, οι διεθνείς πιστωτές ανησυχούν ιδιαίτερα για το πολιτικό κλίμα της Ελλάδας, το οποίο φλέγεται.
Η φοβία τους έγκειται στο γεγονός, ότι οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν ώστε να αποφευχθεί η αθέτηση των υποχρεώσεων της Ελλάδας και ενός ισχυρού σοκ στο διεθνές οικονομικό σύστημα, δεν πρόκειται να πραγματοποιηθούν, εάν το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ δεν παραμερίσουν τις διαφορές τους, ώστε να αντιμετωπίσουν την  κρίση που διανύει η χώρα ως ζήτημα εθνικής σημασίας.
Ο κ. Σαμαράς, είπε, ότι η βασική του διαφωνία με την κυβερνητική πολιτική, είναι πως με το να αυξάνει την φορολογική επιβάρυνση την στιγμή που η χώρα βρίσκεται σε βαθιά ύφεση, καταστρέφει την αναπτυξιακή πορεία της. Η πολιτική αυτή, αποθαρρύνει τον κόσμο , καθώς ήδη υποφέρει από την υψηλή ανεργία και τις περικοπές των μισθών, και έχει οδηγήσει  στο κλείσιμο των επιχειρήσεων, την φοροδιαφυγή και την εγκατάλειψη της χώρας από πολλούς πολίτες.
« Όταν, παρά τις θυσίες που έχεις κάνει, δεν βλέπεις φως στο τούνελ, εκνευρίζεσαι, και εκνευρίζεσαι με το σύστημα, όχι μόνο με συγκεκριμένους πολιτικούς και κόμματα. Αυτό είναι επικίνδυνο», τόνισε ο κ. Σαμαράς.
«Η ρευστότητα είναι το κορυφαίο πρόβλημα της οικονομίας. Φανταστείτε τι θα συμβεί στην πραγματική οικονομία όταν δεν υπάρχουν ιδιωτικές δαπάνες, δεν υπάρχουν δημόσιες δαπάνες και δεν υπάρχουν άμεσες διεθνείς επενδύσεις. Τα πάντα κλείνουν. Δημιουργείται μία «εξάντληση εγκεφάλων» μορφωμένοι άνθρωποι εγκαταλείπουν τη χώρα.
Η Ελλάδα θα πρέπει να μειώσει το φόρο προστιθέμενης αξίας, να μειώσει τον φορολογικό συντελεστή επί των εταιρικών κερδών και να προβεί στο κόψιμο των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης των εργοδοτών, προκειμένου να τονωθεί η οικονομική ανάκαμψη, σημείωσε ο κ. Σαμαράς.
Σύμφωνα με το σχέδιο έκθεσης που γράφτηκε από εμπειρογνώμονες του ΔΝΤ, της ΕΚΤ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίες εποπτεύουν την συμμόρφωση της Ελλάδος με τους όρους του δανείου που έχει συνάψει, η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για φορολογικές περικοπές είναι «μη ρεαλιστική και μη συμβατή με τους γενικούς στόχους του προγράμματος προσαρμογής”
Όμως, ο κ.Σαμαράς επεσήμανε, ότι θα ήταν “αντί-ελληνικό και αντί-ευρωπαϊκό» ναεξακολουθούν να επιβάλλονται πολιτικές, οι οποίες ούτε καν επιφέρουν αρκετά έσοδα ώστε να μειωθεί το έλλειμμα του προϋπολογισμού. “ Η Ελλάδα είναι μια χώρα, η οποία ήταν πάντα φιλοευρωπαϊκή. Δεν πρέπει να χάσουμε την φιλο-ευρωπαϊκή μας ταυτότητα. ”


Παρά τις βαθιές διαφορές του με το κ.Παπανδρέου, ο κ Σαμαράς τόνισε, ότι συμφωνεί με τον βασικό στόχο της κυβέρνησης για την εξάλειψη του δημοσιονομικού ελλείμματος και την μείωση του δημοσίου χρέους σε βιώσιμο επίπεδο για την αποφυγή της αναδιάρθρωσης του. «Για εμένα, η λέξη αναδιάρθρωση είναι απαγορευμένη», είπε ο κ.Σαμαράς.
Τάχθηκε υπέρ της έκδοσης  κοινών ομολόγων της Ευρωζώνης και δήλωσε ότι εκτιμά τον ουσιαστικό ρόλο της ΕΚΤ στην παροχή ρευστότητας στις ελληνικές τράπεζες, πράγμα που οδήγησε να μην  αποκλειστούν από τις κεφαλαιαγορές. ”Εάν η ΕΚΤ ήταν να κόψει αυτή την προέλευση των κεφαλαίων, θα ήταν το τέλος της οικονομίας μας, διότι δεν έχουμε καμία διατραπεζική αγορά», κατέληξε ο πρόεδρος της ΝΔ.

Σαμαράς και Ευρώπη


Προβληματίζομαι σφόδρα για τη στάση των Ευρωπαίων.
Υποτίθεται ότι η Ευρώπη κυβερνάται σήμερα από κυβερνήσεις, των οποίων, τα κόμματα που τις στηρίζουν, ανήκουν στη μεγάλη οικογένεια του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος. Πολιτικός σχηματισμός δηλαδή, συγγενής με την παράταξη της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Και όμως, τον τελευταίο καιρό παρακολουθούμε μια άνευ προηγουμένου και διαρκώς αυξανόμενη πίεση των κυβερνήσεων αυτών, προς το ελληνικό πολιτικό σύστημα γενικά και την αξιωματική αντιπολίτευση ειδικότερα, για συναίνεση, ή συμπόρευση ή εν πάσει περιπτώσει, συμμετοχή στα όσα έχουν προδιαγραφεί σε οικονομικό επίπεδο για τη χώρα μας, στους διαδρόμους των Βρυξελλών και της Ουάσιγκτον.
Υποτίθεται ότι οι Φιλελεύθερες κυβερνήσεις της Ευρώπης θα ασκούσαν πιέσεις και θα προέβαιναν σε παραινέσεις προς τη σοσιαλιστική κυβέρνηση της χώρας. Όχι προς τη φιλελεύθερη, κεντροδεξιά Αξιωματική Αντιπολίτευση, με την οποία υποτίθεται, ότι ως συγγενείς, θα είχαν πολλαπλούς ενεργούς διαύλους επικοινωνίας.
Ίσως να είναι η παρατεταμένη και εσκεμμένη παραπληροφόρηση των Ευρωπαίων κεντροδεξιών ηγετών, από κυβερνητικά παράκεντρα.
Προσωπικά δεν το πιστεύω αυτό.
Διότι μια φορά δικαιολογείται κανείς να μην είναι καλά πληροφορημένος. Δεύτερη φορά, ζητά να μάθει, ή εν πάσει περιπτώσει, προσπαθείς και εσύ να τον ενημερώσεις πιο επισταμένα. Τρίτη όμως φορά, όπου εξακολουθεί αυτή η ευθεία και στυγνή θα έλεγα εγώ, παρέμβαση, στα πολιτικά πράγματα της χώρας, με την πρωτοφανή άσκηση πίεσης στην Αξιωματική Αντιπολίτευση για υπερψήφιση μέτρων και παροχή τελεσιγράφων, δεν δικαιολογείται.
Σε μερικές μέρες ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης θα μεταβεί στις Βρυξέλλες για τη Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος.
Έχει δύο επιλογές

Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

Αντ. Σαμαράς: «Εκλογές, αντί δημοψηφίσματος»


Αν σας αρέσουν τα δημοψηφίσματα, κάντε το καλύτερο, που είναι οι εκλογές, ήταν η κατακλείδα της ομιλίας του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνη Σαμαρά, μιας ομιλίας που δεν κινήθηκε σε καμία περίπτωση στους τόνους οξύτητας της πρωτομιλίας του την περασμένη Κυριακή.
Ο κ. Αντ. Σαμαράς επαναβεβαίωσε ότι δεν θα ψηφίσει το κόμμα του το Μεσοπρόθεσμο αλλά θα ψηφίσει όσους εφαρμοστικούς νόμους είναι σωστοί, «γιατί εμείς θα τους κληρονομήσουμε», υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα ότι, σε αντίθεση με το ΠΑΣΟΚ, η Νέα Δημοκρατία θέτει το καλό του τόπου πάνω από τον κομματικό σοβινισμό. «Το πιο δύσκολο όμως είναι να πείσουμε ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Και με τη συμπεριφορά σας την περασμένη εβδομάδα, μας βοηθήσατε να δείξουμε ότι δεν είμαστε ίδιοι», είπε, απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό.
Ο πρόεδρος της Ν.Δ. έσπευσε εξαρχής να υπογραμμίσει ότι ασκεί μια διαφορετική αντιπολιτευτική τακτική ακριβώς γιατί θέλει να βοηθήσει τον πρωθυπουργό, όχι προσυπογράφοντας εύκολες λύσεις, αλλά αναζητώντας αληθινές λύσεις, προωθώντας απόψεις για να ξεπεραστούν τα αδιέξοδα. Ο κ. Σαμαράς παραδέχθηκε ότι η τρόικα έχει εκφράσει αντιρρήσεις για μέρη του προγράμματος Ζάππειο ΙΙ, αλλά σημείωσε ότι ποτέ δεν είπε η Ν.Δ. ότι συμφωνεί με την τρόικα. Η κύρια διαφωνία, είπε, είναι στη μείωση της φορολογίας, επέμεινε όμως ότι με την ανάκαμψη θα υπάρξει όφελος, αφού οι μειώσεις είναι δημοσιονομικά ουδέτερες αυξάνοντας τα έσοδα και μειώνοντας τη φοροδιαφυγή.
Μάλιστα επικαλέσθηκε πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών του Βελγίου ότι «η επιμονή στην ασφυξία είναι αδιέξοδη, με τα μέτρα που υιοθετούνται να πνίγουν την Ελλάδα για να τη σώσουν».
Σφοδρή επίθεση στον Γ. Παπανδρέου
Παράλληλα, ο κ. Αντ. Σαμαράς επιτέθηκε με σφοδρότητα στον πρωθυπουργό ότι ξοδεύει χρόνο για να ακυρώσει τη Ν.Δ. και τον ίδιο, καλώντας τον κ. Παπανδρέου, ανεξαρτήτως του τι λέει η τρόικα, να πει αν συμφωνεί ο ίδιος με τα μέτρα και το ακολουθούμενο μείγμα πολιτικής που βυθίζει την ελληνική οικονομία στην ύφεση. «Αν συμφωνείτε, το πρόβλημα είστε εσείς, αν όχι, τότε γιατί δεν το ομολογείτε δημόσια;», του απηύθυνε το ερώτημα ο πρόεδρος της Ν.Δ. Ο κ. Σαμαράς επέμεινε ότι αυτό που υποδεικνύουν οι ξένοι για στήριξη των κύριων στόχων του σταθεροποιητικού προγράμματος ισχύει ήδη, αφού έχει δηλώσει κατ’ επανάληψη ότι τους υιοθετεί.
Ολοι οι στόχοι του προγράμματος έχουν πέσει έξω, έσπευσε να προσθέσει όμως ο πρόεδρος της Ν.Δ. «Ζητήσατε συναίνεση, αλλά η συναίνεση δεν διαρκεί αν η κοινωνία είναι απέναντι. Γι’ αυτό σας λέω: Συναίνεση στο λάθος δεν δίνω, συναίνεση για να το διορθώσουμε δίνω», τόνισε ο κ. Αντ. Σαμαράς. «Σας το είπα την περασμένη εβδομάδα, όταν είχαν ήδη γίνει γνωστά τα αποτελέσματα των πρώτων δημοσκοπήσεων, που έφερναν μπροστά τη Ν.Δ.», συνέχισε ο κ. Σαμαράς υπενθυμίζοντας πως, όπως υποστηρίζει η Ν.Δ., ο κ. Παπανδρέου υπαναχώρησε από την πρόταση να οριστεί πρωθυπουργός κοινής αποδοχής και να σχηματιστεί κυβέρνηση συνεργασίας των δύο μεγάλων κομμάτων.
«Ούτε μία στο εκατομμύριο αν ήταν στη θέση αυτή το ΠΑΣΟΚ (σ.σ. θα δεχόταν κάτι τέτοιο)», είπε ο πρόεδρος της Ν.Δ. «Δεν ζητάμε να εφαρμοστεί καλύτερα η λάθος συνταγή, αλλά να αλλάξει η συνταγή. Ηδη η Ευρώπη εγκαταλείπει την “τιμωρησιακή” πολιτική έναντι της Ελλάδας», πρόσθεσε.
«Συγκάλυψη της αδυναμίας σας, η συναίνεση»
Ο κ. Σαμαράς διερωτήθηκε, κλείνοντας και ανεβάζοντας τους τόνους, ποιο ερώτημα προτίθεται η κυβέρνηση να θέσει με τα δημοψηφίσματα, σημειώνοντας ότι ο απελπισμένος και οργισμένος κόσμος αντί να εκτονωθεί θα εξαγριωθεί, με κίνδυνο να ακυρωθούν μεγάλες συνταγματικές μεταρρυθμίσεις εξαιτίας αυτής της δημαγωγίας. «Μέχρι σήμερα όλη η συζήτηση της συναίνεσης ήταν προσπάθεια συγκάλυψης της αδυναμίας σας. Και βρήκατε το επικοινωνιακό τέχνασμα των δημοψηφισμάτων. Η κυβέρνηση αυτή είναι πλέον πηγή αστάθειας», κατέληξε.