Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2012

Στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τη διευκόλυνση των αποκρατικοποιήσεων

Κατατέθηκε στη Βουλή προς κύρωση η πράξη νομοθετικού περιεχομένου του υπουργείου Οικονομικών για τη διευκόλυνση και κατ' επέκταση επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων και της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου.

 Πλέον το Ελληνικό Δημόσιο δεν είναι υποχρεωμένο να κρατά ένα μίνιμουμ συμμετοχής στις εταιρίες ΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πατρών και Ραφήνας.

Επίσης δεν χρειάζεται προηγούμενη έγκριση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων για την πώληση πακέτου μετοχών μεγαλύτερο του 20%.

ΟΡΥΕΤΑΙ Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012

ΣΚΑΝΔΑΛΟ... ΑΜΙΣΘΙΑΣ ΣΤΟΝ ΟΛΠ!


Γράφει ο "Πειραιώτης"
Αγαπητό Fimotro,
Δυστυχώς, οι πολιτικοί και τα στελέχη αυτής της χρεωκοπημένης χώρας συνεχίζουν να πολιτεύονται σαν να μην έχει αλλάξει τίποτα, σαν να μην έχουν φέρει τη χώρα στο χείλος της καταστροφής. Στις 8 Αυγούστου... 
ανακοινώθηκε ότι «με απόφαση του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, ο Νίκος Αναστασόπουλος ορίζεται ως συντονιστής για την επίλυση του προβλήματος των Ναυπηγείων. Πρώτη προτεραιότητα του κ. Αναστασόπουλου, που θα προσφέρει τις υπηρεσίες του αμισθί, θα είναι η κατάθεση εισήγησης στην Κυβέρνηση, ώστε στη συνέχεια να αντιμετωπιστεί το θέμα σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όλους τους εμπλεκόμενους». Ε λοιπόν ο ….αμισθί πληρώνεται!!! Φρόντισε για αυτό ο ΟΛΠ και ο Ανωμερίτης!! 
Πέρασε απόφαση στο Δ.Σ του ΟΛΠ της 24ης Σεπτεμβρίου (αριθμ. 153) εν κρυπτώ (εκτός ημερησίας διάταξης) για κάλυψη κόστους συμβουλευτικής ομάδας του Αναστασόπουλου! Για 3 μήνες δουλειά 70.000 ευρώ + ΦΠΑ! Η συμβουλευτική ομάδα αποτελείται από 3 μέλη εκ των οποίων ο Μέης Ι. και η Μίσσιου Α. είναι εκ των ….αλήστου μνήμης συμβούλων του Αναστασόπουλου όταν ήταν Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ. Αλήθεια, οι αρκετοί εναπομείναντες πρώην σύμβουλοι σας κ. Αναστασόπουλε πότε θα αποκατασταθούν; Επίσης η ομάδα θα υποστηριχθεί από την δικηγορική εταιρεία Φορτσάκης – Διακόπουλος – Μυλογιάννης και Συνεργάτες! Τι θα κάνει η δικηγορική εταιρεία και με ποια διαφανή διαδικασία επελέγη και από ποιόν. Ο Ανωμερίτης ξεχνώντας ότι διοικεί μια ανώνυμη εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο, πως ξοδεύει τα χρήματα των μετόχων για έργο που αφορά τον εθνικό σχεδιασμό στο τομέα της Ναυπηγοεπισκευής – σε ένα βαθμό μόνο τον αγγίζει. Γνωρίζουν τα αρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Ναυτιλίας ότι ο ένας είναι αμισθί αλλά οι κολλητοί του σύμβουλοι θα μοιραστούν 70.000 ευρώ; αν γνωρίζουν γιατί δεν καλύπτουν την δαπάνη που καθ’ ολοκληρία της αφορά; Γιατί ο ΟΛΠ ψάχνει γραφεία και laptop για τους επανακάμψαντες από την πίσω πόρτα συμβούλους; Ε, λοιπόν αν ο Πρωθυπουργός δεν θέλει να τον εκθέτουν με διάφορα τεχνάσματα και ντρίπλες οι διάφοροι παρατρεχάμενοί του τότε πρέπει να αποκαταστήσει το κύρος του παρεμβαίνοντας αποφασιστικά.

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

ΟΛΠ: Κλειστή ημερίδα για την ανάπτυξη των λιμανιών


Αναλυτική ενημέρωση για το πώς λειτουργούν άλλα λιμάνια στην Ευρώπη, μέσω του μοντέλου παραχωρήσεων, πραγματοποιήθηκε σήμερα σε κλειστή ημερίδα στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι των ευρωπαϊκών λιμανιών, του ΟΛΠ, της Ομάδας Δράσης (task force), του ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και της Διεύθυνσης Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σημειώνεται ότι μετά τα δώδεκα μεγάλα λιμάνια της χώρας (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Ραφήνα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Ηράκλειο, Ελευσίνα, Λαύριο, Κέρκυρα και Καβάλα), στο ΤΑΙΠΕΔ πέρασαν και άλλα 23 λιμάνια και μαρίνες.

Για το θέμα των λιμανιών έχει ήδη συσταθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας ομάδα εργασίας, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη επεξεργαστεί σχέδιο για το πώς θα λειτουργεί η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, προκειμένου τα λιμάνια να αποτελέσουν «μοχλό» ανάπτυξης και να προσφέρουν στην εθνική οικονομία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Κωστής Μουσουρούλης, έχει παραδώσει ήδη στην κυβέρνηση, αλλά και στην ομάδα της τρόικας, το σχέδιο στρατηγικής ανάπτυξης των λιμανιών.

Μάλιστα, ο υπουργός μιλώντας πρόσφατα στη Βουλή για το θέμα, δεσμεύτηκε ότι τα λιμάνια της χώρας δεν πρόκειται να τεθούν εκτός δημόσιου ελέγχου, καθώς θα δημιουργηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου θεσμικό πλαίσιο για τη ρυθμιστική αρχή λιμένων, που θα αναλάβει εποπτικό ρόλο από πλευράς πολιτείας.

Ωστόσο, ανησυχία επικρατεί ήδη στις τάξεις των εργαζομένων στα λιμάνια σχετικά με το μοντέλο που θα ακολουθηθεί σε ό,τι αφορά την παραχώρηση των λιμενικών υπηρεσιών και αν αυτό θα επηρεάσει τις εργασιακές τους σχέσεις.

Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) με σημερινή της ανακοίνωση, χαρακτηρίζει προκλητική την ενέργεια του υπουργού Ναυτιλίας, να αντιμετωπίζει τα λιμάνια ως τελείως προσωπική του υπόθεση και κάνει λόγο για εκχώρηση των δημοσίων επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας. Παράλληλα, η ΟΜΥΛΕ προειδοποιεί ότι δεν θα δεχθεί τετελεσμένα και ότι οι εργαζόμενοι θα δώσουν τις δικές τους απαντήσεις με τεκμηρίωση και αγωνιστική δράση, υπερασπιζόμενοι τον ισχυρό δημόσιο χαρακτήρα των λιμανιών.

«Η κυβέρνηση κάτω από τις επιταγές της Τρόικας και με πρόσχημα από τα επιχειρηματικά συμφέροντα που μόνο στόχο έχουν τον υπέρμετρο και γρήγορο πλουτισμό τους, ξεκίνησε τις "διαδικασίες" συγκρότησης εθνικής λιμενικής πολιτικής, που σχεδιάζεται με κρυφές και κλειστές συναντήσεις-διαβουλεύσεις στο όνομα της ανάπτυξης των λιμανιών», τονίζει σε σημερινή ανακοίνωσή της η Ένωση Μονίμων και Δόκιμων Λιμενεργατών του ΟΛΠ. Στην ανακοίνωση αναφέρεται, επίσης, ότι οι σχεδιασμοί αυτοί είναι ενταγμένοι στο γενικότερο πλαίσιο απαξίωσης και ξεπουλήματος των όσων κερδοφόρων επιχειρήσεων έχουν απομείνει στο δημόσιο.

Ανέβηκε 17 θέσεις ο ΟΛΠ σε έναν χρόνο

Κατά 17 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών λιμένων ανέβηκε ο ΟΛΠ μετά τη μεγάλη αύξηση που σημειώνει η διακίνηση φορτίων από τον Εμπορευματικό του Σταθμό. Σήμερα ο Πειραιάς καταλαμβάνει πλέον την 76η θέση από την 93η που βρισκόταν πριν από ένα χρόνο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία δημοσιοποίησε χθες ο ΟΛΠ στο πρώτο οκτάμηνο του 2012 μέσω της προβλήτας του η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 34,4% ενώ η παραγωγικότητά του ανά πόστα από 121,5 κινήσεις τον Ιανουάριο του 2011 αυξήθηκε σε 130,3 κινήσεις τον Ιανουάριο του 2012 και σε 143,16 κινήσεις τον περασμένο Αύγουστο.
Οσο αφορά συνολικά το ΣΕΜΠΟ, δηλαδή την προβλήτα Ι και την προβλήτα της Cosco, o OΛΠ αναφέρει ότι μέσα σε ένα χρόνο το φορτίο που διακίνησε αυξήθηκε κατά 94,5% καθώς από τα 816.325 εμπορευματοκιβώτια έφθασε να διακινεί 1.680.133 κοντέινερ. Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των διοικήσεων του ΟΛΠ και της ΣΕΠ ( Cosco ) διαπιστώθηκε, όπως έγινε γνωστό από τον οργανισμό, ότι εξελίσσονται κανονικά οι επενδύσεις των Κινέζων στο λιμάνι, δηλαδή ο εκσυγχρονισμός της προβλήτας ΙΙ και η προετοιμασία της προβλήτας ΙΙΙ, προκειμένου να λειτουργήσουν με βάση τα χρονοδιαγράμματα τα οποία έχουν προβλεφθεί στη σύμβαση παραχώρησης.
Ημερίδα
Το νέο μοντέλο των εργασιακών σχέσεων που θα πρέπει να υιοθετηθεί συνολικά από τα ελληνικά λιμάνια ενόψει της εισόδου ιδιωτών επενδυτών με διάφορες μορφές στη διαχείρισή τους, τέθηκε χθες επί τάπητος σε ειδική ημερίδα που οργάνωσε το υπουργείο Ναυτιλίας για την εθνική λιμενική πολιτική. Στην ημερίδα συμμετείχαν στελέχη της task force στην Ελλάδα, εκπρόσωποι από λιμάνια του Ρότερνταμ, της Βαρκελώνη, του Αμβούργου καθώς και στελέχη της διεύθυνσης Μεταφορών της Κομισιόν. Οι περισσότεροι ομιλητές τάχθηκαν υπέρ της απελευθέρωσης της παροχής λιμενικών υπηρεσιών στην Ε.Ε. και φυσικά στην Ελλάδα. Η ομοσπονδία εργαζομένων στα ελληνικά λιμάνια ( ΟΜΥΛΕ ) σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η ημερίδα οργανώθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας εν κρυπτώ και πως η ίδια θα αντιδράσει έντονα με κινητοποιήσεις εφόσον δρομολογηθούν αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις.