Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

Πτώση της ΝΔ και Βουλή 9 κομμάτων χωρίς αυτοδυναμία...

Βουλή 9 κομμάτων, χωρίς ωστόσο αυτοδυναμία, περαιτέρω φθορά των μνημονικών κομμάτων και υψηλά ποσοστά για την αριστερά προκύπτουν από το Πολιτικό Βαρόμετρο της Public Issue που δημοσιεύει η Καθημερινή της Κυριακής.

Πρώτη στις προτιμήσεις παραμένει η ΝΔ με ποσοστό 28% αν και χάνει....τρεις μονάδες. Ακολουθούν Δημοκρατική Αριστερά με 16%, ΣΥΡΙΖΑ με 12%, ΚΚΕ και ΠΑΣΟΚ με 11%, ΛΑΟΣ, Ανεξάρτητοι Έλληνες και Οικολόγοι με 4%, και Χρυσή Αυγή με 3,5%. Εκτός Βουλής μένει η Δημοκρατική Συμμαχία της Ντόρας Μπακογιάννη. Η αποχή φτάνει το 27,5%.


Το 52% των πολιτών διαφωνεί με την υπερψήφιση του νέου μνημονίου, ενώ το 38% συμφωνεί. Πιθανό θεωρούν το ενδεχόμενο τυπικής χρεοκοπίας της Ελλάδας το 46% των ερωτηθέντων αν και το 10% θεωρεί ότι η χώρα έχει ήδη χρεοκοπήσει.
Ακόμα, η δυσαρέσκεια έναντι της κυβέρνησης συνεργασίας φτάνει το 87%. Δημοφιλέστερος αρχηγός είναι ο Φώτης Κυβέλης. Ακολουθούν ο Γιάννης Δημαράς, αν και το Άρμα Πολιτών συγκεντρώνει μόνο 1%, ο Αλέξης Τσίπας, ο Αντώνης Σαμαράς, η Αλέκα Παπαρήγα, η Ντόρα Μπακογιαννη, ο Γιώργος Καρατζαφέρης και τελευταίος ο Γιώργος Παπανδρέου. Θετική γνώμη για τον Λούκα Παπαδήμου εκφράζει το 45% των ερωτηθέντων. 

Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

ΝΔ: Οι θέσεις του Α. Σαμαρά για την Ανάπτυξη δικαιώθηκαν

 

Ιδιαίτερα σημαντικές για την Ελλάδα είναι οι αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής, αλλά και η κοινή δήλωση των «17», στις οποίες, για πρώτη φορά, γίνεται σαφής αναφορά στην ανάγκη αναπτυξιακών πολιτικών εκτιμά η Νέα Δημοκρατία
Συγκεκριμένα, στο κείμενο Συμπερασμάτων, η Σύνοδος Κορυφής τονίζει:
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για την επάνοδο της Ευρώπης σε πορεία ανάπτυξης και δημιουργία θέσεων εργασίας. Προς τούτο απαιτείται διττή προσέγγιση, η οποία περιλαμβάνει τόσο μέτρα για την διασφάλιση της  χρηματοπιστωτικής σταθερότητας και της δημοσιονομικής εξυγίανσης όσο και δράσεις για την τόνωση της ανάπτυξης, της ανταγωνιστικότητας και της απασχόλησης».   
 Ενώ, στην κοινή τους δήλωση οι 17 Πρωθυπουργοί της Ευρωζώνης αναφέρουν, ότι «υποστηρίζουν συγκεκριμένα και ειδικά μέτρα για την ενίσχυση της ανάπτυξης», και σημειώνουν την ανάγκη «στήριξης των διαρθρωτικών ταμείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για βασικά έργα υποδομής και μέτρα για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, την ενίσχυση της ρευστότητας για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και την προώθηση της απασχόλησης και της εκπαίδευσης».   
Μετά το τέλος των διμερών συναντήσεών του στις Βρυξέλλες (1η  Μαρτίου 2012) ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, δήλωσε:

«Σήμερα στο ΕΛΚ, και στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις μου με Μέρκελ, Γιούνκερ και Ντολ, επανέλαβα την ανάγκη:
1ον. Να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε συμφωνήσει και ήδη ψηφίσαμε. Και
2ον. Να λάβουμε άμεσα μέτρα για την Ανάκαμψη και Ανάπτυξη της Οικονομίας.
Γιατί, χωρίς Ανάκαμψη, ούτε οι δημοσιονομικοί στόχοι θα επιτευχθούν, ούτε το χρέος θα καταστεί βιώσιμο.
Συζητήσαμε συγκεκριμένες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες ώστε, άμεσα, να περιορισθεί η ύφεση και να μειωθεί η ανεργία, ειδικά των νέων.
Συγκεκριμένα:
-       Να ενεργοποιηθούν τα Ευρωπαϊκά κονδύλια (ΕΣΠΑ).
-       Να αξιοποιηθούν οι πόροι της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.
-       Να δημιουργηθεί μια Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα.
-       Να τονωθεί η ρευστότητα στην πραγματική οικονομία, να χρηματοδοτηθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και να ενισχυθούν οι εξαγωγές.
-       Να απεμπλακούν, επιτέλους, τα μεγάλα έργα υποδομής».
 Το επιτελείο της Συγγρού υπενθυμίζει ότι ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Αντώνης Σαμαράς, σταθερά εδώ και δυόμιση χρόνια, επισημαίνει ότι η πολιτική της μονομερούς λιτότητας βυθίζει τη χώρα σε χειρότερα αδιέξοδα και ότι είναι επιτακτική ανάγκη να δοθεί προτεραιότητα στην ανάκαμψη, την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή.
 Από την πρώτη στιγμή – και συγκεκριμένα από το Φεβρουάριο του 2010 με τα «23 μέτρα ανάσες» για την Οικονομία – ο Αντώνης Σαμαράς υπογραμμίζει την ανάγκη δράσεων που οδηγούν στην ανάκαμψη και την ανάπτυξη. Σήμερα, οι θέσεις του υιοθετούνται από το σύνολο των ηγετών της Ευρωζώνης και γενικότερα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ποιό είναι το Plan B του Γιούνκερ για το PSI;

 
 
Υπό το πρίσμα αυτό, η δήλωση του προέδρου του Εurogroup, J. C. Juncker πως υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο, ένα plan B, αν το PSI+ δεν κατορθώσει να αποδώσει καρπούς και δεν συγκεντρώσει την απαιτούμενη συμμετοχή των ιδιωτών, αποκτά ιδιαίτερο βάρος.
Ωστόσο, ο πρόεδρος του Eurogroup αρνήθηκε να προχωρήσει σε περαιτέρω διευκρινίσεις αναφορικά με το τι μπορεί να περιλαμβάνει αυτό το Plan B.
Ίσως το Plan B να έχει να κάνει με τις πρόσφατες εκτιμήσεις της BNP Paribas:
κλικ για μεγέθυνση
”Την ώρα που ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών, Eυ. Βενιζέλος κάνει λόγο για μια εξαιρετικά μοναδική, πολύ καλή και ελκυστική προσφορά για το PSI+, τι νόημα μπορεί να έχουν τα λόγια του Juncker;”, διερωτώνται ορισμένοι αναλυτές…
Οι απαντήσεις εντός των ερχόμενων ημερών…
www.bankingnews.gr

Οκτώ εταιρείες παγκόσμιας εμβέλειας για πετρέλαιο σε Κρήτη και Ιόνιο

Μεγαλύτερο κάθε προσδοκίας αποδεικνύεται ότι είναι το ενδιαφέρον ξένων εταιρειών με παγκόσμια εμβέλεια για την πραγματοποίηση σεισμικών ερευνών στον ελλαδικό χώρο. Στις τρεις μετά το μεσημέρι εξέπνευσε η σχετική προθεσμία και, όπως έγινε γνωστό, συνολικά οκτώ  μεγάλες εταιρίες εξειδικευμένες στον τομέα των σεισμικών ερευνών για τον εντοπισμό Υδρογονανθράκων, με παγκόσμια παρουσία και εμπειρία, κατέθεσαν προσφορές στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, για τη πραγματοποίηση σεισμικών ερευνών, μη αποκλειστικής χρήσης, στο Ιόνιο Πέλαγος και στη θαλάσσια περιοχή νοτίως της Κρήτης.
Αιτήσεις συμμετοχής, συγκεκριμένα, κατέθεσαν οι εταιρίες :  

1)    TGS-NOPEC GEOPHYSICAL COMPANY ASA

2)    DOLPHIN GEOPHYSICAL

3)    ION GEOPHYSICAL CORPORATION

4)    SPEC PARTNERS LTD

5)    CGGVERITAS

6)    PETROLEUM GEO-SERVICES (PGS)

7)    SPECTRUM GEO LIMITED

8)    FUGRO MULTICLIENT SERVICES AS

Η αξιολόγηση των προσφορών θα ολοκληρωθεί από την αρμόδια Επιτροπή του ΥΠΕΚΑ στις αρχές Απριλίου, προκειμένου ο ανάδοχος, ή οι ανάδοχοι, να προχωρήσει άμεσα στις έρευνες και ακολούθως στην ερμηνεία των δεδομένων που θα προκύψουν, καθώς στόχος του ΥΠΕΚΑ είναι να προκηρύξει εντός του 2012 Διεθνείς Διαγωνισμούς για έρευνα και εκμετάλλευση Υ/Α σε Ιόνιο και νότια Κρήτη.

Νωρίτερα, ο αρμόδιος υφυπουργός Ενέργειας κ. Γιάννης Μανιάτης πέρασε το κατώφλι του Προεδρικού Μεγάρουκαι ενημέρωσε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για τις εξελίξεις.

Ο ίδιος έχει εκτιμήσει ότι σε ορίζοντα 15 – 20 ετών η Ελλάδα μπορεί να εξασφαλίσει έσοδα 10 – 15 δισ. δολαρίων από την εκμετάλλευση εγχώριων κοιτασμάτων πετρελαίου που εκτιμώνται σε 400 – 500 εκατ. βαρέλια.


Σημειώνεται ότι ήδη έχουν προκηρυxue;i διαγωνισμοί για την πραγματοποίηση γεωτρήσεων σε διαπιστωμένα κοιτάσματα της Δυτικής Ελλάδας.

Πρόκειται, συγκεκριμένα, για περιοχές στα Ιωάννινα, στον Πατραϊκό Κόλπο και στο Κατάκωλο, όπου τα αποθέματα εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να αποφέρουν  για τα επόμενα 20 με 25 χρόνια στο Δημόσιο έσοδα 15 με 20 δισ. δολάρια, με τιμές βαρελιού 80 έως 100 δολάρια.
protothema.gr

Νέα υποβάθμιση από τη Moody's

Yποβαθμίζει το αξιόχρεο της Ελλάδας από «Ca» σε «C»

Ο αμερικανικός οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας Moody's ανακοίνωσε πριν από λίγο ότι υποβαθμίζει το αξιόχρεο της Ελλάδας από «Ca» σε «C».

Ο οίκος αξιολόγησης αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή του ότι η υποβάθμιση αυτή οφείλεται στην έναρξη της διαδικασίας εθελοντικής ανταλλαγής των ελληνικών κρατικών ομολόγων, η οποία θα σημάνει απώλειες 70% για τους ιδιώτες επενδυτές που τα διακρατούν.

Η διαδικασία αυτή «συνεπάγεται προβλεπόμενες απώλειες για τους επενδυτές ανώτερες του 70%» κάτι το οποίο συνάδει με τα κριτήρια του οίκου Moody's για την αξιολόγηση στη βαθμίδα «C», εξήγησε ο οίκος στην ανακοίνωσή του.

Ο οίκος αυτός αξιολογεί με «C» δανειζόμενες χώρες οι οποίες κρίνει ότι βρίσκονται στα πρόθυρα της στάσης πληρωμών. Ο οίκος Standard and Poor's είχε υποβαθμίσει την Δευτέρα το αξιόχρεο της Ελλάδας σε «SD», που σημαίνει «επιλεκτική στάση πληρωμών», εξαιτίας της διαδικασίας εθελοντικής ανταλλαγής των ελληνικών κρατικών ομολόγων.